Punaiset näppylät naamassa - Terveys ja hyvä olo

Tiger

Voisikohan B-vitamiinin puutteesta johtua.. Kun saan itseäni niskasta kiinni, menen kaupunkiin kysymään asiantuntijoilta mistähän voisi olla kyse ( minun tapauksessani asiantuntijat löytyvät Stokka/Sokoksen kosmetiikka osaston myyjistä) kyllähän niiden pitäisi tietää, ja joku kosmetologin koulutus olla ?

Kommentit (11)

figaro

Äkilliset kylmät kelit saa ihon kuivamaan ihan eri tavoin kuin ennen. Joko ihosi on todella kuiva tai sitten juuri tuota allergiaa.. Joku puutostila?!

Tiger

pesen ihan normaalilla erisanin naamanpesuaineella, oiskohan herkälle/kuivalle iholle, ja sen jälkeen rasvaan Doven kuivalle iholle suunnatulla rasvalla. Pitäisi varmaankin kokeilla vaikka toista rasvaa...

Lania

Mulle tulee kans mieleen allergia, tai sitten ihan vaan herkistyminen. Itellä on melko kuiva ja tosi herkkä iho, jos liikaa sitä "hoidan" niin menee vaan huonompaa kuntoon. Eli ei ainakaan hirveesti kannata lisätä kaikenmaailman puhdistus- ja kosteutus- ja tiesminkä voiteiden ja aineitten käyttöö.

Kai myös ihan perusaineet on omalle iholle sopivia? Ei rasvasen ihon tuotteita kuivalle, eikä kuivan rasvaselle?

blaah:)

Onko ihosi kuiva? Voi olla, että jos käytät liian voimakkaita pesuaineita tai kasvovettä jotka kuivattavat ihoa? Ja talvella iho tarvitsee muutenkin paljon enemmän kosteutta kuin kesäisin.

Myös nuo allergiat saattavat olla syy noihin näppyihin.

Sasuska
Tiger
mulla on naamassa sellasia punaisia näppylöitä, jotka eivät kuitenkaan ole finnejä (ei edes niiden alkuja). Ne ei ole kohollaan, ja tuntuu kuin ne aamuisin ovat jotenkin extra punaisia ja silmään pistäviä. Pesen naamani joka ilta. Mitä ihmettä nämä ovat ja miten ne saan pois ?!

Allergiaa?? Oletko vaihtanut pesuainetta (kasvojen, pyykin...), kasvorasvaa tms.? Joku ruoka-aine? Meikkivoide tms.?

No, enpä tiedä miltä rokon näppylät näyttää, mutta voisiko olla joku rokko? Tosin silloin ne näpyt varmaan kutisisi ja niitä olisi muuallakin, mutta tulipa vaan mieleen.

Tiger

mulla on naamassa sellasia punaisia näppylöitä, jotka eivät kuitenkaan ole finnejä (ei edes niiden alkuja). Ne ei ole kohollaan, ja tuntuu kuin ne aamuisin ovat jotenkin extra punaisia ja silmään pistäviä. Pesen naamani joka ilta. Mitä ihmettä nämä ovat ja miten ne saan pois ?!

Sarah
Tiger
menen kaupunkiin kysymään asiantuntijoilta mistähän voisi olla kyse ( minun tapauksessani asiantuntijat löytyvät Stokka/Sokoksen kosmetiikka osaston myyjistä) kyllähän niiden pitäisi tietää, ja joku kosmetologin koulutus olla ?

Tuskimpa vain tavaratalon myyjiltä vaaditaan mitään kosmetologikoulutusta sentään :D Kyllähän heidän toki pitää osata neuvoa, mutta tuotteiden valinnassa. Ei ihosairauksien/ongelmien hoidossa. Voihan vinkkejä kysellä eihän sitä kukaan kiellä.

Tiger

se siitä ilosta. Näppylät taas on palanneet kuvioihin..:/ nyt menee hermot.. mitään rokkoa ei ole, ja nuo naamanpesu yms aineetkin pitäisivät olla nyt sopivia...aaargh..

amanda

mulla on ainakin isoja ja pieniä kuivia ja punaisia läiskiä naama nyt täynnä mutta se ilmeisesti johtuu noista pakkasista..hävettää silti olla iha laikukas naamalla liikentees,mutta toisaalta meikkivoide tuskin auttaa paranemiseen..

Alba

Hei! Mulla on tuo näpylä asia aivan sama. Mulla vaan ne on punaisia ja koholla aamuisin ne näyttävät paljon paljon punaisemmilta.... meikki voidekkaan ei oikein tehoa ja en viitsi liikua muuhunkun lääkäriin tai sukulaisille tällä naamalla ... en tiedä mistä johtuu yht äkkiä kun heräsin aamulla perjantaina niin naamani oli täynnä outoja punaisia näppylöitä :( nämä on kestäny jo jonkun viikon ja mikään ei auta olen kosteuttanut naamaa ja yrittänyt kaikkea mikään ei tunnu tehoavan... laitoin tänään aamulla kortisoonia ja auttoi ei näkynyt yhtään näppyjä kunnes parin tunnin päästä niistä muuttui taas punaisia ja näppylöiden ympärille tuli valkoisia läikkiä siihen kohtaan mihin levitin rasvan ihan kuin vitiliko olisi yllättänyt mutta ei sentäs kuitenkaan :D tsemppiä 👍

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat