Veden juominen - Terveys ja hyvä olo

Maikki85

Ihminen ei sais juoda kuin max 1,5-2litraa vettä päivässä että se on vielä hyväksi. Enempää ei sais juoda

Sivut

Kommentit (84)

Maikki85

eipä toi vesinyt niin terveellistä ole että sitä kannattaa monta litraa päivässä juoda. tietty urheilijat erikseen mut ei sitä pelkkää vettä sais kitata kauhiaste.
Mut hyväähän se tekee mut ei kanata tosiaan juoda kokoajan pelkkää vettä.
Ite päivän aikana ylensä juon puolisen litraa nesteitä. Se on liian vähän ja pitäisi juoda enemmän. Koulussakin kannan vesipulloa aina mukana mutta eipä sitäkään niin hirveesti tule lipitettyä.. Iho on hyvässä kunnossa ilman vettäkin, mutta kyllä joo tosiaan pitää ottaa itteään niskasta kiinni ja ruveta juomaan enemmän..

taki

Juon aamulla 4-6dl vettä. Ruuan kanssa 4-6dl. Välipalaksi 4dl. (Toisen aterian kanssa 2-4dl). Illalla juon ainakin 6dl.. Eli yht. 1,8-2,6 litraa. Ja tietysti juon myös paljon muuta päivässä, lähinnä kahvia ja kaakaota. Kesällä tietysti juon vettä kaksinverroin ja baari-iltoina(ettei tule nestehukkaa->darraa)

Mun naama ei oo kyllä missään loistokunnossa, enkä usko, että se tästä paranis vaikka kuinka lisäisin vedenjuontia. Olen hoikka ja aineenvaihdunta toimii loistavasti, joten en sitä kuitenkaan vähentäisi.

michelle..

vaikuttaako vedenjuonti aineevaihduntaan?? Sillä ite juon aika paljon vettä, eikä se ole ainakaan omasta mielestäni vaikuttanut mitenkään.. Iho on kylläkin pysynyt paremassa kunnossa.. :D

Kannattaa juoda vettä!! :D

Miffy

Jooh, totta puhut. Ei kahvia voi laskea mukaan nesteen määrään. Ja just tuo, että se jopa "kumoaa" juotua vesimäärää, eli kannattais tosiaan juoda kahvikupillista kohden vielä extravettä :)

blaah:)

Mniä juon joka kahvikupin jälkeen lasin vettä, ettei vatsassa limakalvot menis ihan paskaks...

Mä en viitsi edes laskea juodun nesteen mukaan kahvia, koska kahvi poistaa nesteitä enemmän kuin tuo

Miffy

Mä suosittelen lämpimästi että alkaisit juua muutakin kun kahvia... Mä kuivuisin päivässä jos mulla ois tollset juomatavat. Ja ihan terveyteskin vuoks :wink:

Dianah

Heh, minulle tuo vedenjuonti on valitettavasti tuntematon harrastus. Olen aina halunnut aloittaa, ja joskus jopa laitoin 2 litran kannuun vettä ja yrittänyt sitä juoda, mutta kun ei ikinä onnistu :oops:
Kahvia kyllä menee enemmänkin kun 2 litraa. Omistan itse sellaiset 0,5 litran mukin, josta tykkään juoda kahvia sekä käyn kahvilassa, jossa on kans sellaisia 0.5 litran mukeja. Niin, siinä kahvilassa tulee päivän aikana käyty parikin kertaa, sekä kotoon tulee juotu sitte ''muutama'' muki. Eli noin 2-3 litraa kahvia menee päivittäin. :roll:

figaro

Ylimääräisen nesteen juominen ohentaa verta. Itse sen olen huomannut verenluovutuksen yhteydessä. Normaali punasolujen määrä on huima, mutta esim. kesäaikaan, kun tulee juotua väistämättäkin enemmän, on arvot vähintään 10 pykälää alhaisemmat. (Eikä siis tarvitse juoda edes liikaa.. ;) )

Ja tuli tuosta limpparin ravistelusta mieleen.. Itselläni eräs työkaveri harrasti juuri tuota ja aiheutti paljon hilpeyttä kanssaihmisissä :D Minä en tänäkään päivänä ymmärrä pullon ravistelua ja happojen vähin erin pois päästämistä :lol: Tosin en enää ihmettelekään, kun yksi on kohdalle sattunut, heh. :)

Rixuliini

Pitääkö muuten piakkansa että liika veden juonti ohentaisi verta?
Tiedän kyllä että se saattaa hidastaa ruoansulatusta koska laimentaa mahanesteitä, mutta entä tuon veren kanssa, miten on?

Lania
Mä en ole ikinä kuullut sellaista, että hiilihapot lisäisivät selluliittia:shock:

Onko tolle jotain tieteellitä todistusta???

Ei tosin itseäni haittaa, koska ravistelen aina limppareista hiilihapot pois, mä en tykkää niistä

Mitenkähän ois, lähteeköhän ravistelun myötä pois muuta kun kuplat..

Maruchka
figaro
Tiedän nuo vichyn haitat, mutta parempi sekin kuin juoda limpparia tms. joka oli meikäläisen pahe joskus muinoin ennen kuin vaihdoin vichyyn. Nyt en muutenkaan saa hirveästi hapokkaita juomia juoda yleensäkään, kun vatsa on mikä on :(

Miun pahe on todellakin nuo hiilihappojuomat, ehkei niinkään limpparit kuin kaikki muut. Masu ei kestäisi niitä yhtään, mutta on se pakko aina välillä "herkutella" hiilihappopitoisella vedellä tai vichyllä :)

PinkPanther
heh, minäkin tein pienenä aina noin, että ravistin limuista hapot veks... nyt tosin kärsii juoda jo hapokkaitakin juomia, oon karaistunut tähän ikään päästyäni :wink:

ehkäpä minäkin sitten "isona" alan kestämään hiilihappoja...

Rixuliini
Jzzu
Mä en ole ikinä kuullut sellaista, että hiilihapot lisäisivät selluliittia :shock:

Onko tolle jotain tieteellitä todistusta???

Ainut tieteellinen todistus on se että satuin asiasta lukemaan kirjasta "Tyyliä vai ei". :lol:

Voi vitsi, minäkin haluaisin tuon kirjan, olen ihan hulluna siihen sarjaan!! :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat