Raskauden oireet - Terveys ja hyvä olo

figaro

Miksi et pikku-kata kuljeta pillereitä mukanasi vaikka lompakossa tms.? Voit ottaa heti, kun muistat..

Sivut

Kommentit (43)

pikku-kata

Meinaan olla vähän hermona nyt. Heti ku rupesin tän liuskan aikana ottamaan aamuisin pillerit (ennen otin iltapäivällä klo. 17 aikaan) klo. 6, niin on ruvennut unohtumaan pillerit. Koulussa kuljen linja-autolla, joten jos on pitkä päivä niin vasta neljän jälkeen pystyn ottamaan unohtuneen pillerin, eli on 10h myöhässä. Onko tuossa kuinka suuri riski? Rintojakin aristelee. Vaikka onkin vauvakuume, niin en mä silti ole vielä valmis äidiksi...

figaro
kukkamaaria
Mutta en nyt lähtisi heti mistään raskaudesta vouhottaan näissä tapauksissa....

Aina on kuitenkin riski olemassa, vaikka ottaisit pillerit kuinka säännöllisesti :roll: Pieni varovaisuus ja vouhotus on vain hyvästä, mutta liiallinen panikointi taas ei.. Voi jo itsessään aiheuttaa kuukautisten viivästymistä ja poisjääntiä.

kukkamaaria

Nämä hormoniasiathan on aina yksilökohtaisia mutta aika suurella todennäköisyydellä ei tule raskaaksi, jos on unohtanut ottaa pillerin!
Ja pikku-kata, tuskinpa tulet raskaaksi, jos otat pillerin klo 6 aamulla ja seuraavan klo 16 seuraavana päivänä....

Itse en ole koskaan ottanut pilleriä tiettyyn kellonaikaan, otan sen illalla kun muistan. Ja jos pilleri on unohtunut, otan sen seuraavana päivänä (enkä ole tullut kertaakaan raskaaksi).
Tietysti näissä on aina eroja, esim. ystäväni on aina pakko ottaa tiettyyn kellonaikaan, jos unohtuu ja on n. tunnin myöhässä, hänellä alkaa menkat.

Mutta en nyt lähtisi heti mistään raskaudesta vouhottaan näissä tapauksissa....

vanja

Silloin kun ite pelkäsin olevani raskaana, menkat myöhässä jo parin kuukauden ajan, yhdistin kaikki raskauden oireet itseeni ja aloin vääristelemään totuutta. "Huomasin", että mahani oli kasvanut, olin varmasti potenut pahoinvointia kuukausi takaperin ja olin flunssainenkin. Jnejnejne.

Joten kun tein raskaustestin, olin itse satavarma että olisin raskaana.. Onneksi asia oli toisinpäin :) Mutta siis pelkistä oireiluista ei pidä välittää eikä kannata uskoa, raskaustesti on se varmin tapa.

figaro

Kyllä minä ainakin olen puhunut oireilusta :shock: Jos pitemmin tahtoo puhua niin voihan kysyä, että miten raskaus ilmenee :lol:

Ehdotuksia? :D

Shandy

Tuo "raskauden oireet" kuulostaa minusta jostain syystä ihan siltä kuin raskaus olisi jonkinlainen sairaus.. :roll: Mutta eipä kai pahoinvointia ym. voi muuksi oikein sanoakaan :)

star

[color=red]Tänne voidaan kerätä keskustelua kaikennäköisistä raskauden oireista. Ehkä raskauden edetessä esiin tulevista mieliteoista jne. figaro[/color]

Missä vaiheessa raskautta alkaa tulla huono-olo? Je kenties esiintyä huimausta? Alkaa jo vähän epäilyttää, vaikka e-pillereitä syön mutta 1 taisi jäädä välistä ja vielä ekalla viikolla...

Laura

Ei kyllä omakohtaista tietoa ole, mutta eikös tuo lie aika yksilöllistä. Toisille kun ei taida tulla juurikaan oireita. Kannattas varmaan testi tehdä jos epäilet

figaro

Osa ei oireile pahoinvointia ollenkaan. Toisille tulee todella pahana. Joillekin tulee vasta myöhemmin.

Aristaako rintojasi? Onko vatsa turvonnut? Minä odottaisin liuskan loppumista enkä ottaisi siihen mennessä stressiä laisinkaan (se voi viivästyttää menkkojasi). Sen jälkeen miettisin testin tekemistä, jos alkaa todella näyttää siltä, että ei menkkoja kuulu niin kuin pitäisi.

star

ei oo ollu rintojen aristusta ja turvotusta mulla on välillä ihan muutenkin että siitä on paha sanoa...mä en nää sitä siitä liuskasta, koska olin joskus sekottanu päivät ja siis ottanu ihan väärästä päivästä...ja loppujen lopuks otin aina vaan yhen jostain kohtaa sitä liuskaa ja joskus saatoin ottaa toisesta liuskasta :( tiedän oon vähän tyhmä mutta nyt ei auta sitä miettiä..toivottavasti vaan panikoin eikä mitään oo tapahtunu..

mrs Umoru

Jos nyt kuitenkin listaisin niitä oireitakin tänne, kun niitä kysyttiin... :)

Joku 4 päivää ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa tunsin oloni hiukan oudoksi... aina kun nousin ylös pimeni silmissä... Seuraavana alkoi lievä aaltoileva pahoinvointi... ainakin minun kohdallani pahoinvointi oli aivan toisenlaista, kuin esim. mahatudissa... tuntui sellaisena outona ja voimakkaana yökkäilyn tunteena...

Siinä vaiheessa kun menkat oli myöhässä melkein viikon pahoinvointi oli paljon voimakkaampaa ja - yllätys yllätys - tuntui voimakkaimmin aamulla. Samoihin aikoihin alkoi rintoja aristaa ja mahassa tuntui sellainen painon tunne... tuntui tosi epämukavalta pitää jalassa mitään kireämpiä housuja. Ja tietenkin olin aivan järjettömän väsynyt koko ajan!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat