Ravintolisät seksin apuna - Terveys ja hyvä olo

Illustrated^

Suhteessani mies on se paljon halukkaampi osapuoli (eli torjuntoja tulee seksin suhteen ainoastaan minulta) ja aloinkin miettimään, että miten halukkuuttani voisi lisätä? Jotkin lähteet sanovat, että jos käyttää hormonaalista ehkäisyvalmistetta, kuten e-pillereitä (käytän itse), niiden käyttö voi laskea seksihalukkuutta.

Monissa terveys- ja laihdutusohjelmissa (kuten Olet mitä syöt) asiantuntija neuvoo ihmisiä syömään enemmän joitain tiettyjä ravintolisävalmisteita seksihalukkuuden lisäämiseksi ja nyt haluaisin tietää mitä ne ovat? Yritin Googlettaa ko. asiaa, mutta en löytänyt mitään järkeviä sivustoja asiasta..

Jelppiä tietäväisiltä!

Kommentit (14)

vinkulelu
Aimée
Tuossa Olet mitä syöt -ohjelmassa ainakin suositeltiin sinkkiä halukkuuden lisäämiseksi :)

Niin oli ja eikös tuossa mainittu, että tulokset näkyy melko hitaasti, mutta näkyvät ja tuntuvat sitten kunnolla. :wink: :roll:

Aimée

Wikipediasta:

Lainaus:
..liiallinen sinkin käyttö lisäravinteena voi sekoittaa kehon hivenainetasapainon. Sinkkiä on mukana useimmissa monivitamiini- ja hivenainevalmisteissa. Vapaat sinkki-ionit ovat myrkyllisiä pienissäkin pitoisuuksissa.

Suomessa ei puutetta esiinny tavallista ruokavaliota noudattavilla. Puutoksen suhteen riskiryhmiä ovat laihduttajat ja vegaanit. Sinkkiä on runsaasti lihassa, maksassa ja yleensä juustossa. Kasviksista sinkkiä on runsaasti auringonkukan- ja kurpitsansiemenissä ja vehnänleseissä.

Lania

Mun kaveri söi jotain vitamiinisekotuspillereitä joissa oli sinkkiä, ja se sano että välillä tuli fiilis ettei muuta tehnykä ku tuijotti kieli pitkällä jokaista ohikulkevaa miestä.

Mutta tota, jotenki tulis mieleen että kannattaisko sitä halukkuuden kohottamista koittaa lisätä jotenkin muilla tavoin kun lisäravinteilla tai muilla "teennäisillä" jutuilla, varsinkin jos kyse ei oo mistään varsinaisesti fysiologisesta jutusta.. joku toinen ehkäsykeino kun pillerit?

Illustrated^
Lania
Mun kaveri söi jotain vitamiinisekotuspillereitä joissa oli sinkkiä, ja se sano että välillä tuli fiilis ettei muuta tehnykä ku tuijotti kieli pitkällä jokaista ohikulkevaa miestä.

Mutta tota, jotenki tulis mieleen että kannattaisko sitä halukkuuden kohottamista koittaa lisätä jotenkin muilla tavoin kun lisäravinteilla tai muilla "teennäisillä" jutuilla, varsinkin jos kyse ei oo mistään varsinaisesti fysiologisesta jutusta.. joku toinen ehkäsykeino kun pillerit?

Muita vaihtoehtoja olen toki miettinyt pillereiden sijaan (onhan niiden ottamisessa aina se oma muistamisensa), mutta nyt niiden käyttö tuntuu helpolta ja luotettavalta. Ja poikaystävä on hidastamassa ehkäisyvälineen vaihtoa: ei suostu käyttämään kondomia eikä järin innostu ehkäisyrenkaastakaan.. Mutta nuo mainitut "vitamiinisekoituspillerit" kuullostaa mielenkiintoisilta (niistä saisi myös muita ravintolisiä samalla kertaa)! Ei kukaan sattuisi tietämään näiden vitamiinisekoituspillereiden nimiä (joissa on myös sinkkiä mukana)?

Lania
Illustrated^

Muita vaihtoehtoja olen toki miettinyt pillereiden sijaan (onhan niiden ottamisessa aina se oma muistamisensa), mutta nyt niiden käyttö tuntuu helpolta ja luotettavalta. Ja poikaystävä on hidastamassa ehkäisyvälineen vaihtoa: ei suostu käyttämään kondomia eikä järin innostu ehkäisyrenkaastakaan.. Mutta nuo mainitut "vitamiinisekoituspillerit" kuullostaa mielenkiintoisilta (niistä saisi myös muita ravintolisiä samalla kertaa)! Ei kukaan sattuisi tietämään näiden vitamiinisekoituspillereiden nimiä (joissa on myös sinkkiä mukana)?

Onhan niitä muitakin keinoja kun pillerit, kondomi ja rengas :) ja jos poikkista haittaa se että sä et innostu seksistä, niin luulis senkin ihan mielellään sitte olevan mukana vaihdossa, niin paljon ku se siihen liittyykin mitä kautta tyttö itteensä "suojaa"..

Ihan jotain perus multivitaa tai vastaavia ne oli mitä se söi, eiköhän purkkien kyljissä lue mitä ne sisältää. Mutta eihän vitamiinejakaan kannata mahdottomia määriä syödä, joten jos ruoasta tulee jo ihan tarpeeks kaikkee, niin en kyllä pelkän sen sinkin takia lähtis noitakaan napsiin.

malina

Hmm, kokeilen kirjoittaa eroottinen novelli :D. Se sai kyllä meillä molempien halut kasvamaan, vaikka ei meillä oo sillei mitään ongelmaakaan oo tän kanssa ollu.

Entä oisko joku liikunta joka vois osaltaan auttaa? Se kun tuntuu auttavan vähän kaikkeen, kuten stressiin ja univaikeuksiinkin.

marru

Harrastan vatsatanssia.
Se on ainakin mulla saanut orgasmit voimistumaan.
Vahvistaa lation pohjan lihaksia.
Saa mut tuntemaan itseni seksikkääksi ja naiselliseksi.
Eikä notkeudestakaan oo haittaa.

(Lisäksi siitä on ollut apua selkävaivoihin, niska ja hartioiden jäykkyyteen)

Monet miehet tykkää myös katsella sellaisia esityksiä, joihin on lisätty hieman oman maun mukaan erotiikkaa. Voisit pitää omalle kullalle esityksen sitten.

turha syyttää itseäsi vaikka et pysty tyydyttämään miehesi tarpeita. Sinussa ei ole vikaa on ihan normaalia että toinen ei halua. Nuorilla miehillä varsinkin testosteronit jyllää ja tuntuu ettei niillä oo mitään muuta mielessä.

Seksitä menee maku, jos siitä tulee velvollisuus.
Koita saada miehesi ymmärtämään että millä tavoin käytöksellään hän pystyy itse vaikuttamaan sinuun. Mieti parhata hetkiänne mikä on ollut se juttu joka on saanut sinut syttymään.

Sorry. Tässä nyt tuli juttua vähän asian vierestä, mutta asiaan...

voit myös kokeilla suklaata. se auttaa.
Ostereita voit myös kokeilla.
Joku nainen joskus väitti että sushi saa hänet haluamaan seksiä ihan mielettömästi.
Kokeile myös passion hedelmää, meloonia, mansikoita ja kermavaahtoa ja viinirypäleitä. Tiettty sängyssä nautittuna.
Miehesi voi myös hivellä ihoasi varovasti jääpalalla ja kuivata kuumin suudelmin.

Mietin myös että yleinen haluttomuus voi johtua myös masennuksesta.
tuntuuko että muutenkaan ei oikein mikään huvita? Väsyttääkö sinua tavallista enemmän?
suosittelen nauttimaan kalaa 3x viikossa tai kalaöljyä.
Se estää masennusta ja haluttomuutta ja väsymystä.

Itselläni on ainakin laitettu hormoni kierukka ja olen ollut sen jälkeen naisellisempi kuin aikaisemmin sekä halukkaampi. eli itse ainakin suosittelen sitä kaikille. Ehkäpä yksi syy on myös se että kuukautiset jäi kokonaan pois. Kuukautisten aikana seksi ei oikein huvita yleensä naisia. Eli sekin jo auttaa parisuhdetta ettei mies joudu olemaan viikkoa puutteessa. Hormonikierukassa on minimiotu hormoonin määrä.

Haluttomuus on niin vaikea asia ettei siihen löydy useinkaan yhtä vastausta. Ja usein se vaan on niin että miehet haluaa useammin kuin naiset. Itse syyttelin itseäni pitkään suhteen alkuvaiheessa siitä etten ollut kykenevä tyydyttämään mieheni tarpeita.

Auttaa ainakin kun oppii tuntemaan kumppanin perin pohjin.
Tää vastaus nyt meni vähän seksi osaston puolelle.

marru

Hankkikaa yhteinen harrastus.
Vaikkapa painikaa yhdessä tai alkakaa harrastaa jotain kamppailulajia.
Se voi olla aika kiihottavaakin?

Tai lenkkeilyn lomassa voitte pujahtaa välillä pusikkoon.

Moottoripyöräily on myös kivaa istua prätkän päällä lähekkäin kun moottorin värinä kiihottaa klitorista ja nainen voi painaa rinnat miehen selkää vasten ja olla lähellä, antaa vauhdin pyyhkiä kaikki ikävät asiat mielestä. siinä ei paljon stressi paina.

Olis kiva kuulla mitä mieltä olit vinkeistäni?
Tuliko kokeiltua jotakin niistä?

marru

Tuli mieleeni myös yleinen hyvinvointi.

Seksi on parasta kun on hellinyt itseään.
Liikuntasuorituksen jälkeen kun...
On sheivannut karvat ja käynyt suihkussa, tehnyt kasvonaamion, jalkahoidon ja lakannut kynnet, sujauttanut lempihajuvettä ja pukeutunut seksikkäästi.

Tutiessaan itsensä kauniiksi ja naiselliseksi.
Muistakaa hemmotella myös itseänne välillä.

Lizzie
marru

Moottoripyöräily on myös kivaa istua prätkän päällä lähekkäin kun moottorin värinä kiihottaa klitorista ja nainen voi painaa rinnat miehen selkää vasten ja olla lähellä, antaa vauhdin pyyhkiä kaikki ikävät asiat mielestä. siinä ei paljon stressi paina.

Toi on kyllä totta. Nimimerkillä 8000km road trip moottoripyörän kyydissä. :lol:

marru

Sitten huomasin muuten itsestäni, että kahden viikon valohoitokuurin jälkeen alkoi hormoonit hyrräämään.
Ja minä olin tällä kertaa se joka oli kinumassa seksiä.

Yleisen mielialan parantumisen lisäksi myös seksihalut lisääntyivät :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat