Bad hair day. - Muoti ja kauneus

susuki

Mikä ihme siinä on, kun kampaajalla käy niin hiukset on kuin unelmat. Ihanan kevyet ja just sellaset "pörröiset".

Menee viikko niin nää on piikkisuorat, pesun jälkeen tönköt ja ja liian paksun oloiset, ei mene millää takaa mitenkään pörrölleen niinkun kuuluis mennä, otsis ei suostu menemään mitenkään päin. Aivan lässähtäneen näköiset. Myös pieni tyvikasvu tuntuu syövän kaiken muunkin värin ja itku. Ihan kun nää olis kasvanut 10 cm vaikka todellisuudessa ei juuri ollenkaan. Tuntuu että alka hiukset nousee ihan liikaa ja päältä sitten ei ollenkaan vaikka asian pitäis olla ihan toisin.
Voiko blondaus tehdä tuon. ? Käytän lakkaa joka lähtee pesussa, eikä pitäis shampoossa/hoitoaineessakaan olla mitään mikä hiuksiin jäisi.

Mitä tuotteita te käytätte lyhyehköihin hiuksiinne. ? Minulla on siis takaa aika lyhyet hiukset ja pitenevät tuohon eteen, otsis on aika pitkä.

Kommentit (12)

Baby-G

Mä en osaa sanoa noista lyhyehköistä hiuksista mitään kun mulla on melkein alaselkään asti ollut jo pitkään, mutta bad hair daysta:

Pesu: Hyvälaatuisella shampoolla huolellisesti pesten jokapuolelta, tähän voi käyttää helposti aikaa 7 minuuttia. Vaahdotus on niin tärkeää. Sen jälkeen hoitoaine LATVOIHIN (ei juureen tippaakaan, mulla lässähtää samantien). Sitten vaikutusaika ja kunnon huuhtelu ensin kuumalla/lämpimällä ja ihan lopuks kylmällä tai viileällä vedellä.

Fööni: Suihkutettavaa hoitoainetta taas vain latvoihin, ei juureen. Kunnollinen harjaus. Sit muotoilutuotteet. Itse kuivaus tapahtuu hyvälaatuisella föönillä; mä teen yleensä niin et etuhiukset kuivaan muotoonsa ekaks, ja sit heitän pään alaspäin ja kuivaan juuresta niin että saan tarpeeks volyymia. Kuitenkin 'muotoilen' föönillä vielä normaalisti kun hiukset on melkein kuivat, niin ettei hiukset jää ylöspäin törröttämään tai luonnottoman näköisiksi.

Lakkaa tai vahaa ei kantsi laittaa liikaa, ja niitäkään ei edelleen tyveen. Kampaajalta tullessa hiukset on tosiaan ihanan ilmavat ja tosi puhtaan tuntuiset. Kysymys on ainoastaan huolellisesta pesusta ja hyvästä föönauksesta. (Tietysti jos on värjätty niin myös väri tuo oman kiiltonsa) Mutta näiden kikkojen ansiosta mulla on usein olo kuin just kampaajalta tulleella. :)

Ja sit viel sellainen oma taika'seos' minkä heitän ennen föönausta päähän:

- Cutrin Chooz Max Control-muotovaahtoa, n. tennispallo (mulla siis pitkät hiukset)
- Osis+ Anti-Frizz Serumia, n. 1-2 painallusta
- Paul Mitchell Extra Body Thicken Up-muotoilunestettä, 2 painallusta

Tää setti kämmenelle ja sekaisin, hiuksiin koko pituudelta ja voilá! :)

susuki

Hei kiitos vinkeistä. :> ! mä hieron aina huolellisesti hoitoaineen myös juureen, ehkä se voikin olla sen lässähtämisen syy. Empä tullutkaan ajatelleeksi.

Ginger

Mulla toi föönaus on ainakin avainsana. Itse en jaksa föönata kunnolla hiuksia niinkuin kampaaja. Ero on kyllä huomattava. Kun kampaajahan föönaa hiukset osissa ja käyttää harjaa siinä vielä. Itse föönailen koko tukan ja sen jälkeen vasta harjaan.

*marjis*

mä suoristelen hiukset aina. Kun vetää raudalla ihan juuresta asti, niin ei mulla ainakaan nii lässähdä.

Mulla on siis lyhyet/pitkät hiukset..sillee jännät :D

Emilie

Oma vinkkini kaikille todella suorista ja lässähtäneistä hiuksista kärsiville on leikkauttaa niihin hyvä ja kevyt malli. Itse kasvatin pari vuotta sitten hiukseni noin olkapäille ylettyviksi (tätä ennen minulla on aina ollut lyhyet hiukset, lapsuudesta asti), mutta ne näyttivät melkeinpä aina kamalilta. Hiukseni ovat niin suorat, että niiden muotoilu on työn ja tuskan takana. Pari tuntia näyttivät upeilta, mutta sitten valuvat taas pitkin päätä. Ratkaisu olikin sitten se, että palasin taas lyhyisiin hiuksiin. Nyt on todella lyhyt kampaus, joka on erittäin helppo muotoilla. Kehystää kasvojani kauniimmin kuin pitkät hiukset ja korostaa muutenkin piirteitäni paremmin.

Jos on yhtään rohkeutta luopua pidemmistä hiuksista, suosittelen lyhyttä tukkaa! Helppo hoitaa, muotoilla ja ei hiosta päänahkaa kuumallakaan säällä :D En oikeastaan ymmärrä miksi edes kasvatin itselleni pitkät hiukset, koska lyhyet ovat kuitenkin aina olleet niin "minua". Harmi, että suurin osa naisista tyytyy pitämään hiuksiaan tylsällä poninhännällä vuodesta toiseen. Lyhyillä hiuksilla pelailu ja leikittely on niin paljon helpompaa ja niihin saa monenlaista lookkia. Suosittelen!

esiska

Pituus vaikuttaa ainaki siihen, että pitkissä ei niin nopeasti huomaa rasvoittumista, minä en ainakaan huomannu...

Syväpuhdistavaa minä käytän viikottain, sen verran hellävaraisen laitoin ettei hiukset kärsi ja siihen sitten hyvä hoitoaine niin ei mene karheaksi.
Kampaamoista saatava Imunal sebo control shampoo poistaa hyvin rasvaisuutta. Syväpuhdistava joka poistaa rasvaisuutta voisi olla WWW Champion Clarifying Shampoo
Goldwellin, WWW:n sekä Bonacuren sarjasta löytyy lähes kaikenlaisille hiuksille sopivia tuotteita. SUosittelen että menet kampaamoon ja kysyt myyjältä mitä hän suosittelisi sinun hiuksillesi, kerrot ongelman niin he tietävät ratkaisun
:)

susuki

Mulla on lyhyt tykka juuri ton takia ja oon kyllä ollu todella tyytyväinen. Hiukset on niin paksut että pitempinä ne oli aika järkyttävät vaikka olisi koittanut laittaa sen 2 tuntia. sitäpaitsi en ees jaksa laittaa hiuksia ja noi pitää vaan vähän pörröttää yms.

Mutta APUA. Mitä mä teen. :< Ihan kun mun hiukset olis edelleen jossain mönjässä vaikka tänään ne pesin, eilen en pessyt niitä mutta lauantaina pesin kaks kertaa kun kokeilin jtn garnier fructis freshiä mutta hiukset vaan paheni ja tämän jälkeen lumenen syväpuhdistavaa shampoota tuon edellisen pesun jälkeen kun halusin ne mönjät pois. Hiuksista tuli karheat mutta melkeen parin tunnin päästä tuntu että se mönjä (rasva??) on taas takas. Tuottaako mun päänahka jotenkin liikaa talia vai apua. :/ Ennen ei oo tällaisia ongelmia ollu, ja kerran kun oli niin se johtu kampaamon shampoista ja ne lähti syväpuhdistavalla, mutta nyt ei auttanut. Käytän lakkaa joka lähtee pesussa pois, joten ei voi sekään olla jämähtänyt. Hiukset ei päältäpäin näytä rasvaisilta mutta päänähka hyi että. !

susuki

Ja kun pesen hiukset niin ne ovat märkänä kuin kypärä, eikä shampookaan tunnu edes vaahtoavan näihin. Ennen ovat tulleet ihanan ilmaviksi yms noilla samoilla aineilla mitä nytkin käytän.-

esiska

^Itsellä huomasin saman ongelman kun leikkautin lyhyet hiukset. Ennen riitti kolmen päivän pesuväli eikä silloinkaan pahemmin rasvoittunu, nyt jokatoinen päivä saa olla pesemässä kun niin nopeesti likaantuu.
Suosittelen syväpuhdistavaa sekä keveyttä/ilmavuutta antavia shamppoita ja hoitoaineita, liika pesuaineiden käyttö tekee hiuksista raskaat. Ja jos hiuksesi ovat paksut käytä mietoja ja keveitä tuotteita, liiian ravitsevat tuotteet voi tehä hiukset entistä raskaammiksi.
Jos tuntuu ettei shamppoo vaahtoa tai pese kunnolla, niin suosittelen toistamaan pesun pari kertaa.
Harjaa hiukset hyvin ennen suihkuun menoa jotta saat muotoilutuotteista osan pois, silloin hiusten ei pitäisi niin helposti "liimautua" päähän

susuki

Jossain vaiheessa mun päänahka kutisi aivan hirveesti ja oli tosi kuiva ja nyt se ui rasvassa. En sitten kyllä ymmärrä. :/

Miten hiusten pituus muuten liittyy likaantumiseen. :o Aloin vaan miettimään.

Voikohan noita syväpuhdistavia käytä useamminkin ... väriä se kyllä mulla haalisti eikä koppura hiukset mitkään houkuttelevatkaan ole mutta. Mistä tiedän mikä on mietoa pesuainetta ja mikä ei. ? Ärsyttää kun merkkejä ja aineita on maailmassa triljoonia ja tuntuu mahdottomalta löytää sopivaa. Pitäisikö mun käyttää jotain joka sopii rasvoittuvalle päänahalle. ? se garnierin oli kyllä niin pettymys ja jostain luin että niissä on silikonia. Mutta en sitten tiedä.
Tosi kummallista kyllä on ollu kun ei enää noi shampoot vaahtoa hiuksissa. Mistäköhän ihmeestä sekin johtuu.

susuki

Hyihyihyi. Ihan kamalaa olla näillä hiuksilla vileä huomiseen asti. Mulle neuvottiin että kannattaa muutama päivä olla pesemättä, sitten taas pestä ja odottaa muutama päivä jne että hiuspohja tasapainottuu.

Eikä mulla ole edes mitään pipoja millä peittää hiukset. :(

marika_

^Likasuuden "peittämiseen" on kuivashampoon (kaupasta saa, semmosta suihkutettavaa "jauhetta" siis) lisäks ainakin kaks helppoa kotikonstia;

1. Tämä toimii parhaiten vaaleille hiuksille: hiero rasvaisiin kohtiin vähän vehnäjauhoa. Joo, vehnäjauhoja. Se nimittäin imee sitä rasvaa ja saa hiukset näyttämään puhtaammille. Ylimääräset on helppo puhaltaa hiustenkuivaimella pois.

2. Suihkuta hiuksiin hiuslakkaa ja kuivumisen jälkeen kampaa huolellisesti tiheäpiikkisellä kammalla.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat