Tonnikalasalaatti - Terveys ja hyvä olo

ivoire

Musta tonnikalasalaatti on melkein aina hyvää, oli siinä sitten mitä tahansa. Mulla yleisin tonnikalasalaatin versio on tonnikalaa, lehtisalaattia, kurkkua, tomaattia, paprikaa ja raejuustoa. Sitten mä teen tohon jonkun hyvän kermaviilipohjaisen kastikkeen. Nami! :D

Tonnikala sopii hyvin myös marinoidun pastan kanssa salaattiin. Voi ei, tuli nälkä...

Sivut

Kommentit (43)

Tania

hmmm.. tuota pitääkin kokeilla, että laittaa raejuustoa tonnikala salaattii kaikkea muita edelä mainittuja taijan ollakki jo kokeillu.

tämähän ei tonnikala salaattiin liity, mutta salaatin kastikeen voi korvata jugurtilla kokeili tuossa paripäivää sitte että tein perinteisen salaatin (kurkku, tomaatti, kiinankaalia, sipulia) ja sekotin ananas jugurttia siihen sekaan..nam ja kevyempää kun öljy pohjaiset kastikkeet..

Rahel

Mä laitoin tuollaisia vinkkejä tuonne Terveys ja hyvinvoinnin puolelle joku aika sitten.

Rahel kirjoitti:
Tässä jotain ruokavinkkejä, laitan lisää, kun mieleen tulee:

-salaattiin kannattaa laittaa myös kasviksia, jotka on ensin paistettu tilkassa öljyä (mausteeksi suolaa, mustapippuria, jotain yrttiä) ja sen jälkeen jäähdytetty. Varsinkin munakoiso sopii tosi hyvin, samoin kesäkurpitsa. Salaatista saa ruokaisampaa kun lisää siihen esim. tonnikalaa tai katkarapuja. Ja salaatti kannattaa aina maustaa tilkalla öljyä ja viinietikkaa ja lisätä ripaus merisuolaa.

-tonnikalasta ja katkaravuista saa paremman makuisia, kun sekoittaa ne kermaviiliin ja lisää mausteeksi Dijon-sinappia (tai muuta vahvaa sinappia), ripauksen sokeria ja suolaa, mustapippuria ja sitruunamehua ja esim. tilliä. Jos ei oo ihan nokonuuka tuona rasvan suhteen, niin osan kermaviilistä voi korvata ranskankermalla tai majoneesilla.

Ja aika usein käytän tonnikaloja mausteliemissä + kaikkee salaattikamaa mitä kaapista löytyy. Mä en kanssa ikinä laita tonnikalasalaattiin riisiä tai pastaa.

Lania
Jzzu
Iu!
Tonnikalasalaatti on ihan kauheeta jos siihen laittaa riisiä. :shock:
Makaroonia sen olla pitää. :D

Ei riisi ja makaroni kuulu salaatteihin! Tonnikalasalaattiin kuuluu tonnikalaa, ja sit kaikkee salaattihässäkkää.

Rixuliini
Mun tonnarisalaattin tulee salaattia, kurkkua, suolakurkkua, tonnikalaa, ehkä raejuustoa ja balsamiviinietikkaa ja mausteeksi suolaa ja pippuria.

Itsehän laitoin viimeks tonnikalaa, salaatinlehtiä, kurkkua, hernemaissipaprikaa, raejuustoo, sipulia, pikkusen tilliä ja sitruunamehua. Hyvää oli.

shanti
Jzzu
Iu!
Tonnikalasalaatti on ihan kauheeta jos siihen laittaa riisiä. :shock:

molempi parempi, herkkuja ovat kummatkin :)

Rixuliini

Mun tonnarisalaattin tulee salaattia, kurkkua, suolakurkkua, tonnikalaa, ehkä raejuustoa ja balsamiviinietikkaa ja mausteeksi suolaa ja pippuria.

Lania

Ei mitään majoneeseja kannata laittaa, kunhan pikkusen sitruunamehua ja muita mukana tulevia liemiä (tonnikalasta ittestään, kurkusta, pakastevihanneksista, raejuustosta jne mitä sit laittaaki) ja jääkaapissa vähän vetäytyy.

Tania

Mitä kaikkea sie latat siihen salaattiin?
riisiä hernr-maissa-paprika???
en ite käytä majoneesia tonnikala salaateissa laitan itse kallaa tilliä riisiä sitruunanmehua jottä tulisi hieman kosteutta ja riippuu versiosta niin herne-meaissi-paprikaa.
mutta alan ammattilaisena laittasin ihan tavan majonesia mitä kaupasta saa tai tekisin majoneesin itse.

maaruli

Mun salaattiversio, kaverilta pöllitty: jäävuorisalaattia, kurkkua, tomaattia, hernemaissipaprika, tonnikalaa (tietty), nauhapastaa ja kaiken kruunaa pirkka sinappikastike. Ihan mielettömän hyvää! :D

Lizzie

Mun äskönen ruoka, pilkottua jäävuorisalaattia, tonnikalaa vedessä-purkki ja pari tl HP Chilli-kastiketta :roll: Täytyy sanoa että noi teidän ohjeet kuulostaa vähän paremmilta. En vaa jaksanu alkaa vääntään.

Asphyxia
Jzzu

Jep!

Eikä tonnikalasalaattiin kuulu tomaatit sun muut. Makaronia, suolakurkkua, tonnikalaa ja majoneesia. Jasiis niin, hain lähinnä tollasta itse kermaviiliin tehtyä majoneesia. Siskoni tekee itse tonnikalasalaattiin majoneesin ja se on tajuttoman hyvää :shock:

taki

Mun tonnikalasalaatin perusohje:
tonnikalaa
tomaattia
kurkkua
salaattia
makaroonia
keitettyä kananmunaa
smetanaa
musta pippuria ja suolaa
NAM

[size=9]tietty voi lisätä jotain juustokuutioita, esim. mozzarella, leipäjuusto tai ihan perinteinen feta[/size]

Lania
Asphyxia

Eikä tonnikalasalaattiin kuulu tomaatit sun muut. Makaronia, suolakurkkua, tonnikalaa ja majoneesia.

Jaa, mä luulin että tässä oli kyse ihan salaatista, eikä tonnikalamakaronimössöruuasta :roll:

Just sama kun laitetaan käristettyä kanaa, riisiä, jäävuorisalaattia, maissia ja paprikaa ja valutetaan päälle majoneesikastiketta, ja sitten onnellisena syödään "salaattia, ku se on niin kevyttä" :lol: (vaikkei tässä välttämättä ollutkaan kyse keveydestä, silti. Ei musta se pelkkä kylmänä syöminen siitä tee salaattimaista.)

Rixuliini
Lania
Asphyxia

Eikä tonnikalasalaattiin kuulu tomaatit sun muut. Makaronia, suolakurkkua, tonnikalaa ja majoneesia.

Jaa, mä luulin että tässä oli kyse ihan salaatista, eikä tonnikalamakaronimössöruuasta :roll:

Just sama kun laitetaan käristettyä kanaa, riisiä, jäävuorisalaattia, maissia ja paprikaa ja valutetaan päälle majoneesikastiketta, ja sitten onnellisena syödään "salaattia, ku se on niin kevyttä" :lol: (vaikkei tässä välttämättä ollutkaan kyse keveydestä, silti. Ei musta se pelkkä kylmänä syöminen siitä tee salaattimaista.)

Meinasin jo vähän aiemmin kirjoittaa samaa...

Ja muutenkaan, itse en ole koskaan pitänyt mistään salaattikastikkeista salaatin kanssa, ja esimerkiksi tonnikaloissa on se oma liemi joka antaa kyllä riittävästi kosteutusta jos sitä kaipaa..

Enkä kyllä mihinkään salaattiin ole laittanut pastaa tai riisiäkään, jos haluan siihen täyttävyyttä keitän lisäksi parsaa ja tonnikalasalaattiin sopii hyvin katkaravutkin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat