Hemoglobiini ja verenpaine - Terveys ja hyvä olo

figaro

Oletko Brandy harkinnut yksityistä? Vai ovatko sielläkin vain juoksuttaneet.. :(

Sivut

Kommentit (88)

Brandy

Elikkä siis, pitkän tauon jälkeen.. En ole sairastellut, yleensä terveenä pysyn ympäri vuoden. Nyt vaan tässä parin viimeisen kuukauden aikana vaikka mitä. Ensin epäilivät umpisuolessa olevan vikaa, sitten keliakiaa, sitten että olisin raskaana, sen jälkeen monituisia virtsatietulehdus epäilyjä, useita reseptilääkkeitä syötyäni viimeisin arvio oli klamydia. Kyllä heittelee arviot. Munuaissairaus on kovana suosikkina lääkäreiden diagnooseissa ollut ja myös joku syöpä. (???) Ymmärrä en heitä. Vielä päälle nuo veriarvojen heittelyt ja valkosolujen määrän nousu koko ajan niin ihan pihallahan tässä ollaan.

Hieman ohi aiheen menee, mutta kaikki vaivat nyt kerralla sitten kaikkien pohdittavaksi. :D Menee käpy noihin tohtori-wannabe hlöihin terveyskeskuksissa. MUR.

Juostaan sitten kontrolleissa ja näytteenotoissa tietämättä syytä tai seurausta mihinkään.

Brandy

Eli siis, pari viikkoa sitten käytyäni lääkärissä he mittasivat myös hemoglobiinini ihan "huvin vuoksi" ja sehän oli sitten huimat 188. Eli aivan liian korkea 18-vuotiaalle 172cm/60kg tytölle. Yritin sitten udella että mitäs ihmettä tämä nyt sitten meinaa ja ei kuulemma ole syytä huoleen. Itse epäilen väitettä rankalla kädellä. Eihän tämä ole normaalia ja lisäksi verenpaineeni on suht matala samanaikaisesti. Onko muilla samankaltaisia ongelmia? Oletteko saaneet selville mikä se on? Yleinen terveys on myös huonontunut roimasti. Kiitos jo etukäteen. :)

figaro

Minulla hemoglobiini paukuttanut yleensä yli 160 ja sekin on jo naispuoleiselle ihmiselle korkea. Tuo 188 kuulostaa todellakin huimalta!

Parikin vinkkiä voin antaa siihen, miten veri ohenisi (paksu veri voi aiheuttaa turhia päänsärkyjä): Käy verenluovutuksessa tasaisin väliajoin, juo paljon vettä ja jos nuo ei tepsi niin lasten disperiiniä määrätään yleensä verenohennuslääkkeeksi :)

figaro
Jzzu
Käsittääkseni matala verenpaine on vain hyvä juttu. :roll:

Ei sekään liian matala saa olla.. kai :roll: Minulla molemmat liian korkealla :(

Laura

Matala verenpaine on parempi, kuin korkea, mutta vain tiettyyn rajaan asti. Itselläni välillä niin matala, et lähtee taju milloin missäkin. Siihen auttaa laku :)

Miffy

Ha ha! :D

Muuten, tuohon hemoglobiiniin vielä. Liian korkea hemoglobiini voi johtua myös jostakin sairaudesta, joten aloittajan tapauksessa pyytäisin tutkimusta veren punasolutilanteesta...

Laura

Mä otan aina "lakukuureja" ja sillon on aina paineetkin kohdallaan. Tietty niitä ei kannata ihan älyttömästi mussuttaa nimim: sain 1,5 kg lakuja tuliaisiksi :lol:

Lizzie
Jzzu
Mie oon noista lakuista kuullut että ainakin raskauden aikana lakun syöntiä kannattaisi välttää. :roll:

Joo, kyllä vissii lakua ja salmiakkia koko raskauden ajan pitäs välttää tai syödä vaa pieniä määriä, alle 50g/ vuorokausi.

Minulla on aina ollut alhaiset hemoglobiinit , mutta nykyään onneksi jotain 130, ja verenpainekin on noussut kun se on ollut myös liian alhainen, et jos vaikka nousee nopeasti seisomaan tms voi näkyä tähtiä ym huipata.
Ei kivaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat