jenkkiksistä..tää ikuinen ongelma *huoh* - Terveys ja hyvä olo

^^pini^^

nii siis millä liikkeillä sais jenkkikset ainaki pienentymään...? neuvoja? :(

Sivut

Kommentit (27)

Sarah

Millään tietyillä liikkeillä ei saa rasvaa katoamaan tietystä paikasta, siihen tarvitaan laihduttamista. Jos taas haluat _lihaksia_ harjoittaa ja kiinteyttää siltä alueelta niin se on jo erijuttu, mutta ei se sitä rasvaa poista.

Amalia

Puntti (tai kohtuullisen painonen vesipullo) käteen, käsi suoraksi kyljen viereen, ja siitä sitten vaan sivutaivutuksia sinne painon puolelle. Kyllä alkaa kahvat kutistumaan :)!

moam

Lainaus:
Ampparivyötäröönhän on näitä kiertoliikkeitä... niitä tekemään!

entä jos ei kykene tekemään kiertoliikkeitä? itselläni ainakin löytyy pahasti aiemmin murtunut alaselkä ja häntäluu. ei pyöri eikä taivu :D

figaro

:shock: Mitä sinä olet tehnyt?! :shock:

Eipä sillä, itselläni on myös selkävika.. Kaikkea ei pysty eikä kykene. Muista liikkeistä en tiedä, tuon olen itse todennut oivalliseksi.

moam
figaro
:shock: Mitä sinä olet tehnyt?! :shock:

Eipä sillä, itselläni on myös selkävika.. Kaikkea ei pysty eikä kykene. Muista liikkeistä en tiedä, tuon olen itse todennut oivalliseksi.

laskettelu ei ole lempipuuhaani enää :) kaaduin ja iso nainen tömisteli päälle aikamoisella voimalla :D rusennuin aika mukavasti alle ja sain suksista sekä sauvoista häntäluulle. :roll:

sumac

Niinkuin Sarah tuossa jo sanoi, niin vyötäröä saa kapeemmaksi vain laihduttamalla sen rasvan siitä pois. Eli aerobista liikuntaa ja terveellistä ruokavaliota, eipä siihen mitkään ihme jutut valitettavasti auta :D .

Liikuntasuoritukset olisi olla yli tunnin mittaisia (esim REIPAS kävely, hölkkä, vesijuoksu, pyöräily yms..).

Ja terveellisellä ruokavaliolla en tarkoita mitään hiilihydraatitonta ruokavaliota. Itseni ainakin pitää suht hoikkana SÄÄNNÖLLINEN löiikunta ja normaali ruoka. Tai aika usein kyllä syön ihan mitä tekee mieli, mutta se edellyttää että on harrastanut jotain liikuntaa.

moam

itse syön mitä mieli tekee enkä liho pahemmin.. tai ainakaan ei se näy missään. tässä iässä kylläkin luulisi jo näkyvän pienetkin rasvamäärät mutta kai liikkumiseni ylittää syömisen eli syön minkä kulutankin. koiraa lenkitän etc.

duende

oh täytyypä kokeilla, koska jenkat on kamalat :cry: mutta osaattekos sanoa mitään keinoa pömppiksen kadottamiseen ja mahdollisimman nopeasti?? kun ei ole kauheasti aikaa liikkua koulun ja työn välissä :?

Dark Dante
duende
oh täytyypä kokeilla, koska jenkat on kamalat :cry: mutta osaattekos sanoa mitään keinoa pömppiksen kadottamiseen ja mahdollisimman nopeasti?? kun ei ole kauheasti aikaa liikkua koulun ja työn välissä :?

Aikaa on varmasti, jos haluaa... Kulkee vaikka pyörällä tai muuten reippaasti itseään rasittaen koulun, kodin ja työn välit. Vaikka lukiessa voi tehdä vatsalihas- käsi-, jalka-, kylki- ja selkäliikkeitä, ja telkkaria katsoessa erityisen hyvin, voi jäädä sipsien syöntikin vähemmälle. Ja muistathan ainakin loppuvenyttelyt, vaikka suihkun jälkeen, muuten jää maitohapot kroppaan ja sitten sattuu seuraavana päivänä, jos on treenannut tosissaan. Ja taitaapa tuo haitata yleistä aineenvaihduntaakin. Ja kannattaa muistaa syödä riittävästi, paino kun ei putoa liikkumalla, jos ei samalla syö sen verran, että aineenvaihdunta toimii, silloin kun vain polttaa lihaksensa pois, mutta rasva jää... Kokeiltu on, ei toimi eikä tunnu mukavalta.

Jeii

Istumaannousut eivät polta rasvaa vatsasta, eikä pakarajumppa pepusta. Tosin ne kiinteyttävät, sehän ei ole haitaksi ;)

Minulla on myös ongelma jenkkakahvojen kanssa. Olen aika hontelelo, pitkä ja painoa ei liikaa ole, ei myöskään muotoa. Vyötärö on tasapaksu lantion kanssa.

Mä suosittelisin treenaamaan esim. punttisalilla ylävartalon, siis käsien, rinnan, ja yläselän lihaksia ja sen lisäksi reisiä ja peppua. Vatsaakaan ei tietty kannata unohtaa. Lihasten kehittyminen luo illuusiota muodokkaammasta vartalosta, jenkkakahvat eivät enään pistä niin silmään.

Ja ei pelkoa, on todella harvinaista että naiselle kehittyisi Schwarzenegger-lihaksisto kolmella, tai edes neljällä rankemmalla treenillä viikossa :P

Jeii
duende
oh täytyypä kokeilla, koska jenkat on kamalat :cry: mutta osaattekos sanoa mitään keinoa pömppiksen kadottamiseen ja mahdollisimman nopeasti?? kun ei ole kauheasti aikaa liikkua koulun ja työn välissä :?

Ja vielä jatkan. Monella pömpöttävä vatsa johtuu sisimmäisten lihasten heikkoudesta.

100 istumaannousua tehokkaampaa on tehdä 10 rutistusta, eli liikettä, jossa ylävartalo nousee maassa vain lapaluihin saakka. Samalla pidetään vatsa tiukkana; yritetään "vetää napaa häntäluuhun".

Toinen keino ovat erilaiset staattiset liikkeet, esim. pysytellään mahdollisimman pitkään kyynerpäiden ja varpaiden varassa vatsa tiukkana ja varotaan tiputtamasta peppua liian alas, tai nostamasta sitä liian ylös.

Pilates on yksi hyvistä lajeista vahvistaa näitä sisempiä lihaksia.

meegu

tottakai kaikki liikeet yms kiinteyttää, mutta pelkkä liikunta ei mitään häviä. Läski joka sijaitsee navan alapuolella ei lähde kuin pienentämällä kehon rasvaprosenttia... Eli urheilulla ja ruokavaliolla pystyy tekemään todella paljon :) kaikki tollaset vartalon kierrot on kyl parasta lääkettä nuihi alueisiin... ja kokeilin tuota mikä oli ylempänä et paino käteen ja taivutetaan sinne päin! Aivan LOISTAVA liike! tuntu kyllä, mut ne kannattaa tehdä suht hitaasti ja keskittyä tuntemaan se liike siellä lihaksissa :)

Varaosasydän

Mulla kanssa jenkkakahvat ja pömppis... Huomisesta alkaen aijon alkaa tekemään vatsalihasliikkeitä, noita kierto jutskuja ja pudottamaan vähän painoa.. Se ei tosin ole yhtä helppoa miltä kuullostaa :?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat