Allergiat ja niiden hoito - Terveys ja hyvä olo

marru

Sannika
Kuten mainitsin mulle tuli siedätyshoito yksityisellä yhteensä maksamaan n. 2000 euroa. Kelakorvausten jälkeen!

Riippuu niin tapauksesta, hoitosuunnitelma on yksilöllinen.
Mutta yksityisellä tuota luokkaa.

Todellakin en yhtään kadu vaikka työttämänä panin kaikki rahani siedätyshoitoon.
Nyt voin vihdoin elää myös kesällä!
Talvella on talviväsymystä, tämä auttaa varmasti keräämään voimia talven varalle kun voi nauttia kesästä!
On se ollut rankka prosessi ja vienyt voimia. Mutta sen seurauksena on vastustukyky parantunut!

Pari viikkoa toi siitepöly rajoitti elämääni toukokuulla, sen jälkeen en ole nyt lääkkeitä tarvinnut ja nyt on olo mitä mainioin.

Joten Figaro suosittelen lämpimästi siedätyshoitoa, se autttaa. Tosin allergiasta ei pääse täysin eroon varmaan koskaan, mutta ainakin se helpottaa huomattavasti. Ja estää allergian kehittymisen astmaksi asti.
Se on täysin yksilöllistä miten paljon se auttaa.

Ai että ällöttää kun vedessä kelluu siitepölyä, olisko se parempi että se leijuisi ilmassa ja hengittäisit sitä pölyä. Kuten huomaat vesi kerää suuret määrät siitepölyä ilmasta. Vesillä ei siitepölyt pölise.

Saattaahan olla että muutaman vuoden kuluttua tulee minulle ajankohtaiseksi siedätyshoidon uusiminen, en epäilisi hetkeäkään.
Kun tuli tuo moottoripyöräkorttikin hankittua, enhän pääsisi muuten edes moottoripyörä ajelulle.

Sitä odotellessa täytyy muuttaa tosin ensin sellaiselle paikkakunnalle missä hoitoa saa ilmaiseksi tai lähes ilmaiseksi.
Kertokaa ihmeessä missä sellaisia kuntia löytyy.

Ja täytynee kai ponnistella omassa kunnassa, jotta saataisiin lisää resursseja siedätyshoitoon.

Vinkkejä allergisille:
Lähtekää risteilylle. Vesillä ei pölise :)
soutelu ja melonta kehittää myös kuntoa :)

Rakastan tätä kesää!
Taidankin lähteä ulos nauttimaan auringosta.

Sivut

Kommentit (49)

figaro

Mitä kaikkia allergioita cosmolaisilla on? Miten ne on todettu ja miten hoidetaan?

Onko kenelläkään kokemusta siedätyshoidoista? Onko apua?

Itselläni on ollut 4-vuotiaasta saakka heinäallergia ja hoitona ainoastaan jotain antihistamiinilääkkeitä, nenäsumutteita ja silmätippoja. Alkaa todella tympiä jokakesäinen niiskuttaminen ja ahdistava olo ja olen harkinnut siedätyshoitoon sijoittamista. Eivät enää normaalit lääkkeet meinaa tehota :( Varmasti kaikki tarjolla olevat merkit olen apteekin hyllyltä kokeillut läpi.

Laura

Mulla on vaikka sun mitä allergioita. Todettiin ihan silleen, et sain pahan allergiakohtauksen ja nielu turpos umpeen. Nyt on avaavaa lääkettä jos jonkinmoista ja adrenaliinikynä jatkuvasti matkassa.

Siedätyshoidot ei tule kyseeseen tässä vaiheessa, kun oireet on niin rajut.

Trinity

Allerginen nuha koko ajan, mutta ei ole tietoa mistä se varsinaisesti johtuu, eläimille en ole allerginen (outoa sinäänsä), joudun siis käyttämään ympäri vuoden (kesällä en aina) nenäsuihkeita. :?

MiuMiu*

Löytyyhän noita allergioita: siitepölyt, pari lääkeainetta, säilöntäaineallergia ja kissa-allergiakin mulla kuulema on...mikä oli mulle itsellekin suuri yllätys, koska mulla on ollut kissoja jo vuosia, ilman mitään oireitakaan :shock: ( lääkärin mukaan oon tottunut jo kissoihin, jotain se siis höpisi, että kai se on ollut tavallaan sitten siedätyshoitoa :D )

Eniten vaivaa mulle aiheuttaakin sitten siitepölyt, joka kevät/kesä joutuu käyttämään siihen hoitoja ja tuo säilöntäaineallergia, koska sitä on eniten kosmetiikkatuotteissa, joten jos ostaa jonkin tuotteen saa ensin tiirailla sen sisällysluetteloa, joka sekin on vaikeaa, kun ne on painettu joihinkin niin pienellä printillä.

Ritu

En oo kyllä missään allergiatesteissä ikinä käyny, mutta ihottumaa ainakin saan mansikoista, joistain pesuaineista ja mahdollisesti olen myös kissoille ja koirille allerginen. Tosin en oo ihan varma johtuuko se sitten noista. Mutta ihan vaan kortisoonivoiteella hoitelen sitten jos jotain tulee. Silti olen ihan eläimien kanssa tekemisissä ja syön mansikoita :P Ennen olin allerginen myös suklaalle ja sitrushedelmille.

Vois kai tuota käydä kyl allergiatesteissä..

Lucky Lady

Kun aloin tapailla kihlattuani, selvisi välittömästi että hän on allerginen kissoille: silmät punoittivat ja vuotivat ja aivastutti. Vähitellen se kuitenkin vain loppui ilman sen kummempia hoitoja, ja tätä nykyä asumme yhdessä kolmen hännän kanssa eikä oireita ole ollut. Rakkaus käy siedätyshoidosta, näköjään!

Itselläni on joskus pienenä ollut penisilliiniallergia, jonka vuoksi en uskalla niitä lääkkeitä syödä nykyäänkään vaikka allergian olemassaoloa epäilenkin. Kesäisin vaivaa siitepölyallergia vaihtelevasti, jota hoidan milloin milläkin allergialääkkeellä. Yleensä halvimmalla mitä löytyy. :)

Cassy

Mä olen allerginen penisilliinille, pujolle, voikukille ja säilykepersikoille.
Penisilliinille oon kai aika paljon allerginen kun tulee todella paljon ihottumaa käsiin ja kasvoihin ja kurkku alkaa turpoamaan. Penisilliinijohdannaisista ei tule oireita. Tämä selvisi noin 15 vuotta sitten saadun penisilliinikuurin ansiosta ja uudelleen pari vuotta sitten; Lääkäri määräsi V-Peniä, vaikka sanoin että on penisilliiniallergia :shock: Jäi kuuri lyhyeksi kun tuli oireita...

Pujo ja voikukka-allergiat tuli ihan yllätyksenä testeissä, tänä vuonna tosin jouduin nappaamaan muutaman Zyrtecin pujon takia. Säilykepersikoista tulee vaan ihottumaa. Eli ei onneksi mitään pahaa allergiaa.

Olen joskus jostain kuullut, että ne lapset, joiden äiti imettää vain lyhyen aikaa, saavat helpommin allergioita.

Lania

"Olen joskus jostain kuullut, että ne lapset, joiden äiti imettää vain lyhyen aikaa, saavat helpommin allergioita."

Samaa rataa kun superhygienisissä kodeissa ja muutenkin desinfiointipurkki kädessä kasvaneilla toki kehittyy allergiat helpommin, kun maata tonkivilla ja pöpöjä saavilla tenavilla.

miss nurse

Mulla on aina ollut allergioita (heinät, siitepölyt ym) Nyt tänä syksynä sitten todettiin vielä astma. Selittää vähän sairasteluita, olen kipeänä väh. 10-> kertaa vuodessa...

zizi

Mä oon kans allerginen melkeen kaikelle maholliselle. Toi siedätyshoito kinnostas ajatuksena kauheesti, kun tekis mieli kissaa tai muuta lemmikkiä. Etsimisestä huolimatta en oo löytäny asiasta paljon infoa tai tutkimustuloksia... en tiedä sitten, onko kovinkin "kokeellinen" hoitomuoto. Maalta oon kotosin minäkin, joten mun kohdalla ei sitten ainakaan pitänyt paikkaansa tuo hygieniahypoteesi.

Shandy

Minä en muulle ole allerginen kuin penisiliinille, tietääkseni. Ei siis mitään hoitoja, en vaan yksinkertaisesti voi syödä sellaisia lääkkeitä, joissa on penisiliiniä.

PinkPanther

Mie olen allerginen mm. lepän, koivun, pajun ja männyn siitepölyille. Lepästä aiheutuu sellaisia isoja kutisevia näppyjä (niinkuin paarmanpuremia) ja muut niiskututtaa, kirveltää silmiä ja aivastuttaa. tukkoisuuttakin on, ja aika usein allerginen nuha nostaa kuumetta. Eli on aikas lailla flunssan oireita muistuttavaa. Zyrteciä oon syönyt ja lääkärin määräämää duactia. Joinakin keväinä oireet ovat tosi pahat, mutta tänä keväänä ei ole kauheasti ollut. Katupöly yskittää... Eläinallergiota miula ei pahemmin ole, ja harvoin muutenkin olen kipeä ollut, kun olen pienestä vauasta lähtien pussaillut koiria, jotka ovat ensin käyneet jossain tunkiolla syömässä jätteitä yms. Eli meillä kotona ei turhan tarkkoja siivouksen suhteen olla :wink: Kuinka voisikaan kun nytkin kaksi koiraa sotkee enemmän kun ehtii siivota :D

Allerginen olen myös jollekin antibiootille, en muista nimeä. Poskiontelutulehdukseen määrättiin kaksi vuotta sitten, ja parin päivän syömisen jälkeen olivat kasvot, ja muu kropan iho niin turvoksissa ja punoitti, että huhhuh... No, seuraavat kaksi kuuria sitten tehosivat.. :roll:

figaro

Minä en tiedä mikä nyt ärsyttää, mutta noin viikon päivät olen tirskunut ja nokka on tukossa :? Pitää käydä katselemaan, mikä tähän aikaan jo kukkii... Itä-Suomessa siis.

PinkPanther

Savonlinnassa ainakin kukkii leppä, paju ja koivukin jo. ja pihakoivuissa tuossa näköjään on ihanat pienet lehdet.
Ja katupölyä on PALJON!!!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat