Kuukuppi :) - Terveys ja hyvä olo

Caffeina

koeputkilapsi, menkat niin harvoin, ettei ees rahasta oo kiinni. :P

Sivut

Kommentit (1479)

miru

Mulla ensimmäisinä päivinä oli maha kipee kupin kans ja aina ku otin kupin pois niin kipu helpotti, mutta se meni ohi parissa päivässä. En tietenkään voi olla varma johtuko kupista, mutta siltä se vaikutti. Kohta ois toiset kuppimenkat tulossa, ihan innoissani oon uudestaan kokeilemassa sitä. Mä en leikannu ollenkaan sitä tappia, emmä tajua miten sen vois saada pois ilman sitä, ku välillä(yöllä) se menee niin syvälle.

Meemii

Mun kuppikokeilut taisi päättyä tähän :(

Ärsyttää kun EN VAAN SAA SITÄ POIS. :evil: Tänäänkin vietin vessassa tunnin kaivellessa sitä ulos. hmp.
Muuten heittäisin kupin hyvillä mielin kaapin pohjalle, mutta kun se tuntuu muuten toimivan täydellisesti, ei vuoda ja menee hyvin sisään :(

Ekat kokeilut tein Lunetella, mutta vaihdoin poisto-ongelmien takia Mooncuppiin. Mikään ei sitten muuttunut kupin vaihdon yhteydessä, yhtä hankalaa, aikaavievää ja kivuliasta se on edelleen!

Ärsyttää :evil:

rudie

Kaveri on mulle kuukuppia suositellut ekan kerran joskus vuosi sitten, mutten oikein heti lämmennyt ajatukselle :roll:
Nyt oon rauhassa mietiskellyt, lukenut täältä ja muualta kokemuksia, ja olen nyt sitten päättänyt kokeilla tätä! Olen sitä mieltä, että ei tämä nyt ainakaan voi olla mitenkään huonompi jos verrataan siteisiin (:x) ja tamppooneihin (:x).

Lähden vähän ulkopaikkakunnalle tuulettumaan (:lol:) ja sieltä löydän ihan varmasti ostoskassiini ihkaoman kupin :wink:

Ladybird

Niin no kupistahan täytyy poistaa se alipaine ennen kuin sen vetää ulos.. kuukuppikunnan sivuilla on niitä vinkkejä miten sen alipaineen saa poistettua.

Abigail

Tänään pääsin testaamaan uutta kuppiani. Muutaman minuutin ähellyksen jälkeen sain kupin sisään, mutta minulla ei ole harmainta hajua siitä, onko se laitettu oikealla tavalla. Ei se ainakaan tunnu missään. Näenpähän sitten, jos alkaa vuotaa yli. Jouduin jo aamulla käsipyykille, kun tampooni päätti taas vaihteeksi olla epäluotettava :evil:.

Snuffle
marimma
Snuffle
Itse olen hankkimassa pikku-Lunettea ensimmäiseksi kupiksi. :) Eihän siinä takuuta kyllä ole, mutta en ajatellut antaa helposti periksi. Pikku-Diva oli toinen vaihtoehto, mutta sen pituus vähän hermostuttaa. Ensi viikolla laitan varmaan Luneten tilaukseen. :D

mä kyllä ennemmin sen Divan ottaisin ekaks kupiks :)
Tai mun kokemus Lunetesta Divan jälkeen on tuskallinen joten jos noita kahta täytyy verrata niin aina ennemmin ekaks kupis suosittelen Divaa. Se ei oo niin kova ja jäykkä kun lunette :)

Argh, miten tässä ikinä osaa valita! :D Itsekin ajattelin ensin Divaa, sitten joku sanoi Luneten olevan parempi, jne. Onkohan tuo Diva liian pitkä minulle, kun tunnen kohdunnapukkani näin kuukautisten keskimmäisenä päivänä n. 7 cm syvyydessä?

marimma
Snuffle
Itse olen hankkimassa pikku-Lunettea ensimmäiseksi kupiksi. :) Eihän siinä takuuta kyllä ole, mutta en ajatellut antaa helposti periksi. Pikku-Diva oli toinen vaihtoehto, mutta sen pituus vähän hermostuttaa. Ensi viikolla laitan varmaan Luneten tilaukseen. :D

mä kyllä ennemmin sen Divan ottaisin ekaks kupiks :)
Tai mun kokemus Lunetesta Divan jälkeen on tuskallinen joten jos noita kahta täytyy verrata niin aina ennemmin ekaks kupis suosittelen Divaa. Se ei oo niin kova ja jäykkä kun lunette :)

Snuffle

ageless

Ei se ainakaan hukkaan voi joutua :D Jos lantionpohjalihaksilla työntää, niin sen saa kyllä emättimen suulle ja sit vaan sormilla kiinni kupin pohjasta ja ulos.. Itellä tuo pois ottaminen sattuu aika lailla ja aikaakin siihen pitää varata, en kyllä kiireessa ala väkertää sen kanssa.

Zuzannah

tästä aiheesta on käyty vilkkaita keskusteluja erinäisissä ketjuissa, mutta mä en ainakaan löytäny yhtään varsinaista keskustelua aiheesta. jos oikein oon ymmärtäny, niin täällä on niitä jotka käyttää kuppia tuo asian esille tilaisuuden tullen (myös itse olen niin tehnyt :oops: ), ja jotkut taas ei tiedä koko kupista yhtään mitään. ja asiasta on oltu montaa mieltä...

[url]www.kuukuppikunta.net

tosta osotteesta saa tietoo kuukupista, mutta olis kiva jos muut kertois omia kokemuksiaan kupittelusta :) ja tietenkin saa kysellä jos haluaa tietää jotain.

mulla itsellä on ollu kuppi kohta puol vuotta (Diva Cup) ja oon ollut tyytyväinen.

MUOKS: väsäsin tähän äänestyksen kun rupes kiinnostaan kuinka moni täällä käyttää kuppia :)

taki

Mäkin desinfioin menkkojen päätteeks. Keitän vettä pannussa ja mulla on semmonen kannellinen pakasterasia varattuna kuppia varten mihin kaadan kiehuvan veden ja annan olla pari minsaa.

Ja tietysti aina tyhjennyksen yhteydessä Lactacyd-pesunesteellä.

Lania

Niin siis en mä sitä pelkää että se lähtis uiskenteleen johonki, eihän tamponika mihinkä mahaan asti mee, mut siitä sentään näkyy aina joku osa mistä sen saa ulos. Nimenomaan aattelin että ite tungen sitä liikaa.

Ada

Mä kyllä tykkään kupista, vaikka se ei aina olekaan ihan 100% varma ainakaan mun käytössä.

Ei sitä kupin sisuksiin hukkumista kannata pelätä, ei se kovin helposti lähde syvemmälle liukumaan kun sen tohon aika "huulille" asettelee. Ensin en itte yöllä uskaltanut pitää kuppia, koska pelotti että se yöllä luiskahtaa syvälle ja aamulla on työ ja tuska saada se ulos, mutta hyvin on pysynyt paikoillaan silloinkin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat