selkä läskit? - Terveys ja hyvä olo

jonsku

miten ihmeessä saa noi selkä läskit pois? joku liikunta laji? tai treeni liike...

Sivut

Kommentit (24)

Annie the Pooh

käytkö salilla? siellä on joku sellai laite mikä vaikuttaa sen alueen lihaksiin.. en kyllä tähän hätään muista mikä. Mun salilla on ainakin niissä laitteissa kuva, minne ne vaikuttaa, kattele niistä...

ja kai joku hiihto tai sauvakävely vaikuttaa, kun kädet joutuu kovaan liikkeeseen

Morrigan

Nuo kuntosaliliikkeethän vaikuttaa vaan lihaksen kasvuun, ei niinkään läskin lähtöön. Siihen auttaa vaan aerobinen liikunta, joten lenkille vaan niin selkäläskit sulaa :D

Rosaly

Mutta salitreenillä päääsee nopeammin parempaan kuntoon siis tulokset tulevat nopeammmin kun aerobisessa (todistettu). Siispä aerobista ja salia niin tuloksia tulee parhaiten. Salilla selkä liike. PArhain varmaankin normaaliselkäliike ja maastaveto tangolla.

-Rosaly

taizu

Selkäläskit.. hehaa.. Minäkin sellaiset omistan. Nyt olen aloittanut salikäynnit ja muut, joten kaippa nuo siitä kaikkoaa

(kaikkea täältä treadikätköistä löytyy)

Jimmy KImmel

Eiköhän kannattaisi ne allit, makkarat, persukset, satulalaukut sekä selkäläskit poltella ruokavalion avulla... Ruokavaliolla saatavaa energiavajetta voi sitten täydentää liikunnalla. Liikunnasta saa kaikenlaista hyvää, kuten iloisen mielen, mahdollisesti paremman fysiikan sekä reilusti fyysistä jaksamista! Mutta turha kuvitella, että ne selkäläskit lähtisi pelkällä salilla käymisellä kävelemään. Kyllä se vanha totuus, että pitää kuluttaa enemmän kuin tankkaa pitää paikkansa. Voihan punttiksen avulla nostaa tuota kulutustansa, mutta helpommin se hoituu ruokavalion avituksella.

taizu

Tomma jimmyli turisee. Ei se pelkkä liikunta mitään auta, jos saman verran mättää sipsiä ka herkkuloita. Itse olen kyllä alkanut tuota syömistänikin katsomaan. .Joskus sitä kuitenkin repsahtaa (sekä kroppa että mieli.. eiku..) herkkuileenki!

Mutta miltei vuosi minulla meni tekemättä mitään, joten kyllä se selkäläsleilijä on ihan tuo peilikuvaani esittävä tyyppi.

vanja

Totta, ei se pelkkä liikkuminen yhtään laihduta ja kiinteytä jos ei ruokavaliota remppaa. Ite kävin monta kuukautta 3 kertaa 2h jumpas/salilla enkä muuttanu ollenkaa ruokavaliota, päin vastoin lähes. Paino alko tippuun vasta ku tajusin oikeesti muuttaa ruokavaliota. Onhan se kiva, että niitä lihaksia löytyy parinkymmenen rasvasenttikerroksen alta mut..

Gwen

Tuo liikunnan reipas lisääminen vaikuttaa joillakin varmasti myös niin, ettei yksinkertaisesti ole enää aikaa syödä niin usein -> ruokailutavat muuttuvat "huomaamatta", lähinnä siis syödyt määrät, mut kuitenkin..

..Vai syökö sitä sitten kaksin verroin, kun rääkistä pääsee ruokapöytään? :roll: ..Ei tiedä, lienee yksilöllistä..?

Jimmy KImmel
Dubyamoa
vanja
Totta, ei se pelkkä liikkuminen yhtään laihduta ja kiinteytä jos ei ruokavaliota remppaa.

Mie epäilen että jos joku huhkii salilla, tanssitunneilla, aerobicissä jne vaikkapa kuusi tuntia päivässä, saattaa laihtua helpostikin vaikkei muuttaisi ruokavaliotaan.

Kyllä se noin onnistuu. Tosin se edellyttää nimenomaan sitä, että liikuntaharrastus aloitettaessa ei muuteta sitä ruokavaliota! Eli uuden liikuntaharrastuksen myötä kulutus nousee, mutta koska ei lisätä ruokamääriä, niin tuo ylimääräinen kulutus kaventaa ne selkäläskit pois... Monella vaan tuppaa tosiaankin tuo liikunta lisäämään ruokahalua. Lisäksi erehdytään kuvittelemaan, että nyt kulutin niin ja niin paljon ja näin ollen voin syödä koko viikon mäkkärissä. Liikunta kuluttaa todellisuudessa todella vähän kaloreita... Yhden suklaapatukan "nollaamiseen" saa liikkua vähän pirun paljon!

Maruchka
Jimmy KImmel
Dubyamoa
vanja
Totta, ei se pelkkä liikkuminen yhtään laihduta ja kiinteytä jos ei ruokavaliota remppaa.

Mie epäilen että jos joku huhkii salilla, tanssitunneilla, aerobicissä jne vaikkapa kuusi tuntia päivässä, saattaa laihtua helpostikin vaikkei muuttaisi ruokavaliotaan.

Kyllä se noin onnistuu. Tosin se edellyttää nimenomaan sitä, että liikuntaharrastus aloitettaessa ei muuteta sitä ruokavaliota! Eli uuden liikuntaharrastuksen myötä kulutus nousee, mutta koska ei lisätä ruokamääriä, niin tuo ylimääräinen kulutus kaventaa ne selkäläskit pois... Monella vaan tuppaa tosiaankin tuo liikunta lisäämään ruokahalua. Lisäksi erehdytään kuvittelemaan, että nyt kulutin niin ja niin paljon ja näin ollen voin syödä koko viikon mäkkärissä. Liikunta kuluttaa todellisuudessa todella vähän kaloreita... Yhden suklaapatukan "nollaamiseen" saa liikkua vähän pirun paljon!

Tiivistettynä: Liiku enemmän kuin syöt!

taizu
Gwen
Tuo liikunnan reipas lisääminen vaikuttaa joillakin varmasti myös niin, ettei yksinkertaisesti ole enää aikaa syödä niin usein -> ruokailutavat muuttuvat "huomaamatta", lähinnä siis syödyt määrät, mut kuitenkin..

..Vai syökö sitä sitten kaksin verroin, kun rääkistä pääsee ruokapöytään? :roll: ..Ei tiedä, lienee yksilöllistä..?

Minusta tulee "terveysintoilija" treenien jälkeen. Eilenkin en muuta himoinnut kun kylmää vettä kun pääsin kotiin, vaikka kaapissa olisi ollut vaikka mitä herkkua!

Gwen

Mulla myös samanlaista. Kun on käynyt treenaamassa, ei tahdo möhliä hienoja tuloksia.. Tai jotain sinnepäin.. Ja sit jos vaan löhöää kotosalla, niin kyllä herkut huutelee.. Onneksi niitä ei nyt kaapeista löydykään.. Kylmä raikas vesi on ihan ykköstä ulkoilun ja muunkin liikunnan jälkeen..

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat