Kuinka usein syöt ulkona? - Terveys ja hyvä olo

Lumi~

Itselläni on tuo ulkona syöminen hiukan ryöstäytynyt käsista, varsinkin roskaruoan syöminen, niin tulikin mieleen kysyä että kuinka usein te foorumilaiset syötte "ulkona" tai haette ruokaa kotiin :?:
itse syön keskimäärin noin 2kertaa viikossa nykyään ja useinmiten vieläpä juuri sitä roskaruokaa :?

Sivut

Kommentit (107)

Rixuliini

Harvoin, ehkä kerran kuussa, jos niinkäään usein, ei vaan tee mieli maksaa sellaisesta ruoasta itseään kipeäksi minkä voisi itse valmistaa edullisesti kotona.
Tottakai on mukava välillä käydä jossain vähän paremmassa paikassa, mutta roskaruokapaikat on ehdottomasti out.

figaro

Yhdellä aikaa tuli sijoitettua Dollyn salaattiin tai patonkiateriaan varsin tiheään. Ja jos join useammin, sitä mukaa useammin myös Dollyssa.

Nyt, kun en syö enää leipää tms. ei ole tullut käytyä laisinkaan. Tosin salaattia joskus (salaatin lisäksi 6 itse valitsemaa täytettä.. oikein bueno ja iso annos).

Muutoin en "ulkona" käy. En oikein ole sen tyyppinen ihminen, että osaisin missään ravintolassa edes syödä. Ennemmin kotona "sikailen" miten lystään :D :D

Lania

Nykyään aika harvoin. Lukioaikoina melkosen usein, oli ihan yleinen päivärytmi että puolenpäivän aikaan lähettiin koulusta kahville, sitte johonki syömään, sitte taas kahville ja sitte kaljalle. Yleensä joku rosso tai lounasravintola tai tollanen vastaava oli suuntana. Mäkkiä tai hesee tai muuta sellasta ei harrastettu, edelleenki ne kuuluu johonki viikonloppu- tai muuhun koti-iltaan vaikka siskon kanssa. En oikein osaa laskee sitä "ulkona syömiseks" (joo rosso onki tosi laadukas paikka mut kuitenki).

Joskus tulee kavereitten kans kokeiltua jotain uutta paikkaa, jos kaupungilla sattuu oleen.

blaah:)

Tänne muuttamisen jälkeen olen käynyt ulkona ravintoloissa syömässä noin neljä kertaa viikossa. Ei vain ole intoa ruveta hotellin minimaalisessa keittiössä väsäilemään ruokaa kun ei ole oikein minkäänlaisia välineitäkään...

Nyt saisi todellakin tavat muuttua kun muutan siihen uuteen kämppään. Tosin maksan itseni siitäkin jo kipeeksi joten eipä mulla taida iolla varaakaan enää ulkonasyömiseen :?

Mutta ravintoloissa on vaan niiiin ihana käydä. Saa syödä hitaasti hyvässä seurassa hyvää ruokaa, jota ei itse tarvitse valmistaa...

SunLion

Jos pitää joku valita, meen melkein mieluiten Subwayhin...En oikein tällä hetkellä tiedä hyviä pizzerioita...espoon keskuksessa oli tosi hyvä, mut se yhtäkkiä lopetti : (

tosi harvoin käyn missään...ulkomailla asuessa tuli jatkuvasti syötyä ulkona..ja siellä oli hyvää ruoka..mutta hirveen rasvasta.

Noh, nyt mun täytyy muutenkin ruveta taas pistään ruokatottumuksia uusiks...esim. kolesteroli (varsinki LDL!!) pitäis saada laskeen, ja paino myös.

*Sandy*

Me käydään poikaystävän kanssa noin pari kertaa kuussa ulkona syömässä. Me käydään yleensä jossain ravintolassa (ei siis pikaruoka paikoissa). Tästä on tullut meillä oikein 'harrastus' kokeilla erilaisia ravintoloita :)

Roskaruokaa en ole pitkään aikaan ostanut, varsinkaan nyt kun yritän laihduttaa. Joskus baarin jälkeen on tullut käytyä, mutta aika harvoin kuitenkin.

Miffy

Mä syön aika harvoin ulkona. Missään "hienoissa ravintoloissa" en välitä käydä ollenkaan. EI HUVITA maksaa montaa kymppiä jostain minimalistisesta mötikästä lautasella ja lasillisesta viiniä...

Nykyään aika usein syön jonkun bagelin kantakahvilassani, joka sopivasti sijaitsee lähellä yliopistoa.

Joskus käyn kiinalaisessa/thaimaalaisessa/intialaisessa, niisät saa törkyhyvää safkaa ja melko edullisestikin vielä. Lisäks jos on pieni nälkä, annoksesta riittää kahdelle ihan hyvin.

Heh, konkreettisesti ulkona syön joskus öisin, nimittäin snägärin eessä :lol:

Mäkkäreissä tms kakkelipaikoissa en käy KOSKAAN.

Mä oon kyllä kanssa siinä mielessä aika pihi, etten viitsi maksaa paljoa safkasta, jollaista pystyn itse valmistamaan huomattavasti pienemmillä kustannuksilla. Tosin, ravintoloissa ja muissa on kyllä ihana syyä - sen huomaa matkoilla, jolloin syö lähes aina "ulkona".

Tonde

Mä syön ulkona TOSI harvoin ja syy siihen on se, et mä olen TOSI tarkka siitä, mitä syön. :oops: Sit jos jonnekki eksyy, ni täytyy tosi hyvin tarkastella, et mitä kaikkee siinä pöperössä oikein on ennen, ku voin syödä.

Jzzu

Aika harvoin tulee ulkona syötyä.
Oisko keskimäärin joku kerran kuussa tai jotain.

Välillä tekee mieli käydä pitsa ja useimmiten se ulkonasyöminen onkin sitä että käy tosta kävelysillan toiselta puolen pitsan hakemassa, joskus tulee käytyä hesessä.
Useimmiten ihan oikeasti ulkona syöminen tapahtuu kun porukat tulee käymään kaupungissa ja käydään sit yhdessä syömässä joko hesessä tai hyvät pihvit tai pitsa jossain.

Tän enempää ei oo kyllä varaakaan tuota ulkona syömistä harrastaa, onhan se enemmän luksusta ja hemmottelua harvemmin tapahtuvana muutenkin. :wink:

Miffy
Tonde
Mä syön ulkona TOSI harvoin ja syy siihen on se, et mä olen TOSI tarkka siitä, mitä syön. :oops: Sit jos jonnekki eksyy, ni täytyy tosi hyvin tarkastella, et mitä kaikkee siinä pöperössä oikein on ennen, ku voin syödä.

Tää on mullakin tapana... Varsinkin kun olin vegaani pri vuotta, oli aika inhaa käydä ravintoloissa... Sai usein TODELLA HUONOA RUOKAA ja palvelua. Eivät alan ammattilaiset tuntuneet ymmärtävän, että on olemassa sellainenkin ruokavalio, johon ei kuulu eläinperäistä :roll:

Muutenkin ärsyttää ksvisruokien usein huono laatu (tää on muuten yks syy, miks suosin nuit kiinalaisia jne paikkoja: niissä osataan tehdä HYVÄÄ kasvisruokaa. Esim. kun on ollut vuosijuhlia (mm. osakunnan, ainejärjestön) ja on siis syöty hienossa ravintolassa, on kasvisruoka melkein poikkeuksetta ollut aikamoista..hmm... No, teen itse miljoona kertaa mielikuvituksekkaampaa ja maistuvampaa.

Maruchka

Todella harvoin. En oikein tykkää syödä ulkona. Mulla on paha tapa sotata aina ja siitä olen oppinut pakkomielteen vahtia kokoajan, ettei huulipunat ole levineet tai ruokaa hampaiden välissä... yms. :lol:
Mutta koska roskaruokaa rakastan, niin sitä tulee kyllä aika usein syötyä kotona. Kebab on vain niiiin hyvää, että jos ei jaksa vaivautua tai ole varaa lähteä hakemaan paikalliselta grilliltä, mistä muuten saa Suomen parhaimmat kebabit, niin voi poikkasta Lidlin kautta. Kotona on vaan jotenkin niin paljon mukavampi syödä, tulee paljon halvemmaksikin.

tanjazuzanne

Joskus tulee käytyä kavereiden kanssa viikonloppuisin kebabilla, mutta hyvin harvoin käyn yleensäkin.. Ja McDonaldsin ja Hesburgerin kierrän kaukaa. Hienoimmissa ravintoloissa käyn erittäin harvoin, ehkä joskus juhlapäivinä, en muuten.

taizu

Nyt hiihtoloman alla kävin melko usein ulkona syömässä: siskon kanssa kebabilla, ystävättären kanssa Memphisissä ja kultani kanssa pizzapuffetissa (oli tarjoitus mennä rossoon, mutta loma-aikana oli täynnä koko paikka)

Jeii

Jos kebab-pitseriat ja grillit lasketaan niin turhan usein. Hienommissa ravintoloissa käyntikertani voi laskee sormilla :wink: Olisi kiva käydä useamminkin mutta pienessä kaupungissa niitä ei juurikaan ole.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat