syömisenkö puutetta? - Terveys ja hyvä olo

eew_1

Mä oon tässä nyt noin viikon sisällä laihtunu about 2 kg. Sitten mulla on alkanu ihmetyttämään muutama asia..
ensiksi mulla tänä aamuna huippas vähän.. ? en oo kyllä nyt kolmeen päivään(tämä päivä mukaan lukien) syöny kunnon lämmintä ateriaa, koska ei oo ollu nälkä. oon syöny vaan jotain banaania tai muutaman leivän ja viilin päivässä.. Tiedän, että pitäis syödä, mutta ei oo nyt oikein ruokahaluja ollut, kova stressi. Niin kuuluuko huippaus ja huonon olon tunne siihen, jos ei ole syönyt kunnolla.
Ja sitten tänään lähin kävelemään kauppaan niin tuntui, että jalat olivat kamalan raskaan tuntoiset. Tein kyllä eilen vatsalihaksi ja tein niitä jotenkin väärin, koska sillon kans kävi kipeästi reisiin. normaalia? Ja viime viikolla kävin ahkerasti reippailla lenkillä useana iltana ja nyt en ole käynyt, niin voiko se olla jotain rasitusta. Töissä joudun istumaan paljon ja myös välillä seisomaan.
Mistä tässä voi olla kysymys? auttakaa kun olen ihan neuvoton.

Kommentit (9)

Zuzannah

syö hyvä ihminen. kun treenaa ja liikkuu paljon, niin kyllä sitä täytyy syödä, ei sitä muuten jaksa tehdä edes normaaleja askareita.

eew_1

oon mä yrittäny, mutta ei vain ole nälkä. Mulla on niin hirveä stessi, että ei maistu.. :/ mutta kuuluuko nuo oireet tuohon syömisen puutteeseen? minulla on kyllä ennenki huimannu, vaikka oisin syöny ja vaikka istuisin.. sille huimaukselle ei olla löydetty syytä.. :(

Lania

Eiköhän oo vaan verensokeri aikasen matasellaan, jos jonku banaanin ja viilin vaan päivässä syö. En ihmettele jos sit ihan normaaleilla kävelymatkalla jalat tuntuu raskaalta, huimaa ym.

eia

VAstaushan on selvästi se ettet syö tarpeeksi, niin miksi sitten sanot että ei ole ruokahalua? Koska se nyt on jotain mitä kukaan meistä ei voi muuttaa. Syö vaikka jotai hyvää, nii et tartte sitä ruokahalua.

oranssi

Mulla on joskus ollut sellaisia kausia, että ei ole oikein ruokahalua, en syö, ja sitten on vielä vähemmän ruokahalua. En oikeen tiedä miksi. Mutta syö vaan vaikkei niin erityisemmin tekiskään mieli, yleensä se ruokahalu tulee kun vaan alat popsimaan. Vedä jotain hyvää ja täyttävää, esim. pastaa. Sitten jos et oikeesti meinaa saada ruokaa alas, kannattaa pistäytyä lääkärissä.

Nannerl

Juu, koita nyt syödä edes pieniä annoksia ja monta kertaa päivässä, niin pysyy verensokerit tasaisena. Tuo laihtuminen ei vielä tässä vaiheessa kuulosta hälyttävältä, ja paino tasoittuu kyllä kun alat syömään. Jos oireet eivät helpota niin pistäydy lääkärissä, niin ottavat sulta verikokeet.
Itselläni on myös joskus parin viikon kausia joina ei ruoka meinaa maistua, mutta sen jälkeen sitten taas sitäkin paremmin :lol:

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat