Silmien karsastus - Terveys ja hyvä olo

Miffy

Juu, siis karsastus aiheuttaa tai siis saattaa aiheuttaa juuri mm. päänsärkyä. Optikko-äidiltä olen näitä tietoja saanut :) kannattaa varmaan tosiaan selvittää tuo juttu! :)

Kommentit (6)

blaah:)

Eli siis lapsena karsasti, lääkäri sitten sanoi että se parani, mutta nyt olen taas alkanut valokuvissa huomaamaan tuota karsastusta. Kävin tuossa netissä lukemassa aiheesta mutta en löytänyt aikuisista tietoa.

Voisikohan olla että päänsäryt johtuvat tuosta karsastuksesta :?:

No minä raahaan itseni ensi viikolla lääkäriin niin eiköhän nuo kaikki asiat myös siellä selviä :) Kiitos.

Miffy

Joo, yleensähän tuo karsastus hoidetaan mieluiten ennen kouluikää, siis jos sellainen lapsella havaitaan. Mutta pieni karsastus ei ole vaaraksi tai haitaksi aikuisiällä. Mutta karsastuksesta saattaa johtua muita oireita, esim. kovia päänsärkyjä, jolloin asialle tietty kannattaa tehdä jotain.. Ja siis jos karsastus on alkanu vasta aikuisiällä, niin silloin sen syy kannattaa selvittää, mutta näin ei Blaahilla vissiin ollu eihän...?

shanti

Mulla karsasti kans pienenä vasen silmä. Se leikattiin ja nyt ei huomaa mitään, paitsi sillon jos oon TOSI väsyny :lol:

En tosiaan muista tuosta operaatiosta mitään, olin about neljä sillon. Ainut hämärä muistikuva on, että itkin ja pelkäsin hirveesti, mutta eiköpä tuo oo noin pienelle ihan normaalia.
Uskosin, että kyllä sen leikkauksen voi tehdä aikuisenakin, en vaan sitten tiiä miten kalliiksi tulee :?

ps. Mutta en minä ainakaan oo yhestäkään sun kuvasta karsastusta huomannu :)

Oon tässä huomannut, että kun omia kuviani katselen niin mun silmät karsastaa jonkin verran :?

Pienenä tämän takia minun silmät piti operoida, mutta lääkäri väitti sitten yhtäkkiä että silmäni ovat tuosta vaivasta parantuneet :?: ja leikkausta ei koskaan tehty. En usko, että tämä on vaivannut mua koko iän, vaan taitaa olla pahentunut viime aikoina.

Mietiskelin vain että voikohan karsastusta vielä näinkin vanhana korjata mitenkään? Ja olis kiva tietää jos jollain on tuota korjailtu, et millainen operaatio oli ja muuta juttua.

KIITOS :D

marru

Heippa!
Silmälaseilla sitä ainakin voidaan helpottaa.
Huono näkökin voi aiheuttaa päänsärkyä.

Samalla kävisit silmälääkärillä, kun hankit lasit ja voisit keskustella ammattilaisen kanssa ja voitte neuvotella myös leikkauksesta.

Kävin täällä silmälääkärissä ja knäkö on täydellinen ja karsastuksesta ei ole merkkiäkään...

No selvisihän sitten sekin...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat