Kuukautiset myöhässä - Terveys ja hyvä olo

Carmina

Mistäköhän johtuu, että kuukautiseni ovat melkein 3 kk myöhässä? Raskaana en ole, enkä ole petipuuhissa ollutkaan pitkiin aikoihin. Syön ihan samalla lailla kuin ennen, ja alkoholin käyttö on suorastaan vähentynyt. Tunnen olono normaaliksi, tosin uusi työympäristö ehkä hieman stressaa luonnollisestikin, mutta ei liioin haittaa arkielämää.
Onko jotain lääketieteellisiä syitä asialle?

Sivut

Kommentit (28)

leeloo

Itselläni kävi niin, että kuukautiset vain loppuivat. Raskaana en ollut ja pillereitä söin normaalisti.
Pieni paniikki siinä kuitenkin ehti jo tulla, kun toisetkin kuukautiset jäi pois. Tässä vaiheessa kävin gynellä ja sain keltarauhashormonikuurit kolmelle kuukaudelle. Ne auttoi ja nyt mulla onkin taas ihan luomumenkat :lol:

Minkäänlaista selvää syytä ei lääkärikään osannut sanoa, lähinnä mietimme laihtumisen ja stressin yhteisvaikutusta...

kameletontti

mulla on viimeksi tullut menkat toukokuussa. Lopetin pillerit joskus vuoden alussa, sen jälkeen tulleet kaksi kertaa. Tiedän,pitäisi mennä lääkäriin, mutta on niin kauhea gyne pelko,että on oksat pois :cry: onneksi mies suostui tulemaan mukaan niin saa edes hiukan tukea!

Lania

Oon kuullu sellasen "perussäännön", että jos kuukautiset on tulematta yli puoli vuotta (ilman siis että on mitään varsinaista epäilystä miks näin on; raskaus, rankka laihtuminen, epämääräsiä kipuja), on sillon syytä mennä lääkäriin. Mutta veikkaisin, että parempi käydä kysymässä ja tarkistuttamassa kaikki liian aikasin kun liian myöhään.

PinkPanther
Shakira
Liian alhainen rasvaprosentti. Esim. anorektikoilla (meniköhän tuo sana ihan oikein :P) jää kuukautiset pois.

Tuosta tuli mieleeni, että mikä olisi se normaali rasvaprosentti naisella, urheilevalla sellaisella...? Itselläni rasvaprosentti on 14...

sopuli
PinkPanther
Shakira
Liian alhainen rasvaprosentti. Esim. anorektikoilla (meniköhän tuo sana ihan oikein :P) jää kuukautiset pois.

Tuosta tuli mieleeni, että mikä olisi se normaali rasvaprosentti naisella, urheilevalla sellaisella...? Itselläni rasvaprosentti on 14...

Olen kuullut, että naisella 20-30% normaali. Kovasti urheilevilla 14%-> Anorektikoilla noin kymmentä. Eli eiköhän toi sun ole sit aika tuolla alarajoilla! Oon kuullu et riippuu paljon mittaako elektronisella vai pihtimittareilla, elektroninen mittaa vain ylävartalon prosentit ja esim suuret/pienet rinnat vaikuttaa lukuun.

figaro

Kierto kävi 45 päivässä. Eilen alkoivat menkat. Lääkäri laittoi ylipainon piikkiin, mikä on minusta hieman oudoksuttavaa, sillä ylipainoa minulla ei ole "kuin" 13kg.. Helppoa ilmeisesti vedota.

Miffy

AAARGH! Mä sanon samaa ku tuol jossain toises ketjus, että ei hitto vie 13 kilon liikapaino todellakaan vaikuta niin, että olis vajiksen oireet, menkat myöhässä ja plaa plaa! Huomaatko miten oon ihan ärtyny suon saaman kohtelun takia :evil: Mutta kun v***ttaa.

sopuli
Miffy
AAARGH! Mä sanon samaa ku tuol jossain toises ketjus, että ei hitto vie 13 kilon liikapaino todellakaan vaikuta niin, että olis vajiksen oireet, menkat myöhässä ja plaa plaa! Huomaatko miten oon ihan ärtyny suon saaman kohtelun takia :evil: Mutta kun v***ttaa.

Sama juttu! aina vaan enemmän ja enemmän epäilyttää tää meidän "korkealaatuinen" terveydenhuolto :roll:

Jeii

Menee vähän offtopic, mutta mänköön :wink:

Mä yritän joka tapauksessa olla ylpeä ja muistaa sen, että meillä suurimpaan osaan maailman maista verrattuna saa laadukasta hoitoa suht. koht. nopeasti ja halvalla.

vanja

mullakin on menkat 3kk myöhässä mutta luultavastikin pillereiden lopettamisen takia, raskaana en ole enkä ole lihonutkaan/laihtunutkaan niin huimasti että vaikuttais.

figaro, offtopicina tämäkin, mutta kaikenlisäksi lääkärit musta laskee tätä nykyä sen normaalipainon alakanttiin. itsekin olen jonkun tilastojen mukaan 15kg "ylipainoinen", mutta en itse ainakaan käsitä olevani todella ylipainoinen, että se terveyteeni vaikuttaisi.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat