verta virtsan mukana? - Terveys ja hyvä olo

Maikki85

ja nyt kun mulla nää menkat alko, niin kyllä huomaan että virtsa on värjäytyny menkkojen takia, kun paperiinkin oiskeen jää sitä verta..
Et aika hassua kun en sitten osannut ite ees epäillä että muka menkat alkais.. Siks vaan en ota edelleenkään uskoakseni tohon menkka juttuun

Sivut

Kommentit (18)

Maikki85

joo no nois testeis ei äkyny tulehdukseen viittaavaa, jotkut viljelytulokset saan tietää vasta maanantaina..
Mut jos tulee kuumetta tai kipuja/polttoja ni sit pitää mennä päivystykseen.
Soitin äskön siis uudelleen niistä testeistä eri muijalle.

Mun mielestä se ei ollu mitään menkkaverta, koska ne alko vasta nyt päivällä, eikä oo ollu tiputteluvuotoa, mitään ei oo paperiin jääny. Ja kuitenkin se verimäärä on ollut suht suuri mitä siinä mukana on ollut, et ois luullu et housuissa tai jossain ois ollu ees vähän verta tms..

Mut kai mä venaan hermostuneena maanantaihin ja oottelen niitä viljelytuloksia.
Toivottavasti se on sit jotai menkoista johtuvaa, mut mä vaan en oikeen usko sitä

Maruchka

Tietty voihan se ihan mahdollista olla, että vaan ennenaikaista menkkavuotoa, mutta kyllä silti voisi olla hyvä ottaa kokeet, jos vatsakipuja on ollut ja kirvelyä. Nehän yleensä liittyvät just tohon virtsatulehdukseen.
Äidillä vasta oli tulehdus ja huomasi juuri verestävästä virtsasta sekä vatsakivuista ja kirvelystä.

Kannattaa muuten juoda paljon, varsinkin esmes puolukka-karpalo-mehua. Se huuhtoo pöpöjä pois.

Jzzu

Miusta tuntuu kans et lääkäri ois ehken hiukka yliolkaisesti nyt pistäny naiseuden piikkiin ton ilman sen enempiä pohtimisia.
Vieläkö toi on nyt jatkunu? Millon saat tietää siitä näytteestä?
Siinä nyt luulis näkyvän jos jotain on vialla.

Jos jatkuu niin sit ainakin meet uudelleen lääkärille!
Kuten tuolla aiemminkin lainailin niin tää:
[size=11]"Jos virtsa on värjäytynyt tasaisesti ja muistuttaa Coca-Colaa, veri on peräisin ylempää virtsateistä. Veri voi myös ilmetä virtsasuihkun alussa tai lopussa. Veren alkuperän selvittely edellyttää sairaalan poliklinikalla tehtäviä tutkimuksia. Usein kyse on ohimenevästä virtsarakon virustulehduksesta tai tilapäisestä limakalvovauriosta, mutta taustalta voi myös löytyä virtsatietulehdus tai muu merkittävä munuaissairaus."[/size]
ei ainakaan musta kuulosta ihan pikkujutulta.

Miffy

En nyt halua kylvää paniikkia, mutta mun mielestä (siis ihan mutu-tuntumalta), tuntuu oudolta, että se olis menkkaverta... Siis eikö pisu ja menkkaveri tule eri rei'istäkin...? (heh)

Maikki85

joo no ei sitä pal kiinnostanu.. väitti vaan et tiputteluvuodosta tai jotain.. mut kun mulla ei ollu mitään semmosta.
Sano et kato menkkojen jälkeen uudestaan.. Että näin.

Siis mun mielestä toi veri ei vaan liity menkkoihin.. Menkkaveri jos virtsan mukaan sekottuu ni ylensä se on punasta .. Ja kun tosiaan ne tulee ihan eri rööreistä..
Must toi on mahdotonta!?

Jzzu

Kai se mahdollista on, mut mut..
Sanoit sie samoin kun täällä oot kertonu sille lääkärillekin?
Et oli ihan toinen hole mistä sitä verta tuli ja nimenomaan virtsassa ja ettei sitä pyyhkiessä ollut?

Maikki85

lääkäri sano että johtuu menkoista se veri, mutta en vain ymmärrä miten sitä verta voi virtsan mukana tulla paripäivää ennen menkkoja, mulla ei ollut mitään tiputteluvuotoa, paperiin ei jäänyt verta..
ainoastaan sitä verta on tullut virtsan mukana. Onko siis mahollista et se veri ois menkkaverta, vaikkei mulla semmosia ollu?

Maikki85

ei oo lekuri varattu, ainoastaan näytteen anto..
Täytyy huomenna kysellä..
mielestäni olen havainnut jo eilen että virtsa suht tummaa, mut aatellu et kai se ihan normaalii on.. Mut tänään tuli toi ylläri et oli melkeen mustaa..

Ehkä tää tästä.. Vähän vaan jänskää kun on aika paljon ollut noita alamaha vaivoja viimeaikoina, järkyttäviä menkkakipuja, ilman menkkoja tuntuu et munasarjat puhkeis ja niitä viiltää, munuaisis ollut välillä kipuja.. Mut toivon parasta et vain tulehdus jonka hoitaa nopeasti pois,.

Kiitos paljon

Jzzu

Hmm..
Ei oo kyllä koskaan omalle kohdalle sattunut, kun en muutenkaan ole tuon alueen tulehduksista kärsinyt mutta terveyskirjaston sivuilla oli tällaista tekstiä:

"Jos virtsa on värjäytynyt tasaisesti ja muistuttaa Coca-Colaa, veri on peräisin ylempää virtsateistä. Veri voi myös ilmetä virtsasuihkun alussa tai lopussa. Veren alkuperän selvittely edellyttää sairaalan poliklinikalla tehtäviä tutkimuksia. Usein kyse on ohimenevästä virtsarakon virustulehduksesta tai tilapäisestä limakalvovauriosta, mutta taustalta voi myös löytyä virtsatietulehdus tai muu merkittävä munuaissairaus."

Tuo tosin oli lastenlääkäriltä kysyttyä osiosta mutta kai se kuitenkin sen verran yleispätevää juttua on että pätee tähänkin tilanteeseen.
Onko tuota siis kauankin nyt kestänyt?
Oliko sulla huomiselle lääkäriaikakin varattu vai vaan pelkkä näytteen anto?
Mie sinuna -jos ei jo ole- varaisin ajan lääkärille.

Maikki85

no mut jos mä meen nukkumaan että kerkiän viemään sen virtsanäytteen heti aamusta..
kai ne tuloksetki suht nopeesti kuulee.. ja ehkä se on vaan joku tulehdus tai jotain, kumpa ei mitään pahempaa..

onneks on oma poikaystävä rinnalla tukemassa.

mut kiitos viesteistäsi!!

Maikki85

ei satu.. vähän kyl pissattaa normaalia useimmin, mut ei kirvellä ei mitään.. aina ennen tulehduksissa hirveet kirvelyt ja kivut, mut ei verta

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat