Hammas-särky!! - Terveys ja hyvä olo

Lips_

Mulla on ollu nyt tässä nelisen päivää kauheet hammas-särkykivut.. :( Oon kokeillu vaikka mitä lääkkeitä, mikään ei auta. Tänään kävin hammaslääkäri-päivystyksessä, sanovat että sulle tulee tekstiviseti ku pääset tutkittavaks. Ei ole viestiä kuulunu, varmaan huomenna tulee.. :oops: Onko kellään mitään vinkkejä/kotikonsteja miten tota sais vähän lievitettyä?? En pysty edes nukkumaan! Oon ite tehny silleen että otan vettä suuhun ja purskuttelen sitä hampaitten eessä, mutta se auttaa vaan hetkeks.. :cry: Noh, ainakin tulee juotua vettä.. :wink: Tää alkaa olla jo hermoja raastavaa!

Sivut

Kommentit (30)

Miffy

Ibuprofeiinia (vai onko se ibuprofeeni?) sisältävät särkylääkkeet ainakin auttavat (kuten Burana tai Ibumax). Mitä vahvempaa löytyy, sen parempi.

Miffy

Siis... Jotain Burana kasisatasta...? Hui :) No mutta sitten en osaa auttaa... Tai hei, kokeile kylmää, eli siis joku pakaste pyykeen sisään ja naamalle... Mulla auttanut :)

Jzzu

Mars mars ensitilassa hammaslääkäriin jos ei lääkkeetkään auta!
Kotikonsteiksi tuskin kellään on antaa särkylääkkeitä parempia ideoita. :roll:

Lips_

Oon käyny hammaslääkärissä, siis päivystyksessä.. lääkärille on puolen vuoden jonot. Ne sano, että laittavay txt kun pääsee.... eli ei siis hajuakaan tuleeko tänään vai viikon päästä. :x

Lips_

Sitä mäkin mietin, että on kyllä aika huosti hoidettu tää systeemi.. Jos joku menee vaikka pyhänä hampaat kädessä sinne, ni ei sieltä apua saa...

SooZ
Jzzu
Hyvimpä toteutuu "hoitotakuu" jos noin pitkään joutuu säryn kanssa odottelemaan. :shock:

minä odottelin viimeeksi reilut pariviikkoa yhteensä että sain mun leukojen jumiin menemisen ja säryn kunnolla hoidettavaksi. Sillä välillä kävin 3 eri lääkärillä ja viimeinen oli sitten se oikea joka olis osannu auttaa mutta leuat oli jo ihan kunnossa taas siihen mennessä :roll:
et jonoja tuntuu olevan..

sopuli

Hui kamala, onneksi olen aina päässyt lääkärille samana päivänä, kun on kovasti särkenyt. Tietty nyt joulun aikaan voi olla jonoja...

Mene yksityiselle heti huomenna, sinne luulisi pääsevän!! Ja VAADI niiltä, että jotain on tehtävä. Muuten saakin yleensä odottaa, että jotain tapahtuisi.

Daisy

Kyllä mää ainakin pääsin heti seuraavana aamuna hammaslääkärin päivystykseen, kun oli lauantaiyönä reilu vuosi sitten niin kova hammassärky, etten voinut nukkua. Siinä sitten heti aamusta kun puhelin aukes, soitin päivystykseen ja olin kolmantena aamun jonossa. Ihme touhua, jos ei pääse mihinkään lääkäriin!

SunLion
Miffy
Ibuprofeiinia (vai onko se ibuprofeeni?) sisältävät särkylääkkeet ainakin auttavat (kuten Burana tai Ibumax). Mitä vahvempaa löytyy, sen parempi.
ibuprofeIIni juuh : ) mutta en tiedä toimiiko se tuohon..kun on noin kovasta kivusta kyse.

Ja aloittajalle...mene nyt hertsileijaa uudestaan sinne päivystykseen ja vaadi päästä sisään...ei ne voi pitää sua noin kovissa kivuissa.

mitä tarkoitit Vahvimmalla buranalla :shock: ? eikö 800 auta :O

Lips_

Tulin juuri hammaslääkäristä kotiin.

Lääkäri kyseli kaikki maholliset asiat, että narskuttelenko hampaita, että särky voi kuulemma johtua siitä. Noh, en narskuttele.

Lääkäri katsoi, että onko reikiä, ei ollut ku muutama pienen pieni alku, mut ei kuulemma tarvii vielä paikata. Eli siis siitäkää ei johdu.

Sitten lääkäri katto, että onko purennassa jotain vikaa, ja tasotti purupintoja.. Ei ollu siinäkään mitään vikaa.

Eipä keksiny lääkäri syytä, laitto vaan lopuks fluoripinnotteen, ja sano että osta fluoritabletteja...
Ei lähteny kipu mihinkään, se helpotti siellä, ja nyt on taas samat tuskat! Käyn huomenna ostamassa niitä pirun tabletteja, jos ei viikon sisään auta, meen yksityiselle.

Miffy

Hei no tuossa ON joku ongelma! Ei tollanen särky ole normaalia.. Mua ihmetyttää ja vihastuttaa. miten ihmisiä tuolla julkisessa terveydenhuollossa joskus kohdellaan :evil: Yksityiset hammaslääkärikäynnit tulee ihan törkeen kalliiksi :(

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat