Viiltelystä - Terveys ja hyvä olo

Maikki85

ite oon myös sitä mieltä että asiakaspalvelutyössä pitäisi peittää arpensa.
Kyllä se vaan on niin ettei monikaan ymmärrä eikä hyväksy viiltämistä eikä todellakaan halua asiakaspalvelijalla nähdä viillettyjä käsivarsia.. Sitä kuitenkin edustaa firmaa eikä itseään..
Jos on muutama arpi siellä täällä jotka olisi vioinut tulla esim kissan raapaisusta, kolarista tms niin eipä niitä sitten kannata mutta jos käsi on täynnä arpia niin kyllä se on kamalaa katsottavaa.
Kyllähän niitä jälkiä ja arpia jokaiselta varmaan löytyy eikä niitä peitellä mut jos on oikeesti viiltäny koko käden kakkaksi ja kauhiat arvet koristaa niin kyllä ihmisen ne pitäisi peittää varsinkin as. palvelutyössä.
Kyllä se oli tökeröä kun joku kuukaus sitten kävin kaupassa, kassaneidillä oli kaula aivan syöty eikä se peittänyt niitä millään. Siis todella typerää ja helv...tin ruman näköstä.

Sivut

Kommentit (167)

Lania
Miffy
Valitettavasti tää maailma on melkoisen suvaitsevaton ja konservatiivinen ja kaavoihin kangistunut.

Ymmärrän kyllä pointtinne täysin, mutta ei se mun mielestä oo kovin kaavoihin kangistunutta tai erityisen konservatiivista jos haluan, että mua liikkeissä palvelee miellyttävä ja miellyttävännäkönen henkilö. Ite en lähtis kassalta käveleen vaikka jotain arpia käsissä oliskin, mutta ei voi olettaa että jokaisen ihmisen täytyis aatella et "ok toi on viillelly, se on sitä nykyaikaa, ihan jees, ei siinä mitään, ei tässä mitään". Voisin alkaa jopa paasaan siitä että ihminen on vastuussa itestään ja menneisyydestään, sillon täytyy joskus tehdä jotain myönnytyksiä joidenkin muitten hyväks, vaikka se itestä tuntuis ehkä pahalta tai väärältä. Maailma ei nääs muutu hetkessä vaikka minä kuinka niin haluaisin.

Lizzie

Hmm. Rastat ja lävärit on ihan eri asia kuin viiltely, mun mielestä.
Kiva huomata että meillä OKL:ssäkin on rastapäitä ja muita "persoonia" tulossa luokanopettajiksi. Siinäpä sitten kangistuneet vanhemmat paheksuvat vanhempainillassa huligaanin näköistä opettajaa, mutta siinäpä kauhistelevat.

Jos on itse viillellyt käsiään, on tosiaan varmasti aika hankalaa koittaa loppuelämä niitä peitellä. Toisaalta, asiakaspalvelussa on juuri se huono puoli, että siinä edustetaan sitä liikettä jossa ollaan töissä.
Minä en viiltelyarpiin jaksaisi kiinnittää sen kummempaa huomiota, tuoreet arvet taas ehkä ihmetyttäisivät. Jos minä olisin viillellyt joskus ja kantaisin arpia, en häpeilisi niitä kuten Jzzukaan, mutta ihan oman hyvänoloni takia peittäisin ne asiakaspalvelussa, ettei tarvitsisi aina huomata että joku tuijottaa. Ja myös sen takia että olen siellä töissä.

Miffy

Noin mäkin sen ajattelen. Ja se on mun tapa osoittaa, mitä mieltä olen tän maailman menosta, jossa jokaisen pitäis olla suunnilleen sen näköinen, kuin mitä on tyypit idolseissa ja bigbrothereissa.

Jzzu
Miffy
Mun mielestä on jotenkin väärin ajatella, ettei ihminen voi menneisyyksineen olla rauhassa jonkun asiakaskadon takia. Valitettavasti tää maailma on melkoisen suvaitsevaton ja konservatiivinen ja kaavoihin kangistunut. Mulla on kyllä se henki päällä, että jollen tällaisena pääse duuniin, en sitten siihen mestaan mene.

Mie oon ihan täsmälleen samaa mieltä siun kanssa.
Jos ulkoisten seikkojen takia en kelpaa niin ihan on sen firman menetys, en sellaista firmaa kyllä haluakaan edustaa joka niin pinnallinen on.

Miffy

Mun mielestä on jotenkin väärin ajatella, ettei ihminen voi menneisyyksineen olla rauhassa jonkun asiakaskadon takia. Valitettavasti tää maailma on melkoisen suvaitsevaton ja konservatiivinen ja kaavoihin kangistunut. Mulla on kyllä se henki päällä, että jollen tällaisena pääse duuniin, en sitten siihen mestaan mene.

piu
Jzzu
piu
Tuntuu pahalta katsoa viilleltyjä käsivarsia tms.

Tekis mieli sanoo et ei pie katsoa, mutta kun tiedän että harvapa niitä todella katsoo niin empä tuota viitsi.

Niin eipä niitä välttämättä huomaa edes, mutta jos silmään sattuu osumaan niin viipyilee katse varmasti muutaman sadasosan kauemmin käsivarsissa. Laittaa ajattelemaan.

Jzzu
Lania
Siinä ei paljoo suvaitsevaisuus auta. Mun mielestä on tökeröö työnantajaakin kohtaan, ei se oo enää pelkästään "oma asia", jos mummelit lähtee joukolla toiseen lähi-siwaan kun ei halua käydä "siellä missä on se ongelmanuorikin töissä". Elämä on :(

No miun mielestä on nimenomaan suvaitsemattomuutta jos leimataan ongelmanuoreksi arpien takia. :roll:

Lania

Jostain kassatädin rastoista valittaminen onkin aika vammasta, mutta viiltelyjäljet on silti mun mielestä eri juttu. Ne voi olla toiselle ihan yks ja sama, ei edes huomaa, mutta jollekin muulle ne voi hyvin olla vaivaannuttava tai herkkäkin asia. Siinä ei paljoo suvaitsevaisuus auta. Mun mielestä on tökeröö työnantajaakin kohtaan, ei se oo enää pelkästään "oma asia", jos mummelit lähtee joukolla toiseen lähi-siwaan kun ei halua käydä "siellä missä on se ongelmanuorikin töissä". Elämä on :(

Jzzu
Miffy

Ihmisten pitäis oppia sitä suvaitsevaisuutta! Siihen auttaa ihmisten erilaisuus. Jotkut on vielä tänäpäivänäkin niin simppeleitä, etteivät suostu näkemään ihmistä pintaa syvemmälle. Esim. mun yhdellä lukion maikalla oli tosi paljon vaikeuksia ymmärtää, miten saatoin olla koulussa niin hyvä, kun näytin niin rumalta sen silmissä (niittivöitä, lävistys, sotkunen tukka, "erilainen nuori", tiiättehän). Ja se vielä sanoi sen suoraan!

No nimenomaan!
Ihmiset kun kuitenkin ovat niin paljon enemmän kuin pelkkä se mitä päälle näkyy :!:

Miffy

Mä en osaa sanoa miten itse toimisin, koska en oelkoskaan viillellyt, mutta minusta siinä ei ole mitään väärää,jos pitää arvet esillä. Mua muutenkin ärsyttää ihmisten suvaitsemattomuus. Ei saa olla kassaneidillä rastoja (joo-o, mummot VALITTAA MUN TUKASTA, vaikka olen todella ystävällinen jne), ei varsinkaan lävistyksiä jne.

Ihmisten pitäis oppia sitä suvaitsevaisuutta! Siihen auttaa ihmisten erilaisuus. Jotkut on vielä tänäpäivänäkin niin simppeleitä, etteivät suostu näkemään ihmistä pintaa syvemmälle. Esim. mun yhdellä lukion maikalla oli tosi paljon vaikeuksia ymmärtää, miten saatoin olla koulussa niin hyvä, kun näytin niin rumalta sen silmissä (niittivöitä, lävistys, sotkunen tukka, "erilainen nuori", tiiättehän). Ja se vielä sanoi sen suoraan!

Rixuliini

Niin ja vaikka joku jäljet huomaisikin, niin vielä harvempi rupeaa kyselemään että mistäs nuo ovat tulleet. Varsinkin jos kyseessä on ventovieras.
Silti töissä peitän käsivarret, ja lyhythihaisen alle voi mainiosti laittaa ohuen pitkähihaisen t-paidan. :wink:

Neppis_
Jzzu

Tekis mieli sanoo et ei pie katsoa, mutta kun tiedän että harvapa niitä todella katsoo niin empä tuota viitsi.

.. olen huomannut saman ilmiön. Ei niihin oikeasti monikaan jaksa kiinnittää huomiota. Ellei niitä nenun eteen esittele.

Itse olen ollut asiakaspalvelussa ja joskus joutuu pitämään lyhytkin hihaista paitaa.. en ole kovinkaan montaa järkytyksen ilmettä tavannut.
Ja jos joku kysyy kerron että siitä on jo aikaa (tosin ihmettelen että miten he eivät itse tajua arpeutuneesta ihosta jo sitä... . .)'

Sitä paitsi ihmisiä myökin ollaan. Tapahtunut mitä tapahtunut, ei niitä jälkiä taikomalla pois saa. En halua rajoittaa elämääni. Ehkä ainut milloin tietoisesti pistän piiloon on sillon kun käydään kylässä sukulaisilla.

että näin...
:)

Jzzu

Milläs peität jos työasu on hihaton... :roll:

Ja mie oon edelleen sitä mieltä että harvempi niitä huomaa kun ei kuitenkaan ole mistään tuoreista jäljistä kyse.

Jzzu
piu
Tuntuu pahalta katsoa viilleltyjä käsivarsia tms.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat