Närästys/refluksitauti?? - Terveys ja hyvä olo

Heijdi

Minäkin oon kokeillu muistaakseni jotain apteekista ilman reseptiä ostettavaa ainetta..jota sekoitettiin veteen. En nyt muista minkä merkkistä, mutta semmosta valkosta töhnää se kuitenki oli ja myös ihan älyttömän pahaa. Kokeilin sitä ehkä viikon ajan väkisin..muttei se auttanut. Rennietä ja Samarinia oon kokeillu myös, tuloksetta. Kun mikään ei auttanut, niin menin lääkäriin. Ja tuo mulle määrätty lääke tosiaan tepsii. :wink:

Kommentit (5)

kis22

VALMARINia kannattaa kokeilla. Saa apteekista ilman reseptiä. Se ei ole lääke vaan pikemminkin... joku vitamiinin tyylinen.

Se on pullossa, ja sitä laitetaan pari tippaa lasiin vettä. Itse otan aina aamulla ja illalla niin ei pääse närästys iskemään. Ainakaan niin pahasti.

Itse olen sitä mieltä että kokeillaan kaikki muut keinot ennen lääkkeitä.

Heijdi

Minä kärsin närästyksestä ja ruokatorven refluksisairaudesta. Mahalaukkuni on tähystetty ja tämä vaiva sillä tavoin todettu. Lääkäri käski vähentää maitotuotteiden käyttöä ja katsoa josko närästys helpottaa,tämä auttoi myös vähän vaivaan. Lisäksi minulle annettiin lääkeresepti..semmoista lääkettä joka neutralisoi mahahappoja. Käytän sitä lääkettä nyt aina tarpeen tullen. Se on kyllä auttanut. :)

Nasumi

Onko kellään kyseistä tautia tai närästyksen oireita?? Tai aika yleistähän närästys on, mutta onko kenelläkään kivut pahentunu huomattavasti? Mulla närästystä on ollu kauan, mutta nyt ehkä tässä parin vuoden aikana kivut on pahentunu iha älyttömästi. Aluks otin samariinia, joka ei auttanut. Sitten aloin ottaa särkylääkettä joka auttoi jonkin aikaa, nyt ei enää sekään. Kivut on ihan kauheet, rintalastan takana hirvee polte ja kipu joka ulottuu kurkkuun. Viime yönä oireet oli niin kauheat että olin jo lähdössä sairaalaan. :( Mutta sitten se rauhottu, parin tunnin kärsimisen jälkeen. Nyt oon varaamassa aikaa lääkäriltä, pelkään vaan että tää ei ookkaan mitää iha normaalia närästystä. Onko kellään kokemuksia???

Theressa
Seuraa 
Liittynyt9.5.2011

Mulle määrättiin aikoinaan refluksitautiin Zolt. Se auttoi ja niin auttoi nyt viime talvenakin, kun maha alkoi oireilla ja närästystä olla taas. Tälläkin hetkellä meinaa närästää, että ehkä pitäisi marssia apteekista taas Zoltia hakemaan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat