Toistuvat antibioottikuurit - Terveys ja hyvä olo

figaro

Huoh.. Nyt ottaa aivoon. Söin lauantai-iltana viimeisen tabun antibiooteista. Perjantaina jo enteili kurkkukipua. Lauantaina vain paheni ja sunnuntaina meni ihan tukkoon. Kävin lekurissa.

TAAS antibiootteja!!! Nyt tekis mieli noitua ja kiroilla oikein olan takaa :evil:

Onko teissä sellaisia, joilla antibiootti-/tulehduskierre? Mihin määrätty? Vieläkö jatkuu vai joko ohi ja mihin loppui? Minua uhataan nyt sitten sillä risojen poistolla.. Taidan olla tyytyväinen, jos operoivat :(

Sivut

Kommentit (68)

Carrie

Mulla ei varsinaista kierrettä ole, mutta monta turhaa kuuria on syöty. Entisen asuinpaikkakunnan terveyskeskuslääkäri kun oli vähän turhan innokas kirjoittamaan antibiootteja ennenkun jaksoi tutkia kunnolla.

Paras oli varmaan kun joskus aikoinaan se määräs mulle silmätippoja kun oli luomet paisuksis ja kurkku kauheas kunnos, ja totes pari päivää myöhemmin kun en enää saanut nieltyä kunnolla, että "oho, se oli rauhaskuume" :D

figaro

Ei ole uutta, että lääkärit hieman arvailevat.. Keskustelin tässä erään naisen kanssa tästä saapuvasta flunssaepidemiasta. Hän mainitsi keskustelun lomassa silmien pakotuksesta ja siinä samassa minulla välähti. Sitähän se olikin! Yksityinen lääkäri totesi minulla olevan silmätulehduksen, vaikka mitä ilmeisimmin tuo pakottava tunne ja pieni punoitus johtuikin tästä tulevasta taudista..

Mutta lääkäriaikaa odotellessa ja sitä myöten tuomiota risojen osalta.

Maikki85

Mulle tulee aina kesäsin angiina eli antibioottikierre ja ylensä sen jälkeen kun on viikonloppu vedetty askillinen tupakkaa. Tosi rasittavaa. En tosi kyllä tiedä et johtuuko se tupakista vai mistä kun talvisin ei angiinaa ole mut kesäsin usein.

Miffy

Öööö joo, kokemsuta löytyy. Syksyllä 2003 tuli aivan mieletön kurkkutulehduskierre, johon söin 5 kuuria yhteen menoon, jonka päätteeksi risat vek ja ongelma poistui lopullisesti päiväjärjestyksestä! Sen jälkeen ei ole ollut kurkku kunnolla kipeä ollenkaan! :)

Rixuliini

Minulla vähän sama juttu kuin Miffyllä.
Sain ihan putkeen ainakin neljä antibioottikuuria anginaan, ja vasta kun itse ehdotin nielurisaleikkausta, pistivät minut jonoon.
Ja kun menin ennen leikkausta nenä-ja kurkkutautilääkärille hän sanoi heti että minulla on kyllä tosi isot risat jotka kannattaakin leikata...että näin. :roll:

Miffy

Joo tollasta se meno siellä julkisella valitettavasti on. (oletan että olit julkisella, koska jouduit jonottamaan) Välillä tuntuu, että jopa asiantuntemusta puuttuu. Itse kävin ensi terveyskeskuksessa, mutta sitten muistin, että vakutuskin on olemassa, joten painelin ykstyiselle lääkäriasemalle, jossa mut sitten myös leikattiin.

Silky

Yllättävän usein ihmisille määrätään juuri antibiotteja jopa kaikkein pienimmästäkin syystä ja usein jopa ihan turhaankin. Itse yritän aina esim. flunssan yhteydessä sinnitellä niin kauan kuin mahdollista ilman mitään lääkkeitä. Vasta sitten kun olo todella vaatii hoitoa, kömmin lääkäriin. Olen itse huomannut sen että mitä harvemmin lääkkeitä, esim juuri antibiotteja joutuu syömään, sitä paremmin ne sitten tehoavat kun niillä on todellista tarvetta. Ihmisen vastustuskyky kyllä hoitaa nämä pienemmät pöpöt ihan itseskseen. Ja lääkkeitä ei kannata syödän ihan turhaan, esim antibiottien pitkäaikainen käyttö heikentää ihmisen omaa vastustuskykyä ja jos lääkitystä pidetään kauan päällä, ei ihmisen oma elimistö kerkeä yksinkertaisesti valmistamaan omaa vasta-ainettaan tälle tietylle pöpölle, kun nämä valmiit, lääkkeistä saadut bakteerien nitistäjät ovat aina liikenteessä. Omaa vastustuskykyä kannaattaa siis kehittää ja välttää syömästä turhia lääkkeitä. Tietysti jos on aivan kauhean kipeä niin tottakai lääkkeet ovat sillon tarpeen.
En tiedä olenko nyt aivan oikeilla jäljillä tässä asiassa, mutta näin itse ainakin kuvittelen. :roll:

Miffy

Joo kyllä. Mutta mulla ainakin tilanne oli sellainen, että olin aivan tuskissani sen kurkun kanssa ja suunnillee tukehtumaisillani. Mutta nykyään yritän todellakin pärjätä ilman niitä natibiootteja. Niitä ne lääkärit tosin on koko ajan tyrkyttämässä...

figaro

Mjooh.. 10 päivän kuuri takana, nyt kolmas päivä vahvempaa kuuria ja kurkku vain pahenee :( Nyt on ääni kohta tiessään ja nokka ihan tukossa ja kurkku kipeä edelleen. Ei tämä nyt ihan normaalia ole :(

figaro

Hmph.. kolmen tunnin sessio tällä kertaa tohtorin tykönä. Odottavan aika on todellakin pitkä :evil:

Totesipa tohtorissetä, että ihme, jos ei kuuri autakaan, kun taitaa olla tässä tytössä virus. Siinäpä selittyy sitten sekin, miksi tauti iski kesken antibioottikuurin :roll: Enhän minä oireillut mitenkään kuuria aloittaessani - oli vain nieluviljelytulokset - ja sitten vasta iski pitkät kyntensä tämä pirulainen :(

Noh. Loppuviikko sairaslomaa. Parannellaan tässä.

Disturbance

Huu, menee aika tiukaksi hei taa :) Ihan tosiaan ma en pysty kaikkea itse taalla selittamaan, lukekaa ihmeessa se kirja. Sielta loytyy todistusaineistoa enemman. Ikava kylla ei kaikkea (enemman on saatavilla kirjoittajan nettisivuilta), koska jenkkilait ja laakefirmojen mahti ovat kieltaneet julkaisemasta kaikkia perusteluita ties milla tekosyilla. Juuri niin kieroutunutta se peli tuolla latakon toisella puolella on, ei voi edes tosiasioita julkistaa. Ja vaikka tassa nyt rupeaisin niita juttuja luettelemaan, niihin menisi aika monta sataa kirjansivullista.

"Mutta jos antibiooteilla pääsen vaivastani eroon, eikös se ole silloin tehtävänsä tehnyt? ja koskaan en ole sivuvaikutuksia kokenut".
Juu, on tehnyt. Mutta niita sivuvaikutuksia ei huomaa heti. Eihan tupakan polttamisesta syntyvia haittojakaan heti huomaa, tai alkoholin ylenmaaraisesta nauttimisesta, tai kloorivedessa uimisesta. Laakkeiden sivuvaikutukset ovat uusien tautien oireita - ihmiset eivat yhdista naita kahta asiaa, ja siksi kuvittelevat saaneensa vain jonkin muun uuden tartunnan. Sita paitsi laakkeethan eivat siis paranna, vaan vain peittavat oireet. Tuo on ihan tunnettu fakta. Mieluummin ma hoidan itteni kokonaan kuntoon, kuin vain peitan ongelmat. Laakkeet toimivat oireisiin, mutta milla hinnalla? Oman terveyden. Ja viela - ei kukaan itseaan paranna kuitenkaan pelkilla yrteilla tai muilla "poppakonsteilla" - syy siihen, miksi ihminen sairastuu, johtuu kehon myrkkypitoisuudesta (saasteet, aikaisempi laakkeiden kaytto, ruuan kemikaalit...) ja siita, etta keho eli ole terve emaksinen vaan sairas hapan pH-arvoltaan.

"Kuka niitä tutkimuksia sitten rahoittaa? mä ainakin olen saanut sellasen kuvan että ne on ne lääkefirmat jotka ne suurimmaksi osaksi rahoittaa."
Ei kukaan. Kukaan ei rahoita tutkimuksia. Tutkimuksia ei tehda, ja etenkaan jalkitutkimuksia ja tulosten seurantaa ei tehda. Joissain harvoissa tapauksissa jotain "tutkimuksia" kylla suoritetaan, mutta se rahoittaja on useimmiten nimenomaan se firma, jonka laaketta tutkitaan, ei mikaan ulkopuolinen organisaatio, joka tuottaisi objektiivisia tieteellisia tutkimustuloksia. Mikali tutkimuksen rahoittaa laakkeen valmistaja itse, jarkikin sanoo, etta tulokset on taatusti maksettuja! Laakefirmoilla on semmoset rahat pelissa, etta ne maksavat kylla saadakseen laakkeensa - oli miten tehoton ja vaarallinen tahansa - markkinoille. Ehtivat kylla tekemaan rahaa, ennen kuin laake joudutaan vetamaan markkinoilta. Yleensa, jos mitaan tutkimuksia on tehty, tutkimusmetodit ovat puutteelliset, ja tuloksia vaaristellaan - jopa kokonaan muutetaan. Toisinaan tutkimus on vain parin paperin siirtamista henkilolta A henkilolle B, eika mitaan todellista "tutkimusta" ole koskaan suoritettu. Mutta emmehan me sita tieda.

"ja miksi usein lääkkeitä vedetään markkinoilta? no se nyt on aika selvää. tottakai niitä testataan niin pitkälle kuin voidaan mutta esim 50vuoden käytön jälkeen voikin aiheutua jotain niistä mitä tuskin aletaan testailemaan ja se huomataan vasta sitten kun joku on tätä lääkettä käyttänyt sen 50vuotta."
Kaikki laakkeet aiheuttavat jotain, ennemmin tai myohemmin. Toiset enemman, toiset vahemman. Toiset laakkeet kestavat markkinoilla 50 vuotta, ja markkinoilla on rutkasti naita laakkeita joita on myyty ikuisuuksia, ja jotka ovatkin vaarallisia. Niita ei vain vedeta pois markkinoilta, silla ne tuottavat suunnattomasti rahaa.
Ihmiset, jotka kuolevat esim. syopaan tai vaikka sydanveritulppaan, olisivat hyvinkin voineet elaa pidempaan ilman syomaansa laaketta, tai pelastua elintapojen muutoksella. Harvoin kuitenkaan sairaan ihmisen kuollessa ajatellaan, etta laake saattoi sen aiheuttaa, vaan oletetaan automaattisesti, etta sairaus oli edennyt liian pitkalle.

"myös tutkimusmetodit kehittyy ajan kuluessa, ja voidaankin huomata että joku jo kauan markkinoilla ollut lääke ei olekaan turvallinen kun näillä uusilla metodeilla testataan."
Aivan totta. Mutta kuten sanottu, kaikki laakkeet aiheuttavat jotain, ennemmin tai myohemmin.

"mutta jos en just sillä hetkellä pysty sille tekemää mitään niin on ihan kiva saada helpotusta siihen särkyyn."
...Kemiallisesti hyvaksikayttamalla kehoasi. Ja siita voi koitua kaikenlaista kivaa :( On se niin hyva kun kaiken voi hoitaa vetasemalla nappulaa napaan. Kaikkeen on olemassa "pikaparannuskeino". Mutta kukaan ei koskaan ajattele mika kivun ja saryn ja oireet aiheuttaa, ja miten niista paasisi inhimillisesti eroon ja saisi ongelman myos pysymaan poissa. On se mustakin mukavaa kun on tylsaa niin lahtea vetamaan jotain suoneen, ja hajottaa paani kemiallisesti. Tai jos tuntuu etta kaverit on kauniimpia, menempa pariin leikkaukseen ja kas vain, olenpa taas miesten suosiossa. :( Kaikkeen pitaa aina loytya jokin taianomainen salamannopea luonnoton ratkaisu. Paansarky on sulla syysta, sun kehos koittaa kertoa, etta kaikki ei ole kohdallaan. Miksi olla huomioimatta? Pistatko sa kannykastaskin varoitusaanet pois jos se alkaa piippaamaan etta akku on loppu?

"kemiallisia reaktioitahan ihmisessä tapahtuu, en näe siinä kauheaa pahaa jos näitä tapahtumia joskus autetaan. "
Ei autetaan, vaan hyvaksikaytetaan.

""Ja siinahan se sita paitsi nahdaan, ei antibiootit auta jos niita kerta joutuu ottamaan peran jalkeen." mulla ainakin autto. "
Jos oisit tiennyt naista jutuista laakkeen oton aikoihin, oisit ehka osannut tarkkailla enemman, mita oireita laakkeen oton jalkeen sait, kenties hiivaa, flunssaa, vasymysta, painonnousua...?

"väitätkö nyt että syöpä ja aids yms olisivat jääneet tulematta jos yhteiskunta ja ihmiskunta olisi pysynyt entisellään?"
Voisinpa melkein sanoa niin. En mene kuitenkaan vannomaan, kun tuosta ei mulla ole enempaa tietoa.

Ja viela:
"Eikös sen syövän aiheuttaja ole kuitenkin ne uv-säteilyt."
Ei aiheuta. Vaan aurinkorasva. Auringon sateily itse aiheuttaa ihmisen jo imemien myrkkyjen ihon pinnalle nousun, ja siksi iho vaikuttaa vanhalta. Aurinko itse on kuitenkin hyvaksi kaikin mahdollisin tavoin - ei vaan kannata palaa.

"ja milläs muulla jos ei aurinkorasvalla suojauduttaisiin huonoilta säteilyiltä?"
Ei tarvitse suojautua huonoilta sateilyilta, kun se on se rasva, mika on pahasta. Palamiselta suojaa vaatetus ja varjo.

Saattaa kuulostaa etta ma taalla koitan teita vihamielisesti kaannyttaa, mutta kaikkien parasta ma tarkoitan, ja siksi jakelen taalla vahan toisenlaisia mielipiteita. Ihan totta, ma en pysty kaikkea tassa perustelemaan (ja vaikka mulla olis kaikki maailman tutkimukset tassa edessa, en rehellisesti oo niin fiksu, etta tajuaisin sen kaiken). Mutta ei pida myos teidankaan menna uskomaan kaikkea, mita mediassa tuputetaan (ok, samaa voi soveltaa naihin mun juttuihin, :D mutta jokainen itse paattaa ottaako vastaan erilaisetkin mielipiteet ja onko valmis joskus muuttamaan kantaansa!).

Lukekaa se kirja! :)

Alina

mulla oli viime lukukauden aikana seitsemän ab-kuuria välikorvantulehdukseen, pikkulasten tauti, p*****e. ja korvat vihoittelee säännöllisin väliajoin. jos en laita pipoa kesän jälkeen jo päähän, niin tulee aivan varmasti korvatulehdus.

sitten oon aika allerginen monelle jutulle, ja sen takia oon koko ajan tukossa ja kurkkua koskee. oon lähinnä käynny terveyskeskuksessa aina "tutkituttamassa" kröhöm. itteni. mut aina vaan ne työntää antibiootit mukaan. ja kun oon syönny niin monen monta kuuria, niin enää yksi kuuri ei riitä tappamaan tulehdusta. :(

mutta kiva tietää, etten oo ainoa kellä on tämmönen kierre :wink:

Disturbance

Hei ystavaiseni rakkaani kuulkaas.

Heittakaa hittoon ne antibiootit. Ne teita paranna! Ei kai laakefirmat sais mitaan voittoa jos te kokonaan paranisitte?!

Homman nimi on se, etta ensinnakin laakarit usein maaraavat laakkeita ihan turhaan ja huvikseen. Tama jotta laakefirmat saavat lisaa rahaa. Silla hei mita virkaa olisi laakefirmoilla, jos ihmiset eivat enaa sairastuisi?! Jumalattomat voitot, lukemattomista tyopaikoista puhumattakaan, menetettaisiin.

Siksipa kaikki laakkeet vain peittavat oireet. No tamanhan me kaikki tiedamme, etta laakkeet eivat pyrikaan vaikuttamaan sairauden syyhyn. Mutta mika shokeeraavinta - laakkeet aiheuttavat koko joukon uusia sairauksia! Kaikki tama vain jotta me emme kokonaan paranisi, vaan joudumme menemaan laakarille takaisin jonkin uuden vaivan takia.

Loogista? Kylla.

Eli lopettakaa ne laakekuurit kerta kaikkiaan ja koittakaa etsia todellista syyta vaivoillenne. Elamantavat? Ruokailutottumukset? Kaykaa vaikka jollakulla luontaisen laaketieteen harjoittajalla, ja kysykaa apua ja neuvoja ja suosituksia.

Ja ostakaa kirjakaupasta Kevin Trudeau:n kirja Natural Cures "They" Don't Want You To Know About, saatavilla noin 30 euron hintaan (ei paha, kun sivujakin on viisi ja puoli sataa)!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat