Rintasyöpäkö... - Terveys ja hyvä olo

figaro

Minusta tuo Walbun mainitsema ikään tuijottaminen pitäisi lopettaa kaiken osalta. Maailma, ravintotottumukset, ihmiskeho ja kehitys muuttuu koko ajan. Esim. kilpirauhassairauksia pidetään enemmänkin keski-ikäisten ihmisten vaivana, mutta yhä nuoremmat ovat alkaneet oireilla. Ja suoraan jos sanotaan, nuorien kohdalla kaikkea tunnutaan vähättelevän.. Tai sitten itselläni ja monilla muilla on vain sattunut huono tuuri lääkärien suhteen.

Mieluummin tarkistuttaa epäilyt (kuten Walbukin suositteli) kuin jättää huolehtimatta. Koskaan ei voi tietää, mikä on.. :roll:

Kommentit (8)

chili

Muakin vähän huolestuttaa. Olen 20 ja toisessa rinnassa tuntuu jatkuvasti sellaista vähän niinkuin kihelmöintiä, on tuntunut jo kauan. Olen sitä käynyt terkkarillekin näyttämässä mutta hänestä ei ole aihetta huoleen. Mitään selvää kyhmyä en löydä, tuntuu vaan normaalilta epätasaiselta rintakudokselta. Pitäisikö nyt silti lääkäriin?

Asphyxia

Turhaa sitä on täällä kysellä, kukaan meistä a) ei ole lääkäri (todennäköisesti), b) ei pysty tietokoneen ruudun toiselta puolelta kertomaan onko sulla rintasyöpä vai ei. Lääkäriin siis.

Krista

Olisi todella auttavaista jos joku kertoisi omista
kokemuksistaan seuraavasta asiasta. Perjantana
minulla oli kunnon paniikkikohtaus kun huomasin
kyhmyn rinnassani, ja kutiavaa "ihottumaa" päältä.
Rintaani sattui n. 3 pv, nyt minulla on edelleen kyhmy
rinnassa, ja olen todellakin huolissani, pelkään,
että se saattaa olla rintasyöpää. Onko mahdollista että
se on vain tulehdus, koska viimeiset viikot nukun
arkisin noin 4-6 tuntia + stressiä.
Mitä pitäisi tehdä?!
Kiitos avustanne tai edes siitä että luitte viestini!

Walbu

minkä ikäinen olet?

Rintasyöpä on todella harvinainen alle 30-vuotiailla, mutta silti kipin kapin lääkäriin! Onko suvussasi nuorena alkanutta rintasyöpää.

Mikäli olet alle 30 ja suvussasi ei ole rintasyöpää, voit lopettaa rintasyövästä stressaamisen. Mutta silti kipin kapin lääkäriin, rinnoissa voi olla patteja jotka eivät ole syöpää, mutta jotka voi silti leikata pois ja sillä niistä pääsee.

Liittyykö oireilusi jotenkin kuukautiskiertoon? Olet aloittanut/lopettanut jonkun hormonivalmisteen viime aikoina?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat