Kutiava alapää - Terveys ja hyvä olo

angela

mulla on ihan sama ongelma et välillä utittaa ihan saatanasti mutta kaverillakin oli ollu sama juttuu se oli käyny jossain lääkäris mä en oo käyny viel mutta menkojen aika se on kaikista pahin mutta halusin kysyä missä vois käydä katsomassa et onko hiiva ja millasta sielä on? :D kiitos :D

Sivut

Kommentit (25)

figaro
taotao83
Mulla ei ole ikinä kutissu alapää silloin ku mulla on kuivat limakalvot.

Toisilla on herkempi alapää tuon suhteen, että kuivat limakalvot altistavat myös herkemmin hiivalle :(

taotao83
blaah:)
Voisiko kyseessä olla ihan vain kuivat limakalvot???

Kokeile jotain hajusteetonta perusvoidetta limakalvoille, se vois nimittäin auttaa.

Mulla ei ole ikinä kutissu alapää silloin ku mulla on kuivat limakalvot.

Tiger

en löytäny tästä jo keskustelua, mutta jos on, niin ohjatkaa minutkin sinne (:

Eli, minua on nyt parisen päivää kutittanut alapäästä todella paljon, mutta valkovuoto haisee ihan normaalilta, ja muutenkin kaikki muu on ihan normaalia.. Pesen alapään päivittäin haalella vedellä.. mistä voi olla kyse, ja miten sen saa pois !

black_rose

Mulla oli kanssa ihan sama juttu. Luulin heti että on hiivatulehdus. Kävin testeissä, mutta ei ollut. Kyllä on hyvä joka päivä pestä alapäänsä. Mulla se kutina johtui siitä kun ei suolistossa toiminu bakteerit kunnolla niin aloin syömään gefilus tuotteita, se on kyllä auttanut. Mutta kutinakin voi uusiutua. Kannattaa käydä tutkituttamassa, jos pidempään jatkuu. :wink:

blaah:)

Voisiko kyseessä olla ihan vain kuivat limakalvot???

Kokeile jotain hajusteetonta perusvoidetta limakalvoille, se vois nimittäin auttaa.

sopuli

Hiivan kyllä ylensä tunnistaa, kun sitä värkkiä todella kutittaa aivan helvetillisen paljon:( ja vuoto on runsasta...

Jos jatkuu, niin kannattaa käydä lääkärissä. Voipi olla joku muukin tulehdus.

marru

Kannattaa kokeilla myös maitohappoja.

Maitohappoja on saatavana myös emätinkapseleina.
Mulla ainakin on ollut niistä apua.

Muistettava vaan ettei alapesua saa tehdä liian usein / pitkään.
Ja ei saa suihkuttaa suoraan alhaaltapäin että vesi menee sisään.

Sit oon myös käyttänyt intiimivoidetta joka kosteuttaa.

Ja tietty mukavat pikkarit, stringit hiertää entisestään herkkää ihoa.
Ja kireät housut saattaa myös tehdä sen että iho ärtyy.

jos oireet jatkuu niin kannatta mennä tai soittaa lääkäriin.
Ei kannata turhaan hankkia hiiva kuuria varmuuden vuoksi, siitä voi olla vaan haittaa.

camomilla

Voitteko pikkasen valaista mua. Mulla ei ole koskaan ollut hiivatulehdusta. Nyt söin viikon antibioottikuurin ja lääkäri varoitti hiivasta. Nyt musta tuntuu että kutisee, vaikkakaan ei paljon. Mitä muita oireita hiivatulehduksesta tulee? En oikein tiedä että oonko mä vaan luulosairas =)

figaro

Kokkareinen valkovuoto, joka on myös runsaampaa kuin normaalisti. Toisilla ei välttämättä muuta kuin kutina. Apteekista saa reseptivapaasti lääkkeet, jos alkaa vaivaamaan todella. (Sen kyllä erottaa taatusti.. :( )

*Sandy*
camomilla
Nyt musta tuntuu että kutisee, vaikkakaan ei paljon. Mitä muita oireita hiivatulehduksesta tulee? En oikein tiedä että oonko mä vaan luulosairas =)

Mullakaan ei ole koskaan ollut hiivatulehdusta, ja nyt alapääni kutiaa pikkasen, mutta ei siis koko aikaa eikä edes paljoa. Valkovuotokin on ihan normaalia. Hmm, kyseessä ei sitten varmaan ole hiivatulehdus? Mutta entäpä jos onkin, onko mitään seuraamuksia jos hiivatulehdus jää hoitamatta?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat