kielen puutuminen - Terveys ja hyvä olo

Laura

Mulla esim. puutuu naama toispuoleisest välillä viisaudenhamapaiden takia ja kieli on välillä puutuneen tuntuinen allergioiden takia. Syy ei aina ole mikään vakava.
Jos koko ajan kuulostelee oman kehon tuntemuksia peläten jotain vakavaa, niin kyllä niitä oireita alkaa tuntumaan.

Kommentit (9)

laorah

mulla on nyt ollu vuorokauden kieli puutunut, puhe sujuu ongelmitta ja kieli kyllä taipuu normaalisti.. rasittavaa, oon netistä yrittäny katsoa, muttei muutatuu ku migreenin tuloksia ja migreeniä mulla ei oo ku ei oo pääkipua.. mitä hittoa tämä voi olla? :x

SunLion

niin no parasta se on mennä vaan lääkäriin kysymään jos jatkuu oireet. Ei tosiaan tarvii olla ees mikään sairaus vaan jokin hermopinnetilakin joka on hoidettavissa. Ei sulla kasvoista mikään osa puudu? En viitannut tuolla varsinaisesti mihinkään tautiin vaan suuntaa antavana linkkasin.

*Sandy*

Sinulla tuskin tuota ALS sairautta on, se tulee yleensä vasta vanhempana. Mullakin oli joskus kieli puutunut pari päivää, mutta se meni ohi, eikä ole tullut sen jälkeen uudestaan.
Jos tuo puutuminen jatkuu pidemmän aikaa, niin kannattaa varmaan mennä ihan lääkäriin, siellä ne tietävät enemmän!

Laura
laorah
ei paljon auttanut.. se on semmonen tauti mihin kuolee 5- vuodessa. luin oireista, niihin kuuluu lihasnykäykset, joita minullakin juuri on. voi v...ttu

Ja jos luet lääkrikirjaa niin sinulla on kaikki taudit. Ei kannta tehdä itse mitään diagnooseja, vaan jos mietityttää, niin lääkäriin vaan.

laorah

ei paljon auttanut.. se on semmonen tauti mihin kuolee 5- vuodessa. luin oireista, niihin kuuluu lihasnykäykset, joita minullakin juuri on. voi v...ttu

Vierailija

Mulla on taas nenässä puutumista ajoittain. Erittäin fiksu yksityislääkäri tiesi sen johtuvan lievästä hermovauriosta, johon ei oo mitään leikkausta. Mulla toi puutuminen tuli sen jälkeen ku hammas oli murtunut ja sitä porattiin uudelleen. Kielen puutumises saattais olla ehkä jotain samaa. Oon kuullut, että joskus alaviisurien poisto voi aiheuttaa ton kielen puutumisen. Jos se puutuminen ei oo jatkuvaa, ja pystyt syömään ja puhuun normaalisti, niin ei oo kiire lääkäriin. Mut jos pahenee tai häiritsee kauan niin lekurille mars.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat