Klamydia - Terveys ja hyvä olo

pikku-kata

Klamydian oireita on siis mm. alavatsakivut ja kutina alapäässä? Ollu tuota kutinaa jo montakin kuukautta, välillä lähteny pois ja alavatsakipuja myös... Vatsakivut oon aatellu johtuvan särkylääkkeitten syönnistä ja kutinan hiivana... Ens Tiistaina oon menossa testeihin, toivottavasti selviäis mikä tässä nyt on. Klamydia siis selviää pissanäytteestä?

Sivut

Kommentit (78)

figaro

Onneksi.. Ja juuri tuon oireettomuuden takia moni ei tiedä kantavansa ja tauti leviää kuin kulovalkea :( Itse olen miettinyt sitä, että milloinkahan klamydiasta muodostuu sellainen versio, joka ei ihan niin helposti olekaan parannettavissa :?

No mjooh.. joutavaa spekulointia :roll:

Walbu
Misam
Olisiko jollain teistä tietoa, voiko klamydian hoitaa pois "vahingossa" tavallisilla virtsatietulehdukseen tarkotetuilla antibiooteilla?

Meinaan vaan, että on ollut tuossa vuoden aikana aika monta virtatietulehdusta. Klamydia testattiin negaksi juuri yhden antibioottikuurin jälkeen ja jäi arveluttamaan, että olisiko se voinut mennä tuolla "tavallisella" kuurilla pois. Miestäni ei ole testattu, mutta häneltä sen olisin saanut.

Jos satut saamaan johonkin muuhun asiaan atsitromysiini tai doksisykliini-antibioottia, niin lähtee mahdollinen klamydiakin. Tavallisella penisilliinillä tai amoksisilliinillä, mitä mm. poskionteloihin käytetään, ei klamydia lähde. Ei myöskään normaalilla pissatulehdusantibiootilla eli esim trimopanilla.

figaro

Älä oikeasti pitkitä tuota käyntiä. Ja kerro mieluummin nyt toiselle osapuolelle.

Miten pitkään tämä mahdollinen tartunta on sinussa jo ollut?

amanda

Tuli sit pahemman kerran huono ystävänpäivä..
:( typerä virhe-exä laitto viestii että sillä on klamydia,ja mulla kans,ei mitään muuta.. :?
mulla on ollu monta päivää kauheen kipee alapää ja vessassa käynti sattuu..soitin nuorisoneuvolaan ja ne sanoivat että voipi olla joku virtsatulehdus tai joku.
ne kyllä kysy onko klamydian vaaraa ja sanoin ei koska exä sanoi joskus käyneensä testeissä..
hävettää pikkuse..piti mennä lääkärii mutta pitää varmaan mennä sittenki testeihi jos se ei ookkaan se tulehdus..
onko klamydia vaaralline.. oon vaan ollu sen jälkee rakkaan eksäni kanssa (armeijan takii erottii ei tullu mitää..)ja mitä jos silläkin on?!
hui oon iha shokissa mutta koska olette ainoat ystäväni,ajattelin avautua nyt teille siis,koska vanhemmillekan ei varmaan viitsi mennä jututstelee..
tää nyt tästä kaikesta vielä puuttuikin :lol: <-----älkää ajatelko mun olevan iloinen :?

Jzzu

Sinun kannattaa kyllä ehdottomasti käydä testeissä ensitilassa.
Hoitamaton klamydia voi aiheuttaa jopa kohdunkaulasyöpää ja lapsettomuutta.
Jos sinulla todetaan tauti siihen on kyllä lääkkeet.
Sinun kannattaa myös kertoa tuosta klamydian mahdollisuudesta myös entisellesi jotta tietää käydä hänkin testeissä.

amanda

voi ei..kiitos!
miten mä oon voinu mennä luottaan noin keneenkä..mä en varmaa enää uskalla tehdä mitää..se on varmaan aika kaua pimittäny tota tietoo... :evil:
tekis mieli vetää lättyy..sit se maa sanoo että mee kertoo "hoidoilles"..on muutenki välillä käyny mielessä et se on vähä outo ja varmaan vähä pimee mutta en olisi uskonu tota..

kuosi

Mene ihmeessä testeihin!Kyllähän tuo vähän siltä vaikuttaa,että klamydia sinulla on..Mutta älä huoli kun se siksi selviää, niin hoito on tehokas, jokseenkin jälkiseurauksiakin voipi tulla jos se on kovin kauan jyllännyt. Ja kerro toki rohkeasti sille yhdelle mahdolliselle tartunnan saaneelle, ethän ole sitä häneen tietoisesti tartuttanut!

amanda

ongelmani oli suurin siksi että se pässi oli käyny muka testeissä :evil:
hyvä jäläkeenpäin sanoo sit..
kun tiedän kuitenkin et toi minkä kans olen nyt ollu sängys,ei ole ollut ikinä muiden kuin mun kans enkä mä muiden kun sen ja ekan poikakaverini,jolloin oltiin neitsyitä..
mitenhä toi kultsi mahtaa suhtautua tohon..ei siin mitää kerron toki mutta toivottavasti se ei laita välejä poikki..se on ainut mitä mulla on enää.

figaro

Kuten jo yllä on sanottukin, testauta itsesi. Testi tehdään virtsanäytteestä. Mikäli testin tulos on positiivinen, annetaan sinulle joko kerralla otettavat lääkkeet tai 10 päivän kuuri. Tuon jälkeen noin kuukauden päästä sinut testataan uudestaan, ettei pöpö ole jäänyt muhimaan, koska klamydiahan on bakteeri.

Jzzukin jo mainitsi, että hoitamattomana tauti voi aiheuttaa pahimmassa tapauksessa siis vakaviakin seuraamuksia. (Itse huonolla tuurilla niistä juuri kärsin.. :()

Ja oireista.. Tuo alavatsakipu voi hyvinkin viitata tuohon klamydiaan..

Jos testitulos on positiivinen, ilmoita mahdollisesti tartuttamallesi kumppanille. Näin ehkä yksi tartuntakierre saadaan katkaistuksi.

Ja suotta sinä tuosta itseäsi sinänsä mollaat. Et ole voinut tietää. Olet luottanut toiseen (vaikka aina toitotetaankin, että koskaan ei voi tietää, vaikka kumppani olisi kuinka tuttu).

amanda

tuli vaan mieleen ja kokemattomana tässä asiassa,kun nyt huomenna otan tän asian käsittelyyn,voikohan mennä tampereen nuorisotoimistoon noin vain et ottakaa näyte vai terveyskeskukseen?
pitääköhä olla syömättä/juomatta ennen näytteenottoo?

figaro

Menet vain terveyskeskuksen luukulle ja pyydät lähetteen. Tai saat sen vaikka soittamalla niin ei tarvitse kuin mennä suoraan labraan.

Tunti pari pitää olla sitten pissaamatta ennen näytteenottoa.

amanda

hui miten se onnistuu kun pitää koko ajan ravata vessassa :)
soitan huomenna ja pyydän saisiko lähetettä..senkö sai suoraan sit tietää sen tuloksen?huh miten voin ees nukkua yötä ku oon niin järkyttyny..ihan ku nyyset ongelmat ei riittäis..voi fak maksaakohan se muute se näytteenotto?!
no money..

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat