Papa-kokeen tulokset - Terveys ja hyvä olo

taotao83

Mulle todettiin papa-näytteessä emätintulehdus.

Sivut

Kommentit (64)

PinkPanther
maaruli
Niin ja mullakin todettiin kondylooma vaikka papa aivan puhdas??!?

Mulla sama juttu. Oli näppyjä ja läkäri diagnosoi ne kondyksi. Sain peslauskuurin ja näpyt eivät ole uusineet. Papa oli kuitenkin I-luokkaa, eli ihan puhdas. Eli minulla on(?) jokin toinen virustyyppi kondystä, ja se ei välttämättä aiheuta solumuutoksia kohdunsuulle..kai...?

figaro

Sinänsä arveluttaa, koska kuukautiskierto heittää, muksuja ei kuulu eikä näy ja sitten tuo tulos... Kondyloomaa itse epäilin jokunen aika sitten, mutta tuostakaan eivät ole mitään sanoneet.

Kyllä tuo todellakin suututtaa, ettei sellaiselle henkilölle, josta kokeet on otettu tai jota asia yleensäkin koskee, kerrota tuloksista mitään :evil:

miss nurse

Mulla oli vuosi sit ihan sama juttu!

Eli: Papassa näkyi solumuutoksia ja kohdun kaulani vuosi verta, ja lääkäri määräsi uuden papan. Noh kuten tiedetään niin ennen kun pääsin papaan meni pari viikkoa ja tuloksissa 4-6viikkoa. Arvatkaa oliko kiva miettiä kaksi kuukautta että onkohan mulla syöpä vai mikä?!!?

Kävi ilmi että syy oli se että mun menkat oli loppunu vasta pari päivää ennen sen ekan papan ottoa, ja tää juttu johtui siitä. Mut olin kyllä ihan pissat housussa kun odottelin niitä vastauksia!

Luultavasti se ei oo mitään, älä hätäile figaro turhia. Inhottavia noi lääkärit ym kun ei voi kertoa mistä saattaa olla kyse vaan pitää olla ihan pelko persiissä kun näitä kelaile...

kuunlapsi

täällä ainakin pitää itse soittaa ja kysyä tuloksia, en sitten tiedä soittavatko hyö jos tulokset ei niin hyviä.

itse sain tylyn kohtelun kun olin pillereiden reseptiä uusimassa ja halusin samalla kun ottivat papan niin otattaa tautitestit, sain niin suuremmoisen sukupuolitauti valistuksen ja luennon kondomeista, yritin siinä kovasti että en mitään epäile mutta ihan varmuuden vuoksi....
(kaikista "paras" oli kun hän kysyi että onko tämä kumppanini ollut ulkomaalainen vai suomalainen? onko hän käynyt viimeaikoina ulkomailla? olenko minä käynyt ulkomailla? mitä väliä sillä on onko suomalainen vai ulkomaalainen???)
meni vähän aiheen vierestä, sori...

taki

Multa löytyi vuos sitten joku kysta ja kun papa oli normaali niin asialle ei tehty mitään. Vähän epäilyttää nämä gynet ja papatulokset..suomea kiitos peliin, en ymmärrä. Ei sanonut edes, että tarvis tulla uudestaan koskaan tarkastuttamaan sitä.

figaro

Täälläkin on tuo soittoaika-systeemi, mutta esim. sukupuolitautien kohdalla ilmoitetaan joko puhelimitse tai kirjeitse - oli sovittu tai ei. Tämä alkaa vaivata nyt enemmänkin figaron potkupallon kokoista päätä... :?

Jzzu
Dubyamoa
Ilmoitetaanko muutoksista aina, vai pitääkö itse soittaa? Kerran on papa multa otettu ja unhodin tuosta kysyä. Eivät ainakaan ole soitelleet perään, olisivat varmaan jos jotain olisi löytynyt? vai?

Itse pitää yleensä soittaa, ellei toisin sovita.
Ainakin täällä.

Tosin tuo ko. terveydenhoitaja soitti kun oli toi luokka II, en sen tarkemmin tiedä onko käytäntönä noin. :roll:

figaro

Minulta otettiin lokakuun 3. pvä papa-koe. Vasta nyt sain tietää, että tulos oli ollut luokka II eli jotain solumuutoksia, kenties tulehdus. (Unohtivat ilmoittaa..)

Kysyisinkin nyt.. Mitä teidän tuloksenne ovat olleet? Ja erityisesti niiden, joilla papakokeen tulos on ollut muuta kuin luokka I, kokemuksia olisin kiinnostunut kuulemaan. Mistä tämä solumuutos on johtunut? Mitä on tehty? Ilmoitettiinko teille kotiin? Kontrolloitiinko? Jne.

Fansku

Mulla ei oo ollut papassa mitään, mutta siskollani oli viime kerralla myös toi solumuutos ja lääkäri sanoi, että asialle ei tarvise tehdä mitään ja tule uudestaan puolen vuoden kuluttua. Siskoni halusi kuitenkin selvittää asian tarkemmin eikä odottaa puolta vuotta. Hän meni yksityiselle gynelle, jossa selvisi, että hänellä on emätin tulehdus (en muista oliko ko. vaivalle mitään spesifimpää nimeä), siihen sai lääkkeet ja se oli sillä hoidettu. Hän kävi vielä uudelleen siellä yksityiselle lääkkeiden jälkeen ja sen jälkeen papa oli normaali. Eli tuo solumuutos ei aina ole todellakaan mitään vaarallista vaikka ikävältä kuulostaakin. Mutta henkilökohtaisesti olen sitä mieltä kun terveydestä on kyse, että AINA kannattaa tarkistaa, vaihtaa vaikka lääkäriä jos edellinen ei ole "avulias". Niin ja näistä kaikista ilmoitettiin siskolleni kotiin, ensimmäinen lääkäri soitti kännykkään ja toisesta en muista, mutta niistä kuitenkin sai aina ilmoituksen.

figaro

Täytyy todellakin ihmetellä, ettei minulle ole annettu tarkempaa informaatiota. Pitänee lähteä päivystykseen heti arkeen päästyä. Samalla jos tuon rauhasen (aloitin oman threadin aiheesta) taas tyhjentäisivät :roll:

Kohta uskalla enää seksiäkään harrastaa, kun aina on jotain tulehduksia :(

Jzzu
figaro

Kysyisinkin nyt.. Mitä teidän tuloksenne ovat olleet? Ja erityisesti niiden, joilla papakokeen tulos on ollut muuta kuin luokka I, kokemuksia olisin kiinnostunut kuulemaan. Mistä tämä solumuutos on johtunut? Mitä on tehty? Ilmoitettiinko teille kotiin? Kontrolloitiinko? Jne.

Minulla oli joku puolitoista vuotta sitten luokka II, minulla tuolloin löytyi kondylooma.
Minulle soitti terveydenhoitaja noista tuloksista heti kun tulokset olivat valmiit (sama hoitaja joka oli papankin ottanut) ja selitti tilanteen ja vastaili kysymyksiini sillä olin aika järkyttynyt "löydöstä".
Sovimme puhelimessa ajan vielä parin päivän päähän että voin kysellä lisää ja samalla kävin verikokeessa (ilmeisesti käytäntö on että aina jos löytyy kondylooma niin otetaan myös klamydia testi: minulla ei onneksi tuota).
Koska minulla ei ollut mitään näkyviä muutoksia ainoa seuraus oli kontrolli puolen vuoden päähän jolloin otettiin uusi papakoe jossa ei sitten mitään enää ollutkaan.

honeyhhh

Siis kyllähän kondylooma tms. voi olla vaikka papa olisi luokkaa I. Sitten vasta kun se on ollut pidemmän aikaa se tietääkseni vasta muuttuu luokaksi II kun tulee niitä solumuutoksia. Solumuutokset saattavat olla myös merkki syövästä. (näin terkkarini joskus kertoi kun kysyin mitä ne luokat tarkoittavat)
Ja kondyloomahan ei välttämättä koskaan lähde pois vaikka sitä hoitaisikin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat