Piilareiden unohdus nukkumisen ajaksi - Terveys ja hyvä olo

Nannerl

Juu nuo piilareiden aiheuttama verisuonimuodostus ym. kannattaa ottaa ihan vakavasti jos sellaista tulee. Ei oo kivaa jos näkö menee paskaksi sen takia.

Sivut

Kommentit (22)

palikka
Drama Queen
Juu sama juttu käynyt täälläkin. Käytän myös kuukausilinssejä. Fiksuna ihmisenä unohdin kerran laittaa nestettä koteloon linssien seuraksi. Seuraavana päivänä ne olikin kuivuneet koviksi. Lisäsin nestettä ja annoin muhia siinä parisen tuntia. Ihan hyvässä kunnossa oli sen jälkeen. En tiedä tykkäisikö optikko tuosta.

Vaihdoin jonkin aikaa sitten toiseen optikkoliikkeeseen ja mulle tehtiin perus tarkistus. Paljastui että silmät eivät olleet saanet tarpeeksi happea, joten verkkokalvon verisuonet olivat alkaneet kasvaa silmän keskiosaan. Jos se menisi vielä pahemmaksi se alkasi haittaamaan näköä. En pidä silmälaseista joten käytän piilolinssejä. Ehkä vähän liikaakin. Vaihdoin toisiin lisseihin joiden pitäisi hengittää enemmän. Yritän muistaa ottaa linssit ajoissa pois vaikka välillä ne tuleekin otettua vasta ennen nukkumaan menoa.

aikas paha..en tiennyt että tuommoistakin voi tulla että verisuonet voi kasvaa silmän keskiosaan :shock: nyt sitten sain vähän kammon ja ajattelin huomenna varata tarkistusajan optikkoon...eikait se kallis ole ? puol vuotta nää on olleet mulla mutta onhan se hyvä tarkistuttaa että kaikki on kunnossa :roll:
ostin kumminkin tänään uudet piilarit, huomasin että siitä vasemmasta oli lähtenyt reunasta pala pois mutta se ei hatannut kylläkään silmäs yhtään..toiv. ei tullut mitään...
ja itsekin tadan pitää turhan pitkään näitä piilareita,mutta kun olen lukenut näitä keskusteluja niin niin olen vähän pitänyt paussia...

Drama Queen

Juu sama juttu käynyt täälläkin. Käytän myös kuukausilinssejä. Fiksuna ihmisenä unohdin kerran laittaa nestettä koteloon linssien seuraksi. Seuraavana päivänä ne olikin kuivuneet koviksi. Lisäsin nestettä ja annoin muhia siinä parisen tuntia. Ihan hyvässä kunnossa oli sen jälkeen. En tiedä tykkäisikö optikko tuosta.

Vaihdoin jonkin aikaa sitten toiseen optikkoliikkeeseen ja mulle tehtiin perus tarkistus. Paljastui että silmät eivät olleet saanet tarpeeksi happea, joten verkkokalvon verisuonet olivat alkaneet kasvaa silmän keskiosaan. Jos se menisi vielä pahemmaksi se alkasi haittaamaan näköä. En pidä silmälaseista joten käytän piilolinssejä. Ehkä vähän liikaakin. Vaihdoin toisiin lisseihin joiden pitäisi hengittää enemmän. Yritän muistaa ottaa linssit ajoissa pois vaikka välillä ne tuleekin otettua vasta ennen nukkumaan menoa.

naino

Kaveri puhui aina että on rahastusta kun käsketään vaihtaa niitä piilareita niin useasti :lol: no kerran sille kävi ohrasesti ja sen jälkeen se on varmasti muistanut aina ottaa yöksi pois.. se yhtenä aamuna heräs ja kiros kun silmiin sattu niin pirusti ja kun ei nähnyt mitään, aikansa tuskaili ja koitti kaikkea mahdollista, laittoi piilarinesteet yms - eikä auttanut! Eihän siinä muuta kun päivystykseen ja sen tuloksena kaks päivää joutu viettämään sairaalassa :roll: ne piilarit oli sulanu silmiin kiinni ja ne piti jollain ihme menetelmällä sieltä irroittaa. Joten suosittelen kyllä niitä ohjeiden noudattamista :D

-Maya-
palikka

eli eilen oli serkkujen häät ja oli piilarit päässä,sitten illemmalla kun aloin sammumaan autoon nii yritin ottaa pois niitä piilareita autossa ja vain vasemmasta se lähti mutta se tipahti sitten jonnekin enkä löytänyt sitä :( sitten aamulla kun heräsin niin huomasin sen olevan mun laukussa ja se oli ihan kova..sitten ajattelin laittaa sen siihen nesteeseen ja nyt seon ihan normaali,mutta sitä mietin tässä että uskaltaako sitä laittaa huomenna silmään kun se oli kova mutta on nyt ihan normaali siellä kotelossa :?:

mä käytin yläasteikäsenä sellasia kuukausipiilareita..yhtenä aamuna onnistuin tiputtamaan yhden lattialle enkä sitten löytänyt sitä..otin uuden ja lähdin kouluun..sit koulusta tullessa löysin sen lattialta, laitoin nesteeseen ja se pehmeni..käytin sitäkin sitten enkä huomannu mitään eroo uuteen.. :roll: en tiiä oliko ihan fiksua mut ei siitä ainakaan mitään haittaa ollu..
sittemmin oon joskus käyttäny kertakäyttöpiilareita, nyt en oo enää aikoihin..

palikka

mullakin on myös jäänyt muutaman kerran piilarit yöks,kun on kännätty jahyvin ne on lähteneet aamulla pois..mut on niitä tullut pidettyä pari päivää putkeenkin :oops: ja itselläni siis on nuo kuukausi-piilarit, ja siinä tulee mukana se linssien se aine jota laitetaan kun otetaan piilarit pois ja laitetaan siihen koteloon sen nesteen kanssa, siis sitä nestettä olen käyttänyt omien silmien kostuttamiseen ja hyvin on auttanut,eiköhän sitä ainetta voi silmiin laittaa?

mutta omapa kysymykseni kuuluu,kun ajattelin sen tänne laittaa piilareihin kun liittyy ja toivoisin pikaista vastausta :P

eli eilen oli serkkujen häät ja oli piilarit päässä,sitten illemmalla kun aloin sammumaan autoon nii yritin ottaa pois niitä piilareita autossa ja vain vasemmasta se lähti mutta se tipahti sitten jonnekin enkä löytänyt sitä :( sitten aamulla kun heräsin niin huomasin sen olevan mun laukussa ja se oli ihan kova..sitten ajattelin laittaa sen siihen nesteeseen ja nyt seon ihan normaali,mutta sitä mietin tässä että uskaltaako sitä laittaa huomenna silmään kun se oli kova mutta on nyt ihan normaali siellä kotelossa :?:

figaro

Juu.. Kyllä minullakin jonkun aikaa kesti, mutta sitten iski silmätulehdukset ja sen jälkeen on silmät olleet aremmat. Ensihätään nuo tipat on muutenkin hyvä olla olemassa, jos tuntuu, että silmät kuivaa normikäytössäkin.

sugar_kane

Mulla on käytössä tavalliset kuukausilinssit, jotka päässä ei sais nukkua. Ja nyt oon vahingossa tullut huomanneeksi, että miksi ei kannata ottaa edes nokosia.

Unohdin parin tunnin päikkäreiden ajaksi kahdesti viimeisen kuukauden aikana ne päähän. Sitten kun herää, ne on ihan liimautunut kiinni silmiin...

Mä tiedän, että silmien pitäis antaa kostua vähän aikaa itekseen, mutta mulle tuli niin jumalaton paniikki, että otin ne samantien pois...

Kysymys kuuluukin, että onko kellekään muulle sattunut samanlaista ja millä silmät sais kostutettua nopeesti jos vielä näin käy... Onko teille käyny jotain vakavaa?? Taidan kyllä seuraavaks hankkia sellaset, millä saa nukkua yhden yön

Kun pelottaa aina silmien puolesta ja aikoinaan optikko varoitteli, että piilarit voi nukkuessa kuivua sarveiskalvoon kiinni ja pois otettaessa lähtee myös osa sarveiskalvoa, hrrr!! :shock:

ananas7

mä käytän kertakäyttösii, ne on parhaita mun elämänrytmille :shock: kannattaa olla tosi varovainen,ettei jää vahingosssa linssit päähän liian pitkäksi aikaa..meinaan sun optikko on ihan oikeessa. vois olla järkevää, ett ottaa ihan rauhassa, eikä ala väkisellä repiin ja "kostutteleen" linssejä pois.silmät luonnostaan erittää kyyneliää.heheh ei siis muuta ku märiseen ensi kerralla :D

emilyplay

Minä käytän sellasia kuukaus-piilareita jotka ovat hengittäviä, päikkäreiden ottaminen käy hyvin niiden kanssa...eli minulla ei ole käynyt noin, mutta optikoilla myydään muutamanlaisia silmätippoja, ihan piilolinssien kanssa käytettäviksi, jos kuivuu silmät :roll:
En osaa enempää niistä sanoa, kun en ole käyttänyt.

Jzzu

Mie tiiän kaksi tapausta joissa on näkö lähtenyt hetkellisesti [size=9](toisessa pitemmäksi aikaa)[/size] kokonaan kiitos piilareiden huolimattoman käytön.

sira

Mulla on pari kertaa ankaran ryyppäyksen seurauksena unohtunut piilarit silmiin. Seuraava aamuna räpsyttelin ankarasti silmiä ja odotin hetken ennen kuin otin ne pois. Ihan hyvin lähti :)

*Sandy*

Voi vitsi, mulla ei ikinä ollut mitään ongelmia piilareiden kanssa, vaikka nukuinki joskus öitä kuukausipiilareiden kanssa. Muutenki mun silmät kyl kestää aika paljon. ELi mulle ei ikinä oo tapahtunu mitään tuollaista piilareiden kanssa.

Ja kuten figsu tuolla sanoikin, apteekista saa kosteustippoja ja kosteusgeeliä. Ne on ihan hyviä, niitä kannattaa käyttää.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat