Lisää pahanolon purkamisesta.. - Terveys ja hyvä olo

SooZ

minäkään en koskaan ole osannut poistaa pahaaoloa järkevästi. Patoan sitä sisälle.
Masennusta seurannut siitä sitten ja yleensä mökötän.
Itselle apu löytynyt kirjoittamisesta. Pidän nettipäiväkirjaa ja puran sinne tuntoja enemmän tai vähemmän selkeästi, joskus niin että kaverit voivat niihin kommentoida ja joskus niin että vain minä tiedän mitä siellä on.
Ja kovasti olen tässä opetellut puhumisen jaloa taitoa. Mielestäni olen edistynyt jo jonkin verran mutta vielä on paljon tehtävä..
Nyt kun taas on murheita päätin pyytää äitini kylään. Tällä hetkellä en vain tiedä keneltä pyytää neuvoa. Pelottaa puhua hänelle (tai kellekään muullekaan) mutten tiedä mitä tehdä.

Sivut

Kommentit (34)

Maikki85

joo ois kyl kiva ettei tulis niin usein jäkätettyä ja tiuskittua kullalleni.. Ei varmaan ole kiva kokoajn kuulla. Mut en tiiä.. Mut varman jonkun pienen esineen heittelemisen voisin ottaa kokeiluun. Jos elämä vähän rauhottuis.

Maikki85

Ehkä mun sitte pitää ruveta kantamaan jotain pientä pehmolelua mitä voin aina hakata ja lennättää kun paha olo yllättää.. En jaksa itkeä enää, kultanikin rupee pitämään itkupillinä kun kokoajan ilman syytä ämmä parkuu. Ei se häntä kuulemma haittaa mut silti. En tiiä. Pitää koittaa jos se sit rupeis helpottamaan että kulta pitää tiukasti sylissä ja antaa mun riehua siinä kunnes oon rauhottunut.. Ainakin joskus se poisti pahaa oloa..

MiuMiu*

Jos olen oikein kunnolla vihainen ja suuttunut, mitä onneksi tapahtuu tosi harvoin, niin silloin saattaa tavaroita lentää...ei kuitenkaan mitään lautasia tai muuta rikkimenevää tai isompaa kuitenkaan :D
Jos kyseessä on vain pienempi v***tus niin kiroilen itsekseni ja saatan tiuskia miehelle ihan pienistä ja mitättömistä asioista. Jos miehen kanssa tulee riitaa en ala huutamaan täyttä kurkkua, ( kuten naapurissa tehdään melko usein ja sen kuuleminen naurattaa :lol: ) ääntä tosin saatan silti hieman korottaa. Mä en ole ikinä ollut mitenkään "väkivaltainen" ihminen, joten otan yleensä paineiden purkamisenkin suht. rauhallisesti.

Rixuliini

Minä en oikein tiedä mihin puran pahaa oloani..Nykyään olen todella harvoin masentunut tai pahalla tuulella, mutta jos olen, niin kai sitä tulee hieman nalkutettua miehelle.
Yleensä jos on pahaolo jostain, niin selvitän asian itseni kanssa pääni sisällä. Käyn tavallaan vuorokeskustelua..

Varmaan jokin orastavan hulluuden merkki..?!

figaro

Kirjoittaminen on minun kanavani ollut aina. Pahaa oloa varten lähinnä minulla on runot..

Tosin parisuhteessa eläessä on pakko myöntää, että miten helppo sitä on mäkättää toiselle kaikesta ja meuhkata pienimmästäkin asiasta, kun itsellä on p*ska fiilis.. Ei itsekään aina ymmärrä itseään.

Pakko se on myös sanoa, että toisinaan pahaan oloon on myös tullut tartuttua pulloon, jonka olen todennut vain lisäävän huonoa olo entisestään.. Onneksi olen tajunnut.

Ja tuo kirjoittaminen.. Jostain syystä nyt viimeiset pari vuotta ollut heikommalla tuonkin kanssa. Liekö jo masennus tahi muu mennyt siihen pisteeseen.. :(

Rixuliini
Murehtija
Nykyään vedän kunnon kännit vähintään kerran viikossa. Myös autolla kaahailu hulluuden rajoilla on tullut tutuksi ja lopputuloksena oli se että kortti on nyt menossa hyllylle.

Koskaan en oo itteeni pahoinpidelly kuitenkaan onneksi.

Sanoisinpa näin että pahoinpitele mielummin itseäsi kuin että vaarannat myös muiden hengen kaahailemalla autolla!
Mä inhoan yli kaiken ihmisiä, jotka itsekkäästi kaahailevat autoillaan tai ajavat kännissä ja näin ollen vaarantavat myös muut tiellä liikkujat!

Ei millään pahalla..

Murehtija

Mä oon parin viime vuoden aikana itkeny niin paljon etten saa enää jurikaan sitä tehtyä....

Nykyään vedän kunnon kännit vähintään kerran viikossa. Myös autolla kaahailu hulluuden rajoilla on tullut tutuksi ja lopputuloksena oli se että kortti on nyt menossa hyllylle.

Koskaan en oo itteeni pahoinpidelly kuitenkaan onneksi.

Jzzu

Olen purkanut pahaa oloa viiltämällä, polttamalla itseäni, pistelemällä neuloilla, raapimalla tai puremalla itseäni, estämällä verenkierto esim. sormesta tms.
Huolet on yritetty upottaa myös lääkkeisiin tai viinaan.

Nykyään en siis tosiaan vahingoita itseäni, suurin syy kullan vaatimus etten enää niin tekisi.
Viinaakaan en enää juo.

Nykyään käytössä sama tyyli kuin tessalla:

tessa
Itken silmät päästäni. Niin kauan, että naama on ihan turvoksissa, silmät kuivat ja kymmenet nenäliinat on täynnä räkää.
*Sandy*

Mä puran huonoa oloani heittelemällä jotain esinettä (yleensä jotain pientä ja kevyttä, ettei mikään särkyisi). Jos olen oikein surullinen ja masentunut katson yleensä jonkun nyyhkyleffan. Sen aikana itken sitten silmäni punaisiksi ja turvonneiksi, ja sen jälkeen olo on hieman helpompi.

Venice Queen

Minä en oo koskaan viillellyt itseäni, mutta mullakin jotenkin aina riidan jälkeen tulee semmoinen olo että pitäis saada höyryt pihalle ja äkkiä! Oon hajottanu joskus joitaki tavaroita (ei mitään tärkeetä kuitenkaan) vihastuksissani... Mulla myös oli ihottumaan joitaki lääkkeitä, joissa oli selosteen mukaan myös jotakin vaikutusta masentuneisuuteen, ja näitähän minä sitten söin kunnes loppuivat. En tiiä oliko niistä mitään apua, mutta ainakin tunsin oloni paremmaksi, varmaan kuvittelua. En oo siis vielä löytänyt mitään JÄRKEVÄÄ keinoa purkaa vitutusta... Itku on myös yksi "keino", mutta sitten taas pitäisi keksiä jotakin, että saisi sen itkun loppumaan...

Maikki85

Mitenkäs te hyvät ihmiset puratte pahaa oloa, vitutusta jne?

Mä oon tosi pienestä asti purannut kiukkua ja vitutusta jne itseäni satuttamalla.. Pienenä hakkasin päätäni seinään ja vähän myöhemmin viiltelin ja hakkasin itteäni että saisin pahan olon poistettua.
Silloin kun riidellään kullan kanssa niin me ei riidellä kunnolla, siis ei täyttää huutoa(koska pelkään et jos sanon jotain pahaa että saisin kenkää tästä suhteesta) vaan sit mökötetään jonka jälkeen rupeen miettii kuinka kuvottava ihminen oon jne. mä en tosiaan tiedä mitään muuta mikä auttais poistamaan pahaa oloa kun ittensä satuttaminen, vaikken sitä enää aikoihin oon harrastanu.
Oisko jollain ollu joskus samaa ja on löytänyt nykyään paremman tavan(kun aina haukkua ja sääliä itteään) purkaa kiukkua/pahaa oloa?

marru

Heippa!

Ei auta kun hymyillä vaan niin, kohta alkaa itseäkin nauratta kun aikansa virnistelee peilikuvalleen.

Eli kehottaisin miettimään elämänasennetta yleensä. Ja yrittää muuttaa ajattelutapaansa positiivisemmaksi.

Ei se helppoa ole, mutta mielestäni se on ainut keino oppia sietämään asioita joita ei voi muuttaa.

Älä koskaan hermoile asioista, jotka on rahalla korvattavissa.

Itse sain kipinän osoitteesta
www.positiivarit.fi
/ ajatusten aamiainen

Kannattaa myös lukea
Juhani Töytäri: Saavutusten seikkailu

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat