Unirytmin muuttaminen? - Terveys ja hyvä olo

vihollinen

mul on ongelmia unirytmin kans..
Tai eihän tää jonkun mielestä ongelma olis, mutku tää haittaa jo mun sosiaalista elämää..
Eli.. oon ihan yli iltauninen.. Eli mua alkaa vkoloppusinki iltasin väsyttään jo joskus kahdeksan aikaan.. Ja aamusin herään joskus kahdeksalta..
Tää vaivaa mun lisäks mun poikaystävää, joka ei tykkää enää olla mun kans vkoloppusin yötä yhdes, koska haluan niin aikasin nukkuu ja herään aikasin..
ja vaikka kuinka yritän pinnistellä hereillä, ni lopulta silmät ei oikeesti pysy enää auki..
Eli siis miten voisin unirytmiä muuttaa et pääsisin takas siihen "normaaliin", mikä mulla ennenki oli.. et jakso valvoo ja pysty nukkuu pitkää.. :?

Kommentit (13)

Miffy

Mun yhellä kaverilla on hiukans ama probleemi, mut ei ehkä ihan noin paha. Tai siis se kyllä pystyy nukkumaan aamulla pitkään, mutta aina se väsähtää esim. baarissa jos ollaan niin tosi aikaisin ja se toki on häiritsevää.

En tiiä, hyviä vinkkejä jo tullutskin, jos siis haluat mennä myöhemmin nukkumaan. Juo kahvia illalla, liiku rivakasti jne. Jos oikein myöhään valvot niin luulis et sit nukuttaiskin aika pitkään..? Ei siitä tosin takeita ole :)

Mutta onhan tollanen rytmin yhteiskunnan rytmien kannalta hyvä, siis varsinkin, jos olet/tule olemaan kahdeksasta neljään duunissa. Mulla on totinen ongelma se, että olen aamuisin ihan täysi mörrimöykky ainakin kymmeneen yhteentoista...

vihollinen
Jzzu
Voi, mie tekisin mitä vaan että miun rytmi ois noin hyvässä kondiksessa. :(
Viime yönäkin valvoin jonnekin neljään kun ei vaan vasyttäny ja heräsin tossa puolisen tuntia sitten.
Miun unirytmi on iha hattelmallaharjua. :cry:

Joo, no en mä ihan tommosta sentää haluais..
Mut siis oli kiva jos vkoloppuna vois valvoa yhdeksää pidempään ja nukkua yli kymmeneen.. hmph.

vihollinen

Joo, tiedän että olen vaikea :D

No, oon huomannut sen, että jos oon esim. aerobicissä illalla, ni sit on energiaa enemmä, ni ei ihan niin pian ala nukuttamaan.. Mut ei esim. lenkillä oo ollut samaa vaikutusta..

No, mun mielestä (ja poikaystävänikin) rasittavaa, et ku voidaa nähdä usein vkoloppusinki vasta joskus iltasin ku sil on reenit, ni sit melkee heti ku nähdää ni oon jo ihan väsyny :? Et ei oo niinku paljo sit sitä yhdessä olo aikaa iltaisin.. Ja sit esim. jos baareihin mennää joskus, ni en todellaka jaksa olla myöhää. Sen takia.

Jzzu

Voi, mie tekisin mitä vaan että miun rytmi ois noin hyvässä kondiksessa. :(
Viime yönäkin valvoin jonnekin neljään kun ei vaan vasyttäny ja heräsin tossa puolisen tuntia sitten.
Miun unirytmi on iha hattelmallaharjua. :cry:

figaro

Vitamiineja illalla... :D

Mutta miksi pitäisi pystyä valvomaan pitempään?! Minä olisin tyytyväinen, jos minulla olisi sinun rytmisi...

vihollinen

Ei se ole onnistunut.
Tänäkin aamuna heräsin jo joskus 8 aikaan, ja vaikka väsytti ja kuinka yritin vielä nukkua, niin ei siitä mitään tullut..
Ja en mä päivisin pysty nukkuun, tai siis en saa unta koska ei väsytä.. :?

vihollinen
Miffy

En tiiä, hyviä vinkkejä jo tullutskin, jos siis haluat mennä myöhemmin nukkumaan. Juo kahvia illalla, liiku rivakasti jne. Jos oikein myöhään valvot niin luulis et sit nukuttaiskin aika pitkään..? Ei siitä tosin takeita ole :)

Mutta onhan tollanen rytmin yhteiskunnan rytmien kannalta hyvä, siis varsinkin, jos olet/tule olemaan kahdeksasta neljään duunissa. Mulla on totinen ongelma se, että olen aamuisin ihan täysi mörrimöykky ainakin kymmeneen yhteentoista...

Niin.. no, kahvia kyllä juon, mutta se ei vaikuta muhun piristävästi :D pitää kai sit kokeilla energiajuomaa.. vaik eihän niitäkä oo terveellistä loputtomasti juoda..
No, mul on kyl just toisin päin, et ainaki kesän teen töitä lähes joka päivä klo. 12-20, että ei sekään hyvä ole :D
No joo.. tunnen itteni jo tyhmäks :D antaa olla :lol:

vihollinen
Jzzu
Entäs kofeiiniitabletit?

Eikös niil oo melko sama vaikutus ku kahvilla? Tai siis että ymmärtäisin niin, että jos kahvi ei vaikuta, niin ei noikaan.. Mut en mä tiä..

Juu, enhän mä toki itteäni tyhmäks tunne, eihän tässä aihettakaan juuri siihen ole :lol:

Jzzu
vihollinen
Jzzu
Entäs kofeiiniitabletit?

Eikös niil oo melko sama vaikutus ku kahvilla? Tai siis että ymmärtäisin niin, että jos kahvi ei vaikuta, niin ei noikaan.. Mut en mä tiä..

Niinno mie taas en tiiä kahvista mitään kun en sitä juo mutta noita kofeiinitabuja oon joskus käyttänyt ja on ne ainakin sillon toimineet.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat