Jokapäiväisiä kipuaja, normaalia? - Terveys ja hyvä olo

Maikki85

Siis kärsiikö joku muu lähes jokapäiväisistä kivuista. On välillä viiltäviä kipuja alamahassa, välillä on outoa ja tuskallista mahakipua, välillä painaa selkää, jalkoja ja käsiä särkee, oikeaan rintaan tulee välillä ihmeellisiä puristuksi tai kipuja..
No niin siis päivittäi on jonkinlaista kipua enkä tarkkaan oikeen muista et millasta kipua millonkin. Jotenki on vaikee käydä lääkärissä koska ei oikeen oo selviä oireita.
Niin siis onko normaalia että monesti viikossa johonkin paikkaan koskee, siis jotain ihmeellisiä kipuja? On alkanut ketuttaa kun aina kolottaa jotain paikkaa.
Pitäskö mun antaa olla vaan ja todeta et normaalieta vatsanväänteitä ja normaalia kipuja(ne ovat ylensä äkillisiä ja lähtevät suht nopeasti) eikä asian takia kannata vaivata päätä.

No onpa taas selkeää.. Siis ois kiva tietää et onko jollain muullakin toistuvia ihmeellisiä kipuja ja se ois ihan normaalia??

Kommentit (7)

SooZ

kuulosti aika tutulle.
Mulla aika usein tulee noita että alavatsaan vihloo, ennen saatto tulla sellasia että tuntu ku vatsa olis tulessa eikä voinu istua eikä seistä. Niitä onneks nykyään enää tosi harvoin. Lähinnä kait jos jännitän :?
Rinta kipuja kans tulee, vihloo kummasti. En minäkään oo näistä mihikää menny valittelemaan ku ne on tuollasia hetkellisiä eikä tuu säännöllisesti. Nykyään niitä on jo harvemmin, aikasemmin aika useestikin.
Oishan se tietty kiva tietää oisko aihetta huolestua. Vaikka toisaalta en oo ite pitäny hirveen vakavana. vielä ainakaan.

Miffy

Jooh, alkuun oma kokemus: Mä kauan luulin, että mulle tulee sydänkohtaus (luulen välillä edelleenkin) koska vasempaan rintaani välillä viiltää/puristaa jne, samoin vasenta kättäni ja jalkaani, tosin joskus myös oikeaa jalkaa ja kättä jne. Eli kaikenlaista kipua... Kerran sitten otin lääkärissä puheeksi nämä tuntemukset, ja esitin, että mulla saattais olla jokin sydän-/aivoverenkierto-ongelma, mutta lääkäri pani mut makuulle ja paneli rintakehää, kunnes sanoin AI just siitäsattuukin, ja sitten se sanoi, että siinä jotkut lihakset yhtyy joihinkin vissiin tais olla kylkiluut tms ja on normaalia että siitä joskus särkee jne. Helpotti! (Tosin vieläkin epäilyttää, että pitäiskö mennä johonkin rasitus-EKG:hen tms, lepo-EKG on normaali. Kun en noihin lääkäreihin aina luottais...)

Mutta siis mun käsitys on, että kaikenlaiset kiputilat saattavat aivan hyvin olla täysin normaaleja. Ja usein kun alkaa johonkin kiinnittää huomiota, alkaa tuntua, että jopas nyt sattuukin, eli vain pahentaa tilannetta. Mutta ehkä voisit käväistä lääkärillä, sieltä sais ainakin jonkinlaisen mielenrauhan ehkä :)

chinchilla

Mulla on itseasiassa ilmenny aika ajoin tässä viimesen viikon aikana sellasta viiltävää kipua alavattassa...vähä tunnustaa samalta ku sillon ku menkat alkaa... :roll:

Sit mulla on jo pidemmän aikaa tullu aina nukkumaan mennessä tosi paha olo...siis sellanen oksetusolo...piti mennä lääkäriin ton takia mutta en sit selvinny eikä sitä ny oo kylläkään ilmenny taas moneen yöhön...kai se johtuu vaan verensokerin heittelystä tai jostain...mutta kattellaan jos toi tulee vielä takas niin sitten kyllä hankkiudun hoitoon! :)

Maikki85

Niin no joo.. Ehkä se on normaalia.. Ja kun toi selkäkin reistailee(jumissa) niin ehkä ne johtuu siitäkin. Ajattelin vaan tarkistaa et onko muillakin tällasia jatkuvia kipuja(aika harvoin oon vastaavia kuullut) mut ihan hyvä tietää et ihan normaalia..

Ja lääkäriin meen jos tulee jotain pahempaa ja sit kun osaan selittää oireeni. Nyt on vähän hakusessa vielä :D
Tosin en niihin kiinnitä sinäsnä huomiota enkä vahtaa jatkuvasti että sattuuko mut sit huomaa kun yhtä äkkiä tulee aivan outo kipu vasemmalle puolelle olkapäästä mahaa ettei pysty liikkumaan eikä uskalla ees hengittää.. Sekin oli vain sen kerran. Mut se oli pelottavaa..

Miffy

Joo siis tuo jumissa oleva selkä saattaa hyvinkin aiheuttaa vaikka mitä!

Mun yksi kaveri (opiskelee viulunsoittoa ammatikseen) ihmetteli kerran, kun alkoi olla ihme kipuja vasemmassa kämmenessä ja sormissa, pistelyä ja särkyä, ja loppujen lopuksi oireiden taustalla oli jumiutuneet niskalihakset...

Maikki85

niin.. mut ei tota selkää saa pidettyä millään auki.. Jatkuvasti tukossa ja tulee olemaan koko elämäni..

Mut en sit taas usko et hirveesti maha kivut johtuu tosta.. Mut hyvä näin. ei syytä ainakaan vielä pahempaan huoleen.

Kiitos paljon!!

figaro

Minulla on niskat ja selkä aina jumissa. Niskat erityisesti aiheuttavat tikkuilua molemmissa käsissä. Selkä on vaivannut n. 12-vuotiaasta saakka. Aika ajoin joudun hakemaan kipupiikit ja syömään kuuriluontoisena lihasrelaxantteja sekä tulehduskipulääkkeitä. Olen käynyt lääkärin määräämänä fysioterapiassa ja vesijumpassa, liikkunut jne. ja silti vaivat pysyvät. Liikunnalla ne vain lievittyvät. (Diagnosoidut viat: Välilevynpullistuma, synnynnäinen tukiluiden luutumattomuus alanikamissa.. ja sitä rataa)

Vatsakipujen takia olen ollut virtsanäytekierteessä. Olen panikoinut ja diagnosoinut omin avuin milloin minkäkin taudin itselleni ja sen myötä juossut pissapurkkia viemässä lääkärille. Mitään ei ole löytynyt.. Kunnes minut laitettiin tähystykseen ja tutkittiin vähän tarkempaan vatsaa. Ärtynyt paksusuoli - ja sen myötä muita vaivoja. Tuo säteilee yllättävän moneen paikkaan, mikä saa aikaan sen, että on tullut panikoitua luullen milloin minkäkin sairauden olevan kyseessä.

Kolmas vaiva on ollut pitkän aikaa kurkku. Minulla on taas kurkku kipeä. Noin 2vkon - 2kk:n välein iskee kurkun tukkoon ja sen myötä taas antibioottikuurille.. Nyt on aivan järkyttävä tunne ollut n. 3 pvää enkä ole jaksanut mennä lääkärille, kun tietää tuloksen. Tämä aiheuttaa pahan tunteen ruokatorvessa saakka ja siihen kun lasketaan krooninen närästäminen niin avot!

Sitten kun alkaa nivelet painon takia paukkamaan niin ei voi kun hyppiä riemusta :)

Mitähän 15-20 vuoden päästä :roll:

Pää kainalossa?!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat