Kuukautisten poisjäänti - Terveys ja hyvä olo

Mimia

Drama Queen, ei kannata vielä alkaa murehtia tuosta. Pillereiden lopettaminen voi ihan hyvin sekoittaa kierron vähäksi aikaa. Ja jos olet testannut ettet ole raskaana, ei syytä huoleen vielä. Ja voihan niitä pillereitäkin syödä 2-3kk putkeen ilman taukoa, eikä tästäkään ole haittaa. Tosin eri asia jos lasta yrität saada, mutta muuten ei ehkä vielä kannata lisätutkimuksiin mennä.

Itsellä tuli heti perään (n.2pv siitä kun tyhjennysvuoto loppui) toiset menkat kun lopetin hormonaalisen ehkäisyn käytön, siitä ne sitten vähitellen ovat tasaantuneet. Itse en varmasti vieläkään huomaisi lainkaan että menkat ovat viikon myöhässä, vaikka ovat n.28-30 pv välein tulleet.. :roll:

Pennsylvania, minulle nämä kiertopäivät ovat olleet pitkään vähän hakusassa, mutta jos menkkasi ovat jatkuvasti myöhässä, niin voisiko syy olla että kiertosi vaan yksinkertaisesti on niin pitkä? :?

Sivut

Kommentit (69)

tyttöystävä

mulla on sama ongelma,kuukautiset myöhässä nyt jo 8,5vk eli kahet menkat jääny tulematta..olen hyvinkin ahdistunut tämän asian takia,osaa ajatella enää muuta. vaikka tiedän kyllä että pahentaa vain asiaa.

mitä pitäisi tehdä tai voiko asialle edes tehdä mitään..? auttakaa.

ensin pelkäsin että olen raskaana mutta olen tehnyt kaksikin testiä ja molemmat näytti negatiivista. en kuitenkaan osaa luottaa 100% testeihinkään. mutta mistä muusta voisi johtua..? en juo,en polta,en ole muuttanut tietääkseni elintapojanikaan erityisemmin,en käytä pillereitä enkä ole niitä käyttänytkään,raskaustesti tehty..yh. stressiä ainakin nyt ollut hyvin paljon,suurimmaksi osaksi tän asian takia. :cry:

cocoa

oon jutellut lääkärin kanssa joskus näistä menkkaongelmista, mutta on ollut eri syitä miksi ne on jääny pois.. viimeisimpänä stressi kun eivät keväällä ottaneet tullakseen..

oli kesätauko ja nyt ne tuli pari viikkoa takaperin ;)

Ancela

Hei vain!
No mullakin on jo hiukan yli 60 päivää viime kuukautisista :( Lopetin pillerit helmikuussa.. Ja ovat olleet sen jälkeen ihan epäsäännölliset. Raskaus ei ole kuitenkaan nyt mahdollinen sillä en ole ollut yhdynnässä yli kolmeen kuukauteen.. Stressi tosin nyt saattaa olla sillä YO-kirjoitukset menossa ja painoakin on tullut kolmesta viiteen kilooon :(

en sitten tiedä mitä tekis

cocoa

siistiä.. ensin ne ei tule uhallakaan ja nyt miula on ollu jotain epämäärästä vuotoa pari päivää , ärsyttävää! kävin terkalla eilen ja sanoi että voi johtua just taas stressistä kun nuo kirjoitukset painaa päälle, vaikka tietoisesti en stressaa.. on vaan kaikkia muita kummallisia oireita. noh, jos tää tästä.

Sonkku

Hmm... Parhaiten kaipa tämä aihe tänne osioon kuuluu.

Ongelmani on siis seuraava. Kuukatiseni ovat nyt viikon myöhässä. Mietinkin että mistä tämä mahdollisesti voi johtua. Itse en tiedä kuukautisten pois jäännille muita syitä kuin raskauden ja nopean laihduttamisen (tai siis jos pudottaa paljon painoa lyhyellä ajalla/laihtuu liian paljon pituutensa nähden). Laihtumisesta ei todellakaan voi olla kysymys. Järjellä ajatellen on mahdotonta myös se että olisin raskaana. Viimeksi nimittäin olen seksiä harrastanut kesäkuun alussa ja käytimme kondomia ja sen jälkeen yhdet kuukautiset ovat tulleet normaalisti.

Eli pitäisikö huolestua jo nyt kun kuukautiset ovat viikon myöhässä vai odotella vielä jonkun aikaa ennen kuin alkaa maalaamaan piruja seinille ja varaa lääkäriä tms.

Sarah

Mulla on puolenvuoden sisällä menkat ollu monesti viikon myöhässä, näin nytkin. En oo osannut yhdistää tuota muuhun kuin stressiin, mutta sitä en käsitä, mistä nyt kesälomani aikaan muka stressaisin :roll: Painonheittelystäkään ei ole kyse, ja jo monta vuotta on ollut säännöllinen kierto :? Ketuttava vaiva. Pitäisköhän tästä jollekin lääkärille jossain vaiheessa mainita..?

Sonkku

Testi on tosiaan helppo tehdä kotosalla, ei siinä ole ongelmaa (sen olen aikaismminkin joutunut tekemään). Nyt tuo raskaus ei ensimmäinen syy voi kaiken järjen mukaan vain voi olla.

Abigail

Minulla ovat joskus kuukautiset olleet kaksikin viikkoa myöhässä eikä mitään näkyvää syytä myöhästymiseen ole ollut. En siis huolestuisi vielä viikosta. Joskus tuo kierto vain näyttää heittelevän. Tietysti on hyvä mennä lääkäriin, jos asia alkaa enemmän vaivaamaan.

Sonkku

Kyllähän noita heittelyitä on ollut. Huolissani olen siksi koska yleensä alkaa melko nakutettuna vaikken pillereitä tällä hetkellä syökään. Maksimissaan parin päivän heittoja ollut. Jos menkkoja ei näy vielä ensi viikollakaan, täytyy testi tehdä oman mielenrauhan takia. Lääkäriin en mielelläni lähtisi jos ei ihan pakko ole...

Sarah

Muakaan ei huolestuttais kertamyöhästyminen, mutta kun tästä on tulossa jatkuvaa :? Välillä muutaman päivän tai yli viikonki myöhässä. Sekös rasittaa :x Varsinkaan ku en syytä keksi, että miksi ois muuttunut epäsäännöllisiks :shock:

Sonkku

Sen jälkeen kun menkat alko tuleen säännöllisesti, oon joutunut vain kerran (siis tätä ennen) pelästymään että mihin ovat jääneet. Tuolloin söin pillereitä ja olin suht nesteessä kun en sitten tiennyt että voinko alottaa uuden pillerilaatan vai en, kun pillereitä ei saisi syödä jos on raskaana ja testi näytti negatiivista. Terveydenhoitaja käski jättää pillerit pois, odottamaan ja tekemään uuden testin parin viikon päästä jos menkkoja ei kuulu. Jos sekin negatiivinen->odotusta kuukausi->sittenkään ei menkkoja niin uudestaan terkalle. Tuota kuukautta ei onneksi tarvinnut odottaa vaan menkat alkoivat aikanaan reilusti myöhässä. Eli nytkin voi tulla vaikka kuinka myöhässä mutta huolestuttaa silti ihan vietävästi.

figaro

Teepä se raskaustesti kuitenkin ihan varmuuden vuoksi, vaikka epätodennäköiseltä tuntuukin, että olisit raskaana. On ainakin se pois suljettu :)

Sonkku

Täytyy varmaan se testi käydä shoppailemassa ensi viikolla jos ei kuukautisia ala kuulua pikku hiljaa. Mä tulen repimään peliverkkarini jos se on positiivinen näillä todennäköisyyksillä.

Tonde

Mun siskolla jäi tossa kuukautiset pois puoleks vuodeks. Se söi sit Terolut-kuurin ja menkat palas (JEE).
Eli oman kehon keltarauhashormonipitoisuus on liian alhainen ja se aiheuttaa menkkojen poisjääntiä. Ja se hoidetaan tolla kuurilla. Tää on kaiketi vissiin aika yleistäki.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat