Huimausta! - Terveys ja hyvä olo

Tonde

Mulla esiintyy kans kausittain tollasta. Ja mulla on aika matala verenpaine, sekä hemoglobiini siinä 150-160 luokkaa...

Sivut

Kommentit (17)

Sasuska
_sanna_
Mulla on ollut nyt n. reilu viikon ajan joka aamu huono olo, huimaa, ja tulee tajuttoman kuuma..

Itselläni on joskus tällaista myös, ei tosin joka aamu. Olen kuullut, että pahoinvointia voi aiheuttaa esim. liian matala verensokeri eli jos ei ole syönyt vaikka iltapalaa, niin voi aamulla olla kova nälkä ja paha olo. Itselläni on joskus ollut niin huono olo, ettei meinaa saada aamupalaa alas, mutta olen juonut jotain sokeripitoista, jolloin on helpottanut. Huimaus voi johtua matalasta verenpaineesta.

Tuosta kuumuudesta en voi sanoa kuin sen, että jos nukun lyhyen yön tai on univelkaa ennestään, saatan herätä aivan tuskaiseen kuumuuteen, ihan kuin kiehuisi koko keho! Eikä auta peiton pois heittäminenkään. Olen sitten vaan ajatellut, että jotenkin keho ei ole mukana mun unirytmeissä, vaan keho olisi vielä halunnut nukkua. Kehon lämpötila nimittäin vaihtelee unessa, joskus aamuyöllä se kai on alhaisimmillaan muistaakseni. En sitten tiedä, meneekö se joskus yli normaalilämmön... :roll:

Maruchka

Miulla on kanssa tuommoista ainakin lähes päivittäin, ja on tietääkseni alhainen verenpaine.
Tosin minulla vaikuttaa kireät niskalihaksetkin siihen :roll:

_sanna_

Moikka!

Mulla on ollut nyt n. reilu viikon ajan joka aamu huono olo, huimaa, ja tulee tajuttoman kuuma.. Olen joka kerta mitannut kuumeen, ja on ollu aina alilämpöä. Tänää oli 35,4... joka kerta on ollut pakko käydä makaamaan, koska tuntuu että taju lähtisi. Mulla on ollut tällästä kyllä aikasemminkin, mutta se on johtunut huonosta syömisestä, nyt kyse ei ole enää siitä...

Mietin vain, että syömisestä tuo ei todellakaan voi johtua, joten missä olisi syy? Menen kyllä lääkärille, mutta enne sitä haluaisin kysyä, onko kenelläkään teistä ollu vastaavaa :?:

Kiitos vastauksista! :)

Jzzu

No jos TÄYSIN varma olet ettei kyse ole syömisestä niin veikkaisin verenpainetta tai jotain tilapäistä hormonihäiriötä.
Itselläni oli aiemmin syksyllä pari viikkoa tuollaisia olotiloja mutta menivät sitten itsestään, veikkailtiin hormonihäiriöitä sillä paineet oli ok, anemia saattoi olla yksi osatekijä.

Mutta varmaksihan ei osaa sanoa kuin lääkäri sinut tutkittuaan joten: mars mars tohtorin puheille!

PinkPanther
Rixuliini
Tuli mieleen tuosta aamupahoinvoinnista että olisiko mahdollista jos olisit raskaana?

Tuli sama mieleen. Ja sitten jos on pituutta kertynyt 170 ja yli, niin silloin alhainen verenpaine aiheuttaa tosi herkästi tuollaista. nimim. KOKEMUSTA ON!

Jzzu
PinkPanther
Rixuliini
Tuli mieleen tuosta aamupahoinvoinnista että olisiko mahdollista jos olisit raskaana?

Tuli sama mieleen. Ja sitten jos on pituutta kertynyt 170 ja yli, niin silloin alhainen verenpaine aiheuttaa tosi herkästi tuollaista. nimim. KOKEMUSTA ON!

Ja hormonihäiriö myös aiheuttaa kuten jo sanoinkin, minulla aiheutti juuri tuollaista.

PinkPanther
Jzzu
PinkPanther
Rixuliini

Ja hormonihäiriö myös aiheuttaa kuten jo sanoinkin, minulla aiheutti juuri tuollaista.

Niinpä. Kun eikös se raskaudenkin alkupahoinvointi johdu osittain hormonipitoisuuskien muuttumisesta. Aamupahoinvointi vissiin myös siitä että ei ole syönyt koko yönä mitään (pahoinvointia kuulemma pystyy ehkäisemään, kun nousee yöllä syömään pientä yöpalaa, tiedä tuosta sitten..) Mutta totta on, että syitä on monenlaisia, tai vaikka useamman eri syyn yhteinen tuotos tuo huimaus...

_sanna_

Suvussani kyllä on tota verenpainetautia, ja ätini syö lääkkeitä siihen.. Raskaana en voi olla,koska tein testin, mutta sekin kannattaa varmaan tehdä vielä uudemman kerran.. Nyt tosiaan alkoi pelottamaan! :shock: Toivotaan, että on vaan ohimenevää.

SunLion
_sanna_
Suvussani kyllä on tota verenpainetautia, ja ätini syö lääkkeitä siihen.. Raskaana en voi olla,koska tein testin, mutta sekin kannattaa varmaan tehdä vielä uudemman kerran.. Nyt tosiaan alkoi pelottamaan! :shock: Toivotaan, että on vaan ohimenevää.
hmm..entäs voisiko olla anemiaa?

_sanna_

Anemiasta en tiedä. Mutta tuli mileeni, että lopetin noin kuukausi sitten pillerit, jotka sisälsivät hormoneja. Voisiko se olla syynä? :shock:

Jzzu
_sanna_
Anemiasta en tiedä. Mutta tuli mileeni, että lopetin noin kuukausi sitten pillerit, jotka sisälsivät hormoneja. Voisiko se olla syynä? :shock:

Hyvin paljon mahdollista tuokin.
Elimistö etsii sitä normaalitilaansa.
Mutta mie sinuna kuitenkin kävisin vielä lääkärillä ton takia, vaikka ihan varmuuden vuoksi. :wink:

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat