Vihan hallinta -kurssi tai vastaava - Terveys ja hyvä olo

marru

hieno idea!

Kertokaa mullekin missä noita virtsanhallinta :D eiku vihanhallinta kursseja järjestetään.

Kai nyt jossain?

Sivut

Kommentit (33)

figaro

Onko kenelläkään kokemusta? Onko kukaan tuttu ollut ja kertonut kokemuksistaan? Hyötyä? Haittaa? Yhtä tyhjän kanssa?

Olen niin tuittu, että alan vähin erin harkita jo tällaistakin :oops:

Miffy

Joo... Se on kyllä ihan oiva keino. Aluks se toki on aika vaikeeta, kun tuntuu ettei vaan onnistu.

Idea siis mun tuntemassa tvassa meditoida on, että istutaan risti-istunnassa lattialla tyynyn päällä/tuolilla polvet 90 asteen kulmassa. Kädet joko polvilla tai sitten päällekkäin sylissä, peukunkärjet vastakkain.

Hyvässä ryhdissä tietty, katse etuviistoon alaspäin, simmut auki, sitten hengitetään luonnolliseen tahtiin, aika syvään. Lasketaan hengityksiä, aina kun hengittää ulos, laskee mielessään yksi, sitten tietty kaks ja niin edellleen, kymppiin asti. Sitten alusta.

Vaatii kätrsivällisyyttä, mutta on tosi hyvä henkinen harjoitus.

Mutta siis noihin kursseihin en osaa sanoa mittään :) Tiiän vaan et sellasia on.

Miffy

Niin, siis vaikka sellanen ihan muutama minuutti ens. Sit aina puoleen tuntiin asti, mut joku vartti on ihan jees. Ja aattele miten se rentouttaa! Siinä on siis ideana, ettei ajatella mitään. Että kun tulee ajatuksia mieleen, ne vaan koitetaan sivuuttaa.

Taideterapia, joo, mä uskon et se voi olla tosikin tehokasta. Ja mikä parasta tosiaan - vehkeet esille ja vihaa purkamaan ;) Mulla toimii tolla tavalla myös sen viulun soitto. Mä vingutan niin et se kuuluu varmaan tän talon jokaikiseen huoneistoon :)

figaro

Tuo pään tyhjentäminen on aina ollut ongelma. Miten yleensäkin pystyy tuohon temppuun?! Eihän sivuuttaminenkaan täysin ole tyhjentämistä.. Monet kerrat ollaan joidenkin ihmisten kanssa keskusteltu. Meikäläiselle tekisi pirun hyvää, kun oppisi tuon keinon. Varmasti helpottuisi oma oleminenkin huimasti..

Miffy

Musta alkaa enemmän ja enemmän vaan tuntuu et meditaatio ois just sulle ;)

Niin, tavoittteena pään tyhjennys. Siihen se meditaatio pyrkii, siis ainakin tämä versio (en oo kovasti muihin tutustunu).

Miffy

Sehän siitä tekeekin niin vaikeeta osaltaan! Älä kato kelloa, vaan laita vaikka herätys vartin päähän.

Siis, mun on pakko myöntää, että kun aloin seurustella p.ystäväni kanssa, ja selvis, että se meditoi säännöllisesti, niin olin vähän et aijaa.. just juu..hmm... MUTTA, sittemmin huomasin että ennakkoluulot on aika typeriä ;)

Go for it, ota se vaikka ihan sellasena relaamisena :) Se toimii myös ihan elämänilon kasvattajana ,että tiiä vaikka millasia tuloksia alkaisit saada ;)

Tonde
figaro

Olen niin tuittu, että alan vähin erin harkita jo tällaistakin :oops:

Minä luen ja luen ja mietin, et miten tää liittyy virtsanhallintaan :lol:
Oiskohan lukihäiriö..

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat