Virtsaputken suu emättimessä? - Terveys ja hyvä olo

örmelö

Eiköhän se sullakin ole siellä missä kuuluukin, ei se ole tarkoitettu nähtäväksi ja sorkittavaksi. (hui kamala mulla voi tehdä pahaa ihmisen katetrointi, kun mietin jos itelle semmonen putki tungettais virtsaputkeen :s )

Sivut

Kommentit (16)

marimma
ondine
Hmm. En tiiä ehkäpä. Parempi olisi olla. :S

On se.. Jos se ois emättimessä niin luulisin että oisit kokenut jo melkoisia tulehduksiakin koska emätintä ei oo rakennettu pissikanavaks..

marimma
ondine
Aivan, siksi ihmettelenkin kun olen monista kuvista katsonu ja alue klitoriksen ja emättimen välillä on mielestäni täysin sileä. :shock:

Mut onhan se niin pieni kolokin, ettei sitä mun mielestä muutenkaan näy ainakaan ite vääntelemällä peilin kautta tms. :) Jos pissaa tulee niin eiköhän se ihan oikeassa paikassa ole ;)

ondine

Aivan, siksi ihmettelenkin kun olen monista kuvista katsonu ja alue klitoriksen ja emättimen välillä on mielestäni täysin sileä. :shock:

marimma

Eikös virtsaputken suu ole emättimen suun yläpuolella ja klitoriksen alapuolella. Pienen pieni onkalo (tai miksi sitä sanoisi) siellä jossain :)

ondine

En silmämääräisesti etsimällä, enkä peilin avulla löydä virtsaputken aukkoani ja mietin onko mahdollista, että se olisi emättimessä? En ole vielä käynyt gynekologilla, mutta seksielämä on todella ajankohtainen. Onko kellään kokemusta aiheesta tai tietoa onko siitä haittaa?

SunLion

Kyllä tuo ongelma täytyy hoitaa......on ihan hyvä käydä seksielämän aloituksen yhteydessä gynellä. Häneltä voit asiaa kysyä.

Käytätkö tamponeja/kuukautiskuppia? siinä ainakin pitäis huomata että virtsa tulee/ei tule emättimestä. Eli ensinnäkin jos voi virtsata käyttäessäsi tamponia, virtsa tuleee virtsareiästä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Em%C3%A4tin wikipediassa kuva naisen anatomiasta, sen saat suurennettua klikkaamalla. Vertaile vaikka sitä omaasi :D ei tuossakaan erotu erikseen virtsareikä niin selvästi. Ei sen kuulu olla mikään suuri ammottava aukko...ettei sinne pääse bakteerit.

Lukretia

Virtsa kyllä voi joillakin naisilla tulla emättimestä. Siitä ei ole haittaa vessassa käymisen tai seksielämän kannalta, mutta synnytyksen kannalta voi olla.

ondine

Olen käyttänyt molempia, nykyään lähinnä kuppia ja kyllä se virtsa silloin tulee. Mutta jos aukko olisi emättimen ensimmäisten parin sentin alueella niin eihän niillä olisi silloin vaikutusta virtsan ulostuloon.

SunLion

se imeytyisi sillon tamppooniin tietenkin!! ja ei pääse kupin ohikaan koska se on sen verran tiukkasti siinä kuitenkin. eihän se päästä vuotoakaan ohi.

Sulla tulee virtsa normaalista reiästä. Case Closed.

SunLion
örmelö
Eiköhän se sullakin ole siellä missä kuuluukin, ei se ole tarkoitettu nähtäväksi ja sorkittavaksi. (hui kamala mulla voi tehdä pahaa ihmisen katetrointi, kun mietin jos itelle semmonen putki tungettais virtsaputkeen :s )
oikein tehtynä se ei satu. Tai sen ei pitäisi sattua. Näin kerrottiin mulle.

gliss

Kokemuksella voin muuten sanoa, virtsakatetrin laittaminen SATTUU. Mulla tosin olikin hieman erikoinen tilanne, selkävamman takia jouduin sairaalaan enkä siis voinut nostaa jalkoja, ja kun se laitetaan jalat pitäisi olla koukussa ja silleen levällään :D Se tosin otettiin äkkiä poiskin, onneksi, näin nuorella ei pidetä kuin se välttämätön aika. Huh...

Emmily_
SunLion
se imeytyisi sillon tamppooniin tietenkin!! ja ei pääse kupin ohikaan koska se on sen verran tiukkasti siinä kuitenkin. eihän se päästä vuotoakaan ohi.

Sulla tulee virtsa normaalista reiästä. Case Closed.

ondine tarkoitti varmaankin parin ensimmäisen sentin alueella siellä emättimen reiässä..? Siten että tampooni olisi paikoillaan ollessaan sen virtsaputken suun yläpuolella..
En kyllä tiedä, että mistä kohtaa nämä kanavat ovat yhtyneet silloin jos ovat..(?)
Mut oon kyllä samaa mieltä muiden kanssa.. Mä en usko että mun mieskään on nähny mun pissareikää..! :lol: Siis se tosiaankin on erittäin pieni, tuskin sulla mitään hätää on! Voithan silti varmuuden vuoksi käydä asian tarkistuttamassa gynekologilla..!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat