Liikuntaohjelmia - Terveys ja hyvä olo

Walbu

Mä käyn 2-3 kertaa viikossa aerobicissä, ja lisäksi pyrin käymään kahdesti viikossa ainakin salilla.

Salilla treenaan nykyään enemmän vapailla painoilla, siis kyykkyä, maastavetoa ja askelkyykkyjä, tekee ihan uskomatonta tulosta alakropalle. Lisäksi yritän tehdä penkkipunnerrusta. Ja sitten pienempiä lihaksia, kuten jotain selkäjuttuja ja reiden loitontajia/lähentäjiä treenaan koneilla.

Treeni pitää virkeänä, nyt vaan ahdistaa kun on kipeenä niin tulee pakkotauko, ja heti tuntee ettei ole päässyt liikkumaan!

Sivut

Kommentit (81)

Schneesturm

Kyselläämpä täällä, että tietäisikö kukaan sellaista hyvää venyttelysysteemiä? Joku 5-10 minuuttia joka aamu, että heräisi kunnolla jne.

Jimmy KImmel

Motivaatiosta hieman riippuen, mutta suurinpiirtein 3-4 kertaa viikossa juoksen 5 kilometriä ja 3-4 kertaa viikossa vedän punttitreenin. Kesällä noita juoksulenkkejä korvailen rullaluistelulla ja talvisin hiihtämällä. Punttitreenit on vähän kausiluontoisia, välillä voi tulla parinkin kuukauden tauko. Innostuksen mukaan. Ei saa olla "pakkopullaa".

Lucky Lady

Yritän ehtiä ja viitsiä liikkua kuusi kertaa viikossa. Yleensä ohjelmani on tämä, mutta vaihtelee työvuoroittain:
- Ma: EasyStep. Tähän pitää yrittää keretä aina!
- Ti: BodyStep
- Ke: BodyJam
- To: BodyStep - Tästä ei myöskään lipsuta.
- Pe: kuntosali/vapaa (jos lintsaan, lintsaan aina kuntosalilta :))
- La: kuntosali/vapaa
- Su: vapaa/BodyPump/Pace (mitä milloinkin jaksaa)

Salilla minulla on kaksipäiväinen ohjelma, jossa ensimmäisenä päivänä tehdään seitsemässä eri laitteessa 2-4 kierrosta. Teen aina sen neljä tai en ollenkaan. Toisena päivänä on kolme laitetta kiertoharjoitteluna(3 kierrosta) ja 5 paikkaharjoitteluna. Ohjelma painottaa yläkroppaa aavistuksen enemmän kuin alakroppaa, koska yläruumiiseen haluan lisää lihasta.

Näin minä riehun..:D

figaro

Millaisia liikuntaohjelmia porukka noudattaa esim. viikkotasolla? Miten pitkiä aikoja menee vuorokaudessa/viikossa liikunnan harrastamiseen? Konkreettisia esimerkkejäkin olisi kiva lukea.

Aihe tuli mieleeni, kun lupauduin tekemään deadDreamille lihaskuntoa vahvistavan ohjelman. Tarkoitus siis tehdä viikko-ohjelma, joka toistuu viikottain. Itselleni teen mukaan myös aerobista harjoittelua ;)

Lania

Sulais jo lumet ni voisin alottaa jokavuotisen (ok pari vuotta) liikuntaohjelman :D Keväästä syksyyn "harrastan" lenkkeilyä, tosin sillain mukavan epäsäännöllisesti, 0-7 kertaa viikossa, miten sattuu huvittaan.

Joko kävelen sellaset 10 kilsaa tai sit hölkkään/juoksen pari-kolme. Ois ehkä järkevämpi mennä aina sellasia välimuotoja tosta tai jotain intervalli-hommelia, mut se on tylsää. Turhauttavaa kävellä sillon ku on juoksulenkillä, ja turhauttavaa juosta kun haluaa vaan kävellä ja kattella. Voisin myös rullaluistella enemmän, jos en näyttäis haparoivalta flamingolta, tarvisin jonku tukevan tukipilarin jolla ei menis hermo mun roikkumiseen ja pelokkaaseen kitinään. Nii ja jos teillä ei olis niin paljo kiviä. Ja jos mun jarrupala olis kunnossa :P

nassukka

jotenkaan ei enää yhtään ihmetytä miksei nää makkarat häviä minnekkään ja miksi on niin voimaton olo, kun katselee noita teidän liikuntaohjelmia.. ihan hirveitä treeniohjelmia :S kuolisin varmaan jos joutuisin noin paljon liikkumaan..
olis niin hirveä hinku päästä jotain tekemään.. mut kun tuntuu ettei mikään kurssi ala tähän aikaan vuodesta, ja ne maksaakin niin kamalasti :/
tällä hetkellä mun liikuntasuoritukset rajoittuvat kotoa bussipysäkille, pysäkiltä kouluun, koululta bussipysäkille ja pysäkiltä kotiin matkoihin..

Miffy

mä en nyt just harrasta sen polvileikkauksen takia, mutta sitten kun parin kuukauden päästä aloitan, ajattelin jotakin tällaista (eli siis nämä koitan mahduttaa joka viikkoon):

-yksi/kaksi astangajoogatuntia
-yksi jumppa (joku aika perus- varmaan)
-yksi/kaksi kuntosalikertaa
-kävelylenkkejä
-mahdollisesti vatsatanssi kerran viikossa :)

Hyvä jos ehdin nuo kaikki, vähän kyllä tuntuu, etten MILLÄÄn tule ehtimään.

Rixuliini

No itse en mitään lihastreenejä harrasta, mutta ratsastan ja pyöräilen, kolme kertaa vikkossa, molempia tunnin ajan päivässä.

Yhteensä ne kuluttavat 2000 kaloria viikossa, eli aika vähän. Tietenkin sitten lisäksi kävelyt kauppaan ja kaupungille, mutta niistä nyt ei paljoa liikuntaa saa..

Carrie

Mulla on maanantaisin ja tiistaisin spinning, keskiviikkoisin vaihtelee, mutta jossei tuu mitään tärkeämpää niin jotakin yritän tehdä; spinningiä, kuntosalia, pumppia, tms. Torstaisin on pilates ja siihen useimmiten kuntosali päälle. Myös noihin maanantain ja tiistain spinningiin yritän aina vähintään toiseen yhdistää tuon kuntosalin.

Salille mulla on ohjelma, mutta aika harvoin sitä kirjaimellisesti noudatan.

Enemmän kun liikuntaohjelmaa kaipaisin ravinto-ohjelmaa, että tämä painokin joskus tippuisi. sellaisen noudattaminen vois vaan mennä vaikeaksi, kun en asu yksin :/

sopuli

Mä en ehdi millään tyyliin joka päivä salille, kamala kun te olette ahkeria! :) Tosin nytkin on koulupäivät melkein joka päivä neljään/kuuteen, niin eipä siinä paljon jaksa mitään tehdä enää. No, onneks tätä ei kestä ikuisesti :)

Mä pyrin käymään salilla, aerobicissä tai spinningissä 1-3krt/viikossa. Vaihtelee paljon ja nyt jää ainakin tuohon ihan minimiin, kun on koulu ja työkiireet (ja ainakaan ens vloppuna en mene salille vaan töihin ja sitten lähden BAARIIN!!-> pää hajoaisi muuten).

Kouluun kävelen päivittäin, matkoihin menee suuntaansa noin 20-25 min. Lisäks tulee välillä lenkkeiltyä muutenkin. Mulla on vaivannu käsi jo pitkään, jalkoihin keskityn siks tuolla salilla.

figaro

Minä tein tässä viikko-ohjelman itselleni vuoden 2004 KuntoPlussan Treenioppaan mukaan. On muuten oikein toimivat ohjeet.. Kopioin kaikki treenioppaan sivut yhdeksi nipuksi niin ei lehtiä tarvitse aina olla selaamassa, jos jotain unohtuu. Ja teinpä senkin urakan, että muokkasin PDF-tiedostoksi, jossa on kaikki samassa paketissa, jos joskus tarvitsee tuttaville mainostaa :lol: Heh.

Käytännössä siis lihaskuntoa meinasin treenata ja kaikki kropan osat erikseen. Aloittelen pienissä sarjoissa - joka päivä jotain. Viikonloppuna lauantai varattu pelkästään venyttelypäiväksi ja sunnuntai vapaamuotoiseksi... Koitan myös tehostaa kävelyä ym. vastaavaa liikuntaa. Tanssimatto on edelleen in :D

Saisi vain nuo pakkaset loppua niin kärsisi uloskin lähteä.. Vielä olisi sunnuntaina kärvisteltävä pitkälti neljän seinän sisällä :(

Rahel

Mun työvuorot vaihtelee niin paljon, että mihinkään vakijuttuihin en voi liittyä. Tällä hetkellä pyrin käymään kuntosalilla 3-4 kertaa viikossa. Tarkoitus ois aloittaa astangajooga uudelleen ja ruveta käymään siellä viel kerran viikossa. Kokeilin noin vuosi sitten hetken aikaa jazztanssia ja tykkäsin siitä hirmuisesti, mutta ongelmaksi muodostui just toi mun töitten epäsäännöllisyys. Olis kyllä hirveen kiva taas aloittaa...

maaruli

Monet käy monenlaisissa jumpissa sun muissa, mutta mä oon käsittäny että kaikki tollaset erikoisemmat ja ohjatut jutut on ihan kamalan kalliita.. :shock: En tiedä sitten... Itse yritän käydä kerran viikossa aerobicissä, tosin oon nyt luistanu kaks edellistä kertaa :oops:

*Sandy*

Mä aloin käymään jumpassa tällä viikolla, ja tulevaisuudessa meinaan käydä erilaisissa jumpissa kolme kertaa viikossa (neljä, jos vain aikaa riittää). Välipäivinä ajattelin käydä lenkillä, se tosin ei ole vielä toteutunut :roll: Vähän kyllä jännittää miten käy kun harjoitteluun joudun menemään, silloin päivistä tulee pidempiä ja luultavasti olen väsyneempikin..

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat