Hiusten lähteminen+cipralex... - Terveys ja hyvä olo

DayDream

Mulla on ollut vuoden verran lääkityksellä kilpirauhasen vajaatoiminta. Arvot ei ole vieläkään aivan kohdallaan ja lääkitystä muunnellaan kuukauden-2kk.välein.

Eka oire minulla oli hiusten lähteminen ja se on ikäväkyllä jatkunut koko ajan....!!!! Vaikka arvot onkin välistä ollut ok ja välistä ollut liikatoimintaa ja välistä vajaatoimintaa.

Tiedän, että menee aikansa että oireet tasoittuu mut nyt vuoden kadon jälkeen alkaa ponnari olla jo aika ohut....!!! Nyt sattui silmiin netissä selaillessa, että jollakin muulla on ollut sama hiustenlähtö ongelma ja hän käytti Cipralex lääkitystä!! Itselläni on myös sama lääkitys ja ajattelin vaan että onko kentie muitakin joilla ois Cipralex tai vastaava lääkitys ja hiuksia lähtee?????

Toivois vain parannusta tähän vaikka eihän tää nyt oo elämää kaatava ongelma, mut oishan se oma tukka kiva pitää.... :))))

Kommentit (6)

Trinity
nakymaton_ninni
Miksi Cipralex? Oon käsittänyt, että se olis lähinnä masennuksen ja erilaisten ahdistushäiriöiden hoitoon tarkoitettu lääke?

Se on. Uskoisin että se hiustenlähtö johtuu ihan siitä kilpirauhasen vajaatoiminnasta, ei mistään lääkkeestä. Tosin hoitavalta lääkäriltä kannattaisi kysellä. :)

vihollinen

Mun yhdel perhetutun lapsella oli kilpirauhasen vajaatoiminta, ni sillä lähti kans hiuksia.. tai toisinsanoen sillä lähti ihan mielettömästi hiuksia, lopulta sillä oli enää niin pieniä tuppoja päässä, et se ajeli kaljuks ja sai sit peruukkiin sitä jotai tukea, mitä lie sitten olikaan.. et sai peruukin halvalla.. ja käytti sitä tai huivia.. mut sit ku se vajaatoiminta hoidettiin, ni hiukset kasvo hurjaa vauhtia taas takas, ja nyt sil on taas paksut hiukset :)

nakymaton_ninni
Trinity
Se on. Uskoisin että se hiustenlähtö johtuu ihan siitä kilpirauhasen vajaatoiminnasta, ei mistään lääkkeestä. Tosin hoitavalta lääkäriltä kannattaisi kysellä. :)

No sitä minäkin. Eiköhän kilpirauhasen toimintahäiriöihin löydy ihan omat lääkkeensä, jotka sitten auttais tuohon hiustenlähtöön.

nakymaton_ninni

Miksi Cipralex? Oon käsittänyt, että se olis lähinnä masennuksen ja erilaisten ahdistushäiriöiden hoitoon tarkoitettu lääke?

DayDream

Joo, sillä kait sen pitäs rauhottua kun arvot pysyy normaalina. Aattelin vaan kysyä jos jollain toisella on kans tyroksiini lääkitys kilppikseen ja cipralex tmv. et voisko tuo hiustenlähtö lisääntyä joidenkin lääkkeiden yhteisvaikutuksesta :)))

Mut ei kait tässä sit muuta kuin odotellaan et arvot pysyis samassa ja loppuis tuo karvanlähtö!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat