vatsalihakset.. - Terveys ja hyvä olo

Silky

Kiitti vinkistä!!

:wink: :wink:

Sivut

Kommentit (30)

Rixuliini

Siitä vaan vatsalihaksia tekemään! :wink:
Muutenkin kannattaa harrastaa jotain pitkäkestoista liikuntamuotoa, jotta se rasva niiten lihasten päältä sulaa, jos todella haluaa ne lihakset ihan esille.

Itse en kyllä välitä sixbäkeistä, en miehillä enkä naisilla.

PinkPanther

eli eli... ylävatsalihaksia, alvatsalihaksia, vartalonkiertoa, lantionostoa ja sitten tanssiliikkeitä tekemään. Ja voin sanoa että hulavanteen pyörittely käy vatsalihaksiin POLTTAVAN HYVIN!!!

Jeii

Joo, ja muista todellakin treenata niitä sisempiäkin (rutistuksia (ei tarkoita istumaannousuja) jne.) sillä vaara on, että jos vain suorat vatsat vahvistuu, jää se maha pömpölleen.

PinkPanther

Ratsastus on mitä parhainta sisempien vatsa- ja selkälihasten kehittämistä!! Ratsastaessa kaikki kehon lihakset ovat käytössä, etenkin nuo ryhtiä yllä pitävät sisemmät piilolihakset. Kaikki hevosen selkään!!!

SunLion
Silky
Toimiikohan tuo samalla lailla kun oman kullan kanssa ratsastettaessa :wink: :lol:
Sillon oisin jo niin solakassa kunnossa että! :lol:
haha! :lol:

Camilla

Niin hassulta kuin se tuntuukin ei saa unohtaa selkälihaksiä, koska niiden ollessa heikot ei esim. ryhti pysy hyvänä ja vatsa saattaa 'roikkua', vaikka lihakset olisivatkin timmissä kunnossa(kamalan pitkä lause). Ja aiemman kertauksena: tarvitaan (luultavasti) myös sitä rasvanpolttoa, että lihakset tulevat näkyviin.

Jimmy KImmel
mimmah
hyviä keinoja saada vatsalihakset esiin....help me please

Riippuu siitä, että peittääkö rasvakerros jo olemassa olevat lihakset vai ovatko lihakset vain olemattoman kokoiset...

Mikäli rasvaa löytyy mahdollisesti reilustikkin, niin eipä sieltä lihakset pilkota vaikka kuinka rutistuksia tekisikin. Eli rasvakerrosta pitäisi pienentää.

Jos taas rasvakerros on hyvinkin ohut eikä lihaksia siltikään näy, niin sitten vaan treenaamaan. Paras tapa lienee innostua asiasta viikoksi ja tehdä päivittäin satoja vatsalihaksia ja sitten kyllästyä koko hommaan sekä lopettaa projekti... Ensi joulun jälkeen sama rumba uudelleen! :lol:

marru

Suosittelan vatsatanssia.

Se saa myös hyvän ryhdin aikaan ja paljon muuta hyvää.
Hyvä ryhti on tärkeä, että vatsa näyttää litteältä.

Jos teette vatsalihasliikkeitä, niin muistakaa tehdä myös selkälihasliikkeitä.
Tärkeää on aina treenata vastakkaisia lihaspareja.

Litteän vatsan saavuttaminen ei todellankaan käy käden käänteessä vaan vaatii jatkuvaa treenausta (vuodesta toiseen). Sen takia itse suosin ohjattua toimintaa.

vanja

montako kertaa ylipäätään treenaatte vatsalihaksia päivittäin?

ja miten nuo jenkkakahvat sais pois, jostain oon lukenu, et sivuille kädellä maahan "kurkottamalla" auttais. itselläni ainaki tulee vaan alaselkä kipeeks tuosta.

Lania
vanja

ja miten nuo jenkkakahvat sais pois

Huhu kertoo että vartalonkierrot (rauhalliset ja hallitut, ei vauhdikas riuhtominen) tepsii, vielä parempi jos pitää keppiä olalla ja kädet siinä ylhäällä --> liikkeen tekee tosiaan keskivartalolla eikä käsiä heiluttelemalla.

Carrie

Jos tähtää litteään vatsaan eikä niinkään näkyviin lihaksiin, suosittelen ehdottomasti pilatesta. Se vahvistaa juuri noita sisempiä vatsalihaksia :arrow: vatsa litistyy.

Itse sain kuulla kaveriltani vain n. 3 kuukauden viikoittaisten pilatestuntien jälkeen vatsani näyttävän paljon pienemmältä.

Sweety

Vatsalihakset saa kyllä esiin vähemmälläkin kuin vuodesta toiseen jatkuvalla itsensä rääkkäämisellä, edellyttäen tosiaan että sitä vatsaa ei aloittaessakaan kovin paljoa ole. Kokemus puhuu, itse sain ylimmät vatsalihakset esiin noin neljän kuukauden treenaamisen jälkeen, sen jälkeen ne ovat tasaisesti tuolta pulpahtaneet esiin. :wink:

Kannattaa tehdä vatsalihasliikkeitä nousujohteisesti. Itse aloitin 30 vatsalihasliikkeellä/päivä (olin aivan rapakunnossa), kun se 30 alkoi sujua niin lisäsin määrän 60: een. Ja siitä taas 90 liikkeeseen/päivä. Nyt pystyn tekemään jo 150-200 liikettä päivässä, mutta en onneksi enää treenaakkaan lihaskuntoa päivittäin. 8)

Joo ja noita selkälihaksia ei saa unohtaa. Kropassa pitää pysyä tasapaino, ei ole hyvä jos yksi lihasryhmä on mielettömässä vedossa ja muut rapakunnossa. Monipuolinen treenaaminen siis kannattaa.

Ja tietysti paljon erilaisia liikkeitä niin ei tule treenatessa tylsää. Jos sitä rasvaa nyt sitten on siellä vatsalla, suosittelen vatsalihasliikkeiden lisäksi juoksua, pyöräilyä tms. aerobista liikuntaa. Lycka till! :D

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat