virtsaoireet, alavatsakipu & pitkittyneet kuukautiset - Terveys ja hyvä olo

tiikeli

Mut tosiaan jos se vuoto ei oo ollut suurta, niin sit ei oo kyse mistään keskenmenosta.

Oon kuullut että joskus pillerit on alkaneet ihan tosta vaan aiheuttaan välivuotoja ja tihruttelua... mutta jos maha on kipee niin ei se välttämättä sitäkään oo. Ja enemmän kait ehkäisyrengas/laastari/minipillerit aiheuttaa sellaista kuin yhdistelmäpillerit.

Kommentit (8)

Vaivaishiiri

marimma: Nyt itseasiassa kun aloin asiaa pohtimaan, niin muistinkin että joitain vuosia sitten erään ystävän tuttu sai onnellisesti tyttölapsen, vaikka pillereitä söikin. Huih.. :)

marimma
Vaivaishiiri
^ Mä olen kyllä kilttinä tyttönä muistanut syödä pillereitä :D

Ei ne oo ihan 100% turvallisia ;)
Mutta tästä on lisää asiaa toisaalla. Tulinpahan vain väliin huomauttamaan :)

Vaivaishiiri

^ Mä olen kyllä kilttinä tyttönä muistanut syödä pillereitä :D

EDIT: Oh, unohdin vastata. Siis kuukautiset ovat nyt noin 4-5 päivää ollut sellaista pienen pientä vuotoa, sellaista ärsyttävää "tihruttelua". Se mikä oli omituista, ne myös alkoivat useaa päivää myöhemmin kuin yleensä, kun olen syönyt liuskan loppuun. Silloin jokin tulehdus oli ilmeisesti jo jylläämässä kehossa, kun oli ne pissaoireet.

tiikeli
Vaivaishiiri
^ Olen mutta olemme toistemme ainoat.

Mikä on "ihan tavallinen tulehdus"? :lol:

Siis semmonen mikä tulee ilman mitään syytä... siis ulkopuolista syytä. Ja menee jollain pikku antibioottikuurilla. Eli ei mikään vakava. Tarkemmin en tiedä mutta aika yleisiä ovat. :)

Onko se vuoto ollu runsasta nyt...? En halua pelotella mutta joskus keskenmeno aiheuttaa pitkittyneet "menkat" eikä sitä välttämättä huomaa kuin ylirunsaista/pitkittyneistä menkoista sillon kun ei sellaisia pitäis olla.

tiikeli

Kyllä ihan tavallinen tulehdus 'siellä' voi aiheuttaa just tuollaista. Kumma juttu kun mut kyllä otettiin gynelle tutkittavaksi vaikka mulla olikin menkat vielä kesken... papaa tosin ei silloinkaan voinut ottaa.

Et siis ole harrastanut seksiä kenenkään kanssa vai oletko?

Vaivaishiiri

Noin reilu kaksi viikkoa sitten sain oireet: Pissatessa kirveli ja sattui ja kokoajan tuntui kuin olisi hätä. Soitin terveyskeskukseen jossa kysyttiin onko aiemmin ollut virtsatietulehdusta ja koska oli, määrättiin mulle suoraan antibiootit siihen. Söin kuurin ja oireet hellittivät ja katosivat. Elämä hymyili taas.

Sitten alkoi kuukautiset. Ne kestävät yleensä noin 3-5 päivää mutta nyt ovat kestäneet jo 9 päivää. Tänään alkoi myös omituisia oireita: alavatsa kokoajan pikkuriikkisen kipeä ja etenkin painaessa vatsaa tuntuu kipu selvemmin. Hetken aikaa aamulla tuntui myös taas siltä, kuin olisi pissahätä, vaikkei oikeasti ollutkaan.

Kävin terveyskeskuksessa, jossa sanottiin ettei mitään pysty tekemään niin kauan kuin kuukautiset jatkuvat. Papaan pitäisi varata aika, mutta nyt täytyy odotella että kuukautiset joku kaunis päivä loppuisi.

Koska kipu tuntuu selvästi alavatsassa, epäilen vahvasti jotain tulehdusta. Itse en ole koskaan sairastanut edes hiivasienitulehdusta, joten en osaa sanoa juuta tai jaata, joten muiden kokemukset kiinnostavat.

Sukupuolitaudista ei voi olla kyse, ellen ole niin huono-onninen että tarttuisi esimerkiksi yleisestä käymälästä, jonka tarttumismahdollisuudesta tällä tavoin en ole edes varma. Endometrioosia olen epäillyt sairastavani oireiden perusteella, mutta siihen ei ole lääkäri tai gynekologi tarttunut sen kummemmin, määrätty vain e-pillereitä että oireet saatiin kuriin (vatsakrampit ennen kuukautisia, äärimmäisen runsas vuoto ja epäsäännöllisyys kierrossa jne) ja pillereillä oireet kuriin saikin. Mutta tässä odotellessa kuukautisten loppumista ja papaan pääsyä mietin nyt sitten, että missähän vika, etenkin kun ei ole vielä tähän päivään mennessä mitään ollut.. :|

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat