Alavatsa kipeä...miksi? - Terveys ja hyvä olo

figaro

Tulehduskipulääkkeet ovat yksi suurimmista vatsan ärsyttäjistä.. Valitettavasti.

Kommentit (14)

figaro

Mieleen tulee ärtynyt suoli tai sitten tulehtunut umpisuoli. Voi olla myös ihan rehellisiä naisten vaivoja.. :roll:

Jos ei oireilu lopu niin kannattaa käydä näyttämässä lääkärille.

Isabella

Eilis illasta asti on alavatsaan sattunut. En tietääkseni ole syönyt mitään sopimatonta tai ylipäänsä normaalista poikkeavaa. Menkat loppuivat juuri perjantaina ja tulivat ajallaan joten tuskin kyse olisi raskaudestakaan. Kun painelen vatsan seutua, niin kipu tuntuu. Kipu tuntuu navan alapuolelta ja oikealta puolelta. Olen miettinyt pitäisikö mennä kenties lääkäriin mutta ajattelin kuitenkin ensin kysyä jos joku muu tietäisi asiasta. Otin yhden särkylääkkeen (Treon, sellainen poretabletti) mutta sillä ei ainakaan ollut mitään vaikutusta joten en ole muuta ottanut. Kuumetta ei tietääkseni ole, en ole ainakaan mitannut, mutta ei kyllä kuumeiselta tunnu, ei ole ripulia eikä niinkään huonovointisuuttakaan...olo ei ole mitä parhain mutta kuitenkin...mistä tälläinen voisi johtua? Onko tälläinen tuttua kellekään?

Maikki85

joo kylhän se umppari sieltä poistetaan ja eikös se pyritä aina poistamaan jos sattuu tulemaan joku maha leikkaus niin se ihan mielellään sieltä poistetaan(umpparille ei ole löydetty järkevää tarkoitusta) Ja jos voimakkaita kipuja ja vielä oikealla puolella niin kyse saattaa olla umpparista

Isabella

Varasin tänään ajan lääkärille joten katsotaan nyt sitten mistä moiset vatsakivut johtuvat. Yöllä oli hiukan huono olo mutta ei niin huono että olisi oksentamaan pitänyt nousta. Aamulla vatsakivut olivat kuitenkin kadonneet, tai no niitä ei enää niin voimakkaasti ollut, tuntui oikeastaan ettei ollut ollenkaan, varasin kuitenkin ajan. Aamulla vatsa tuntui kuitenkin jotenkin...miten sen nyt kuvailisi, turvonneelta tai sellaselta jännältä.
Nyt vähän myöhemmin alkoi taas vähä sattuu vatsaan mutta ei kuitenkaan yhtä kovin kuin eilen tai la iltana...

Szidi
Isabella
Eilis illasta asti on alavatsaan sattunut. En tietääkseni ole syönyt mitään sopimatonta tai ylipäänsä normaalista poikkeavaa. Menkat loppuivat juuri perjantaina ja tulivat ajallaan joten tuskin kyse olisi raskaudestakaan. Kun painelen vatsan seutua, niin kipu tuntuu. Kipu tuntuu navan alapuolelta ja oikealta puolelta. Olen miettinyt pitäisikö mennä kenties lääkäriin mutta ajattelin kuitenkin ensin kysyä jos joku muu tietäisi asiasta. Otin yhden särkylääkkeen (Treon, sellainen poretabletti) mutta sillä ei ainakaan ollut mitään vaikutusta joten en ole muuta ottanut. Kuumetta ei tietääkseni ole, en ole ainakaan mitannut, mutta ei kyllä kuumeiselta tunnu, ei ole ripulia eikä niinkään huonovointisuuttakaan...olo ei ole mitä parhain mutta kuitenkin...mistä tälläinen voisi johtua? Onko tälläinen tuttua kellekään?

Mulla oli samanlainen kipu,ja kun kävin lääkärissä mulla todettiin sappikiviä :cry: ....ja mulle tuli niit vähän liian nuorena :roll:

sinä samana päiväivänä,kun menin lääkäril niin mulla oli pallea turvonnut ihan hirveästi,enkä pystynyt syödä,istua,maata....oikeestaa en voinut tehdä mitään....sattu vaan ihan mielettömästi :cry:
Sain sitten lähetteen Tyksii... :? Kun kävin ultrassa minulle määrättiin lääkkeitä,en ole niitä hirveästi edes joutunut ottamaan,sillä kipua ei ole senkoommin tullut enään...hmmm :shock: mutta en ole mitään pahempaa kipua tuntenut kuin sinä päivänä,se oli jotain ihan kamalaa :cry:

zade

Olen kärsinyt kivuista alavatsassani jo pitkään ja vihdoinkin pääsin gynekologin vastaanotolle keskussairaalaan. Siellä lääkäri oli todella epämiellyttävä, suorastaan ilkeä ja väitti kipujen johtuvan maidon valkuaisallergiastani! Tiedän itse kyllä paremmin mikä on erilaista kipua, enkä turhaan pompi sairaalaan, sillä olen joutunut olemaan eri syistä siellä melkein koko elämäni. Hän sanoi, että poisjääneet kuukautiset ja ylimääräiset tiputtelut ovat aivan normaaleja. Kuitenkin... ultraääni-tutkimus tuntui kestävän ikusuudelta ja lääkärin hiljaisuus oli suorastaan tuskaa, ja tiesin että jotain oli vialla. Puettuani sainkin kuulla, että minulla oli oikean puoleinen munasarja suurempi, joten siellä saattaa olla hyvänlaatuinen kasvain. Eli ei muutakuin sitten jatkotutkimuksiin, mutta vasta kolmen kuukauden päästä!!! Miksi näin myöhään? Onko jollain muulla kokemuksia tälläisestä ja onko tämä vakavaa?

Rixuliini

Umpisuoli voi oireilla aluksi ihan pienelläkin kivulla. Mulla oli syksyllä alavatsa myös tosi kipeä, ja lääkäri lähetti heti ensimmäisenä umpparitutkimukseen. Sanoi ettei halua ottaa pienintäkään riskiä varsinkaan kun kyseessä on nuori, sukukypsä nainen.

Tosin syynä oli vaan hormonaalinen menkkakipu, mutta kuitenkin..

Lania

Nii ja eikös umpparin ongelmat tuu aika rysäyksellä, ei siinä paljoo mietitä että mikähän tässä nyt on ku vähä aristaa.

Muutenkin, eikö ihmiset voi muutamia päiviä odotella ja vaan kattoo josko vaiva menis ohi. Ei ihme että valitetaan pitkistä jonoista terveyskeskuksessa, kun kaikenmaailman nuhan ja vähä kaihertavan paikan takia juostaan tutkittavaks. Joskus vaan kroppa on vähän kipee, ilman sen kummempaa "syytä", ainakaan mitään mille (lääkärin) pitäis tehdä jotain.

Uskoisin, että kyllä hätätilan sitten huomaa.

cosmo21
Isabella
No ilmeisesti pitäisi huomenna vaan mennä lääkärin puheille, sillähän tuo sitten selviää. Mutta jos se on umpisuolesta kysymys, niin joutuuko sitä sitten leikkaukseen? Jotain tietoa asiasta olisi kiva saada. Onko kellään kokemuksia? Ajattelin vaan että mulla vasta todettiin sinus pilonidalis et joudun 3 viikon päästä sen takia leikkaukseen et jos tässä jostain umpisuolesta on kyse ja joutuu senkin takia vielä leikkaukseen ni tosi hieno juttu. On se kumma kun kaikki vaivat pitää olla just samaan aikaan...

Joo, kyllä joutuu leikkaukseen, jos umpisuoli on tulehtunut. Mun miehen umpisuoli tulehtui täysin odottamatta ja paheni alle vuorokaudessa tosi pahaksi. Oireina oli voimakas vatsakipu ja ripulointi. Jos tulehtunutta umpisuolta ei leikata, voi tulla vatsakalvon tulehdus. Kannattaa mennä ajoissa lääkäriin.

Isabella

No ilmeisesti pitäisi huomenna vaan mennä lääkärin puheille, sillähän tuo sitten selviää. Mutta jos se on umpisuolesta kysymys, niin joutuuko sitä sitten leikkaukseen? Jotain tietoa asiasta olisi kiva saada. Onko kellään kokemuksia? Ajattelin vaan että mulla vasta todettiin sinus pilonidalis et joudun 3 viikon päästä sen takia leikkaukseen et jos tässä jostain umpisuolesta on kyse ja joutuu senkin takia vielä leikkaukseen ni tosi hieno juttu. On se kumma kun kaikki vaivat pitää olla just samaan aikaan...

Vierailija

Mulla kipristää alavatsaa todella paljon ja ei tiedä oikein että missä asennossa pitäisi olla. Kun paikan sitä kipua on jonkun verran, mutta ei tuntuisi että olisi ilmaa vatsassa, niin en nyt oikein ota selvää että mikä helvetti siinä oikein on!!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat