Eläinallergiat - Terveys ja hyvä olo

figaro

Miten monella on vasta iän myötä puhjennut eläinallergioita? Miten eläinallergiat ovat vaikuttaneet elämään?

Sivut

Kommentit (21)

Laura

Osaako kukaan sanoa kissan eläinpölystä. Ollaan lähdössä mökille jossa on viimeksi kuukausi sitten ollut kissa. Kissa on aina silloin tällöin ollut tuolla mökillä. Nyt on mökki ollut kylmillään n. kk ajan.

Olen allerginen eläimille, mutta kissalle en kai...? Kävin paikassa jossa oli kissa koko ajan paikalla ja en saanut juuri mitään oireita, mitä nyt huulet turpos.

Miten vaikuttaa, kun on yötä sellaisessa paikassa, missä mahdolliesti on eläinpölyä? Eläimiä ei ole silloin kun me olemme tuolla reissussa.

Mahdollisimman epäselvän sepustuksen tekaisin. Ja jos tästä on jo olemassa aloitus, saa siirtää. Yritin ettiä, mutta ei osunut silmiin

[size=9][color=red]Vaihdoin otsikon kaikenkattavaksi ;) figaro[/color][/size]

MiuMiu*

Luulisin, että jos paikassa on siivottu/siivotaan hyvin niin eläinpölyä ei silloin pitäisi olla.
Jos on paikassa, jossa on eläinpölyä niin oireethan riippuu täysin sitten siitä, kuinka paha allergia on kyseessä, esim. yks mun ystävä, joka on allerginen kissoille ja on ollut meillä yötä silloin tällöin ( omistan siis kissoja) saa oireeksi pientä allergista nuhaa ja aivastelua, mutta ihan hyvin hän kuulema saa yönsä silti nukuttua. Tietysti jos allergia on tosi paha niin voi kuulema tulla jopa hengitysvaikeuksia.

Mutta luulen kuitenkin, että hyvä siivous auttaa poistamaan eläinpölyn. :)

Laura

Tuon olen minäkin kuullut, mutta myös, että seiniä myäten pitäisi siivota...

Joistain eläimistä saan pahojakin hengitysoireita, mutta jännä, että en kissasta. On kuulema pahempi kun koira.

Pitää tässä pohtia ja miettiä mikä on fiksuinta... :roll:

Tonde

Mä olin pienenä ihan tajuttoman allerginen kaikille karvasille elukoille, mut mullekkaan kissa ei tehny mitään. Monesti olin yötäki kaverin luona, jolla oli kissoja, eikä siitä seurannu minkäänlaisia oireita.

Abigail

Minulla puhkesi eläinallergia esipuberteetissa. Se oli tosi ikävää, varsinkin kun jo pienestä lapsesta asti olin rakastanut eläimiä enemmän kuin mitään. Pystyn olemaan jonkun aikaa tilassa, jossa on eläimiä, ilman minkäänlaisia oireita. Ongelmat alkavat yleensä vasta siinä vaiheessa, kun erehdyn koskemaan karvaturriin. Nukkuminen eläinpölyssä on sitten aivan mahdoton ajatus.

Laura

Mulla puhkes reilu vuosi sitten nämä kaikki allergiat, myös eläinallergia. Jouduin lopettamaan ratsastuksenkin, joka oli minulle rakas harrastus. Mä en voi olla ollenkaan sellaisissa paikoissa, missä on eläimiä. Jopa autot, joissa on ollut eläimiä ovat minulle pahhoja paikkoja. Mulle tulee hengitystieoireita lähes heti, kun olen eläinpaikassa.

Talvisin kestän hieman paremmin eläimiä, mutta kesällä en lainkaan. Jos kosken eläimeen, niin sitten oireet vasta pahoja onkin. On vienyt kyllä aikaa tottua tähän, koska olen hyvin eläinrakas ja minua harmittaa ihan hirveesti, kun en voi ottaa omia lemmikkejä.

MiuMiu*

Mä en oikeestaan ole varma missä vaiheessa mulle on tullut kissa-allergia, vai onko se sitten ollut aina. Mulla on pienenäkin ollut kissa, eikä silloinkaan ollut mitään oireita, niinkuin ei ole vieläkään, vaikka mulla on kissoja. Siksi olinkin ihan äimän käkenä, kun mulla muutama vuosi sitten todettiin muiden testien yhteydessä myös kissa-allergia. Lääkärin mukaan olen jotenkin tottunut jo ainakin noihin nykyisiin kissoihin, mutta epäili silti sitä, että jos myöhemmin otan uusia kissoja niin allergia voi silloin ehkä puhjeta...itse en oikein tuohon usko, koska mulla ei kerta kaikkiaan ole mitään oireita ja aioin kyllä pitää kissoja myös jatkossakin :lol:

Lucky Lady

Mun kihlattu on kissoille allerginen. Kun alettiin seukata, aina kun se tuli mun kämpille sen silmät punoittivat ja vuotivat. Jossain välissä se kuitenkin lakkasi, ja nyt herra allergikko elelee neljän kissan taloudessa täysin oireettomasti. Siedätyshoito voi näköjään tehota!

Schneesturm

Kysyn täällä, että onko kukaan hankkinut jotain eläintä, vaikka on tiennyt olevansa sille allerginen? Miten on käynyt?

Minulla on ilmeisesti koira-allergia. Prick-testissä ei näkynyt, mutta kokemus osoittaa toistaa. Jos koira työntää kuononsa mun naamaan kiinni niin alkaa kivasti kurkkua kutittaa. Ja tuossa vähän aikaa sitten kavereiden koira puri mua käsistä, tuli nätit ihottumat niihin kohtiin.

Mulla nyt ei ole mitenkään pahimmasta päästä nämä oireet muttamutta. Olisi kiva joskus hommata koira, mutta sitten jos tilanne menee tästä vaan pahemmaksi..

Neppis_

Miulla oli pienempänä kauhea eläin allergia (kutinaa, aivastelua ja punaisia läiskiä ihossa..) .. Koira,kissa vaikka hamsteri.. mikään ei kelvannu..
Nyt sittemmin aikuisiällä se on hiukka vähentynyt..
Pienille jyrsijöiden lähellä en enää tirskuttele..
Mut harmikseni koira ja kissa vielä käy nenuuni.. Siksi syönkin säännöllisesti allergia lääkkeitä. Omistetaan 2 kisua (no täl hetkel on yht. se 6 kun Minni sai poikasia.. :roll: ) .. Ja no oireet tiessään kun lääkkeet kehil..
Mut ilman, se on yhtä kutinaa ja nenän pyyhkimist :(

Oon nii eläin rakas että ennemmin popsin "ylimääräsiä" nappeja kun luovun noista karvapalloista.. Mikä lie "kun mie HALUAN" -oireyhtymä :lol: :roll: :D

Kukkis

Mulla itselläni ei ole mitään allergioita, mutta kulta taas sen sijaan todella todella eläinallerginen.
Ei voi enää ratsastaa, ei pitää eläimiä, ei oikein mitään... :( Mutta mielummin toi mies, kun liuta eläimiä :)

antagonismi

Mä oon allerginen kaikille heinille, eli en saisi pyöriä hevosten kanssa laisinkaan. Samaten jyrsijät kuuluu tohon kastiin. Mutta pyörin silti, eikä vaikuta muuten ku tukkoisuutena ja silmien kutinana :D
Koirille ja kissoille olen myös ollut allerginen koko pienen ikäni, muttei tuo minun elämää haittaa. Muistaa vaan imuroida ja tuulettaa usein niin kaikki on OK :)
Rotista(joita mulla oli 8) piti luopua, ku iho alkoi reagoimaan niihin :( Mutta siltikin haaveilen ottavani rottia vielä jossain vaiheessa elämää, eikä koiratkaan poistu koskaan :D Niitä on ollu perheessä aina, ja tulee olemaan. Allergia ei ole este millekään ;)

Laura
antagonismi
Allergia ei ole este millekään ;)

Voi se joskus olla, riippuu ihan siitä kuinka paha allergia on ja siitä, miten reagoi allergeeneihin.

antagonismi
Laura
antagonismi
Allergia ei ole este millekään ;)

Voi se joskus olla, riippuu ihan siitä kuinka paha allergia on ja siitä, miten reagoi allergeeneihin.

Tiedän :D Mutta mun tapauksessa ei ole este :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat