Hiivatulehdus seksin jälkeen - Terveys ja hyvä olo

figaro

Tuo kipeytyminen ainakin täällä on hyvin tuttua. Mutta mitä useammin, sitä vahvemmaksi tulee :)

Ja kuiviin limakalvoihin edelleen suosittelen intiimivoiteita (saa apteekista) :)

Sivut

Kommentit (207)

taotao83

Mulla on kans ollu muutama virtsaputkentulehdus ja yhesti ollu emätintulehdus. Virtsaputkentulehdus meni ohi antibioteilla ja emätintulehdus emätinpuikoilla.

Onkos kellään ollu sellaista ongelmaa, et ku on harrastanu seksiä, niin väliliha on tullu aivan älyttömän kipeäks ja siihen tulee haavautumia? Se on yleensä niin kipeä, et ei voi harrastaa ehkä kahteen päivään seksiä.

Sit mulla e-pillerit on aiheuttanu kuivuutta. Oon joutunu vaihtaan pilleri merkkiä kolme kertaa.

figaro

Kuinka moni kärsii hieman jo krooniseksi muuttuvasta hiivatulehduksesta? Sijoitin aiheen tänne seksi-threadiin siksi, että minulla itselläni on alkanut ilmaantua käytännössä seksin harrastamisen jälkeen hiivan oireita sen lisäksi, että vähän ennen kuukautisia...

Oireet pahenevat ja tulevat herkemmin, jos syön leipää ja karkkia yms. vastaavia.

Onko muita kikkoja kuin vähentää hiivaa ja sokeria sisältävät tuotteet sekä huolehtia hygieniasta? Vai voisiko kyse olla jopa jostain muusta kuin hiivasta :shock:

marvel

musta tuntuu että mulla on hiivasieneen viittaavia oireita (ei oo koskaan aikaisemmin ollut tulehdusta). Pitäisikö mennä gynekologille vai omalle lääkärille? vai itsehoito paketti?

sopuli

Mä varasin tänään ajan lekurille ja menen sinne tänään. Nyt saa riittää, ei tämä normaalia ole ja jotain sieltä on löydyttävä. Saavat luvan etsiä sen pienen pöpön, mikä minuun on pesiytynyt :D

metsänpeikko

hiivatulehdus on ärsyttävää.. yritin lähiaikoina hoitaa sitä sellasilla emätintableteilla (canesten) mut ei auttanu kunnolla.. pitäis varmaa käydä lääkärillä et sais sellasen suunkautta otettavan lääkkeen mikä on resepti lääke.

hiivaa kannattaa ennaltaehkäistä juuri välttämällä makeaa, etenkin sokeria ja syödä paljon kaikkee hapanta, kuten viilejä ja sellasia.. on nimittäin nii epämiellyttävä olotila et ei mielellää kauheen usein ottais (edelline oli 2 kk sitte :( )

figaro

Minäkin juossut lääkärissä, pyytänyt ottamaan kaikki mahdolliset testit virtsanäytteistä ja aina puhtaat. Nyt sitten katsotaan vielä kertaalleen... Jos löytyisi apu. Epäilen, että osatekijä voi olla sekin, että oireilen, kun seksikerrat ovat harventuneet..

Millä tavalla kumiallergia oireilee?! Sekin on käynyt mielessä..

lillju

Mä olen oikeastaan jo hiivaexpertti, sillä mulla on ollut niitä tulehduksia niin usein! Mutta nyt olen syönyt kohta vuoden ehkäisevästi lääkärin määräämiä diflucan-kapseleita, jotka parantavat myös takuuvarmasti tulehduksen. Otan kapselin aina n. muutama päivä ennen kuukautisia, sillä useimmiten mulla alkaa hiivatulehdus silloin. Mulla alkoi nämä jatkuvat tulehdukset sen jälkeen, kun aloitin e-pillereitä syömään, myös antibioottikuurin jälkeen saan takuuvarmasti tulehduksen. Karkin ja kaiken makean syöminen vaikuttaa myös. Yritin jättää tämän ehkäisevän hiivatulehduslääkityksen kerran pois, mutta meni kaksi kuukautta ja sain elämäni pahimman tulehduksen, joten aloitin lääkityksen uudelleen. Kapselit ovat kyllä kalliita, mutta mun elämä on sen jälkeen helpottunut huomattavasti. Olen huomannut myös, että kuuma ja kostea ilma saattaa aktivoida tulehduksen sekä vähän kovempi seksi tai jos akti kestää pitkään. Hygieniasta seksin jälkeen kannattaa myös huolehtia aina.. Mutta suosittelen hiivasta kärsiville ehkäisevää lääkitystä, ainakin mulle se on auttanut.

sopuli

Mä tosiaan kävin lääkärissä ja kokeita tms lekuri ei tehnyt. Sanoi, että on luultavasti sekabakteerin aiheuttama tulehdus ja sain siihen lääkkeet.

Tosin se väitti, että mieheltä juttu lähtee pesemällä?? Kuvitteleeko se ettei me peseydytä? :D
Jos joku ihana ihminen vaan osaisi vastata niin kiitän ja kumarran ison halin kera :D Kyllästyttää...

kuunlapsi

siis jos miehellä on hiivatulehdusta niin sitä kyllä ainakin pitää hoitaa sillä samalla voiteella kuin naisetkin hoitaa. näin ainakin asia mulle on kerrottu kun olen itse hiivasta kärsinyt.
mutta jos se joku muu tulehdun on niin sitten en tiedä. :?
mutta aika uskomattomalta kuullostaa että jos on jokin tulehdus mikä selkeesti havaittavissa ja kuitenkin tarttuva että se pelkällä pesulla pois lähtisi.
mutta mistäs minä tiedän, en oo lääkäri :wink:

sopuli

Niinpä, en ole lääkäri minäkään, mutta uskomattomalta kuulostas, että se noin vaan mieheltä häviäisi pelkillä pesuilla kun oireitakin on. Pesuilla bakteeri pois?! Sittenhän sen ei pitäisi tarttua miehiltä naisille, jos ne vaan pesee vehkeensä hyvin... Kuulostaakin hölmöltä, mutta enpä tosiaan ole lääkäri.

Walbun pitäisi olla paikalla :)

figaro
lillju
Mä olen oikeastaan jo hiivaexpertti, sillä mulla on ollut niitä tulehduksia niin usein! Mutta nyt olen syönyt kohta vuoden ehkäisevästi lääkärin määräämiä diflucan-kapseleita, jotka parantavat myös takuuvarmasti tulehduksen. Otan kapselin aina n. muutama päivä ennen kuukautisia, sillä useimmiten mulla alkaa hiivatulehdus silloin. Mulla alkoi nämä jatkuvat tulehdukset sen jälkeen, kun aloitin e-pillereitä syömään, myös antibioottikuurin jälkeen saan takuuvarmasti tulehduksen. Karkin ja kaiken makean syöminen vaikuttaa myös. Yritin jättää tämän ehkäisevän hiivatulehduslääkityksen kerran pois, mutta meni kaksi kuukautta ja sain elämäni pahimman tulehduksen, joten aloitin lääkityksen uudelleen. Kapselit ovat kyllä kalliita, mutta mun elämä on sen jälkeen helpottunut huomattavasti. Olen huomannut myös, että kuuma ja kostea ilma saattaa aktivoida tulehduksen sekä vähän kovempi seksi tai jos akti kestää pitkään. Hygieniasta seksin jälkeen kannattaa myös huolehtia aina.. Mutta suosittelen hiivasta kärsiville ehkäisevää lääkitystä, ainakin mulle se on auttanut.

Millaisessa yhteydessä tai millaisten tutkimusten jälkeen sinulle määrättiin tuo ennalta ehkäisevä kuuri ja missä hintaluokissa siis kuljetaan tuon osalta?

sopuli
Jos joku ihana ihminen vaan osaisi vastata niin kiitän ja kumarran ison halin kera :D Kyllästyttää...

Oma epäilyksesi on minusta aivan oikea. Eihän nyt hyvänen aika toiselta voi hiiva lähteä pesemällä ja toisella lääkityksellä :shock: Lääkäri on ollut varsin ajattelematon sanomisissaan.. Gynodaktarin on esimerkiksi hyvä myös poikaystävällesi. (Minusta kun jo näiden hiivatulehduslääkkeiden käyttöohjeissakin taidetaan sanoa tuosta kumppanin hoitamisesta samaan aikaan...)

sopuli

Lääkärihän ei mua muuten tutkinut, mutta oireiden perusteella epäili olevan emätintulehdus... Eli oisko sit ollu se trikomonas jutska? Kylläpä noi lekurit selittää asiat hyvin :) Ja sit siellä itse ei tajua kysyä enempää. Eikös toi trikomonas tartu sukupuolikontaktissa niin sillonhan (+oireiden perusteella) se on varmaan miehelläkin.

Täytyypä ensi viikolla soitella lekuriin, taas! Alkaa menee hermo, enkä todellakaan halua et saan itseni kuntoon ja poikaystävältä saisin sen sit taas... Epäilyttää tosiaan, että mieheltä sellainen bakteeri häviäisi "hyvällä hygienialla"! Ihan kun tässä muuten ei puhtaudesta huolta pidettäisi! :evil:

figaro
sopuli
Lääkärihän ei mua muuten tutkinut, mutta oireiden perusteella epäili olevan emätintulehdus... Eli oisko sit ollu se trikomonas jutska? Kylläpä noi lekurit selittää asiat hyvin :) Ja sit siellä itse ei tajua kysyä enempää. Eikös toi trikomonas tartu sukupuolikontaktissa niin sillonhan (+oireiden perusteella) se on varmaan miehelläkin.

Täytyypä ensi viikolla soitella lekuriin, taas! Alkaa menee hermo, enkä todellakaan halua et saan itseni kuntoon ja poikaystävältä saisin sen sit taas... Epäilyttää tosiaan, että mieheltä sellainen bakteeri häviäisi "hyvällä hygienialla"! Ihan kun tässä muuten ei puhtaudesta huolta pidettäisi! :evil:

Kun minulla oli emätintulehdus vuosia sitten, minulta otettiin näytteet kohdunkaulansuulta ja emättimen seinämiltä, vaikka tunnistaminen olisikin ollut helppoa suoraan hajun ja eritteiden perusteella.. Suurin omituisuus siis näissä lääkärikäytännöissä on se, että aina ei tutkita vaan hutkitaan ja toisin perin. En ymmärrä miksi ihmisten terveydellä leikitään. Kaiken maailman tulehduksista voi tulla lisäsairauksia ja erityisesti naisilla riskinä myös kohtutulehdus.. :(

sopuli

Niinpä, tuntuu oikeasti tosi hullulta, ettei tutkita! Ja kun musta on ainakin tosi typerää lääkäriltä ottaa riski, ettei hoidatuta miestä. Sehän tarttuu taas muhun takaisin ja kohta olen taas siellä saman asian takia. Miksi ei voi kerralla hoitaa kuntoon? VAikka enhän minä lääkäri ole... :shock: Sanoinkin jo, että pitäisi varmaan mennä yksityiselle niin saisi hoitoakin. Harmi vaan, kun se on niin pirun kallista... :( Mut on tääkin, pitää itse ottaa asioista selvää ja VAATIA asioita tapahtuvaksi. Tai ehkä mun pitää käskeä miestä menee lääkäriin haju pippelinsä kanssa, niin luulisi lääkärikin lääkkeitä kirjottavan :D

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat