Menkkaturvotus - Terveys ja hyvä olo

Rocksanna

Tuli vaan mieleeni tässä kuukauden "siinävaiheessa", että kuinka paljon tuppaatte paisumaan menkkoja ennen? Järkytyin taas aamulla vaa´alla käydessäni kun kiloja oli putkahtanut sellasen 3kg lisää kunnes tajusin et jaa niin mikäs aika se nyt onkaan taas... Mua vaan jotenkin masentaa aivan sairaasti aina tää turpoaminen :( Pitäis ymmärtää kroppaa mutta kun ei...

Sivut

Kommentit (29)

Hawana

oho, voiko sitä noin paljon? :shock:

itse en kyllä painossa ole mitään huomannut, masussa sensijaan kyllä. tälläkertaa varsinkin huomasin, että maha todellakin on turvonnut. aina ei käy näin pahasti..

mulla turvotus onneksi kestää ihan vaan muutamia päiviä, inhottavaa silti kun on ihan pullahtanut olo. ihan kun näissä menkoissa ei olisi muutenkin kestämistä. :roll: välillä myös rinnat kipeytyvät jakeräävät nestettä ennen menkkoja, se on myös tosi inhottavaa.

Sarah

Hui :shock: En paisu niin paljon, että kiinnittäisin erityistä huomiota :? Joskus olen ajatellut hetkellisen ihmeen suuren pömppiksen johtuvan kierrosta, mutta en ole omalla kohdallani asiaa tutkinut sen enempää :) Kiloissa en ainakaan osaa sanoa yhtään mitään, koska en vaakaa omista.

blaah:)

Mulla kertyy menkkojen aikoihin sitä nnestettä yleensä jokin 3-4kg... Nyt välttelen aina ennen niitä suolaa ja juon todella paljon vettä ja syön ananaksia... Oon huomannut auttavan aika paljon.. En vaan kestä sitä itseiinhoa mikä aina silloin tulee itselleen:S

Abigail

En ole koskaan käynyt vaa'alla menkkojen aikaan, mutta voisin kuvitella, että paino on noussut useamman kilon. Olo on tosi turvonnut, maha pömpöttää ja tunnen itseni maailman rumimmaksi naiseksi :(. Jos vain on mahdollista, en juurikaan pistä nenääni ulkoilmaan tuona aikana. Kaikki vaatteetkin kiristävät.

Rocksanna
Abigail
Olo on tosi turvonnut, maha pömpöttää ja tunnen itseni maailman rumimmaksi naiseksi :(. Kaikki vaatteetkin kiristävät.

No nimenomaan... Toisaalta mä oon onnellinen etten ole nyt pariin vuoteen enää syönyt pillereitä, sillä nyt jälkeen päin ajateltuna silloin oli jatkuvasti turvoksissa, sitä ei vaan tajunnut. Että mieluummin sen muutaman päivän kuussa kuin 24-7.

marru

Runsas kalsiumin saanti kuulemma helpottaa kuukautiskipuja.

Eikun piimää juomaan vaan kun menkat on tulossa :)

tai jogurttia, maitoa,juustoa, raejuustoa jne...

Luin siitä joskus kuntoplus lehdestä, se on tutkittua tietoa.

Lania

En mäkään oo mitään erityisiä punnituksia tehny, mut kyllä sen peilistä ja vaatteista huomaa että päivää ennen menkkoja ja menkkojen ekana päivänä ei tosiaan oo hoikimmillaan :? En tiedä johtuuko se ihan vaan menkoista vai siitä että kaks-kolme päivää ennen menkkoja on KOKO AJAN nälkä ja tuntuu et mikään ei riitä :evil: onneks ei sentään tee mieli mitään erityisiä herkkuja, mut ei ne tuplamäärät tavallistakaan ruokaa mahaa ainakaan pienennä :? lopputulos siis sama kuitenki, norsuolo.

Abigail

Minulle taas tulee menkkojen aikana hirveä himo syödä koko ajan. Se mässytys ei tee yhtään hyvää, kun muutenkin suolisto tuntuu olevan ihan tukossa...

Sarah

Tätä muuten mietin, että johtuneekohan ananaksen nk. nestettä poistava vaikutus puhtaasti siitä, että ananas on itsessään melkein pelkkää nestettä :D Voi meinaan vettäkin pitää samoin perustein nestettä poistavana - jos litran juot niin varmasti pissattaa ja kovasti.
Ken tietää, onko ananaspälätyksessä mitään perää? :?

Miffy
Sarah
Tätä muuten mietin, että johtuneekohan ananaksen nk. nestettä poistava vaikutus puhtaasti siitä, että ananas on itsessään melkein pelkkää nestettä :D Voi meinaan vettäkin pitää samoin perustein nestettä poistavana - jos litran juot niin varmasti pissattaa ja kovasti.
Ken tietää, onko ananaspälätyksessä mitään perää? :?

Mä olen siinä uskossa, ettei ole. Lisäks ananas on aika sokeripitoinen, joten ei oikeastaan mikään kaikkein paras hetelmä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat