Merkkiuskollisuusahdistus - Muoti ja kauneus

kirahveli

^Aivan niin.
Ja itse ostan mielummin vaatteeni paikoista, joista muut eivät, koska en halua että joka toisella ystävälläni on samanlainen h&m-huppari kuin minulla. :D

Sivut

Kommentit (19)

susuki

Kärsiikö joku muu samantapaisesta ongelmasta.

Löydätte kivan vaatteen, ostatte sen, mutta kotona alattekin epäröimään ostosta sen takia että se ei ole tietyn merkkinen/ostettu tietystä kaupasta.

Jostain syystä ajattelen kamalasti merkkiä. H&M kyllä menee loistavasti, mutta esim. Seppälä aiheuttaa mulle ahdistuksen. Kaikki ostavat henkkamaukalta (no eivät kaikki mutta hyvin hyvin monet) ja Seppälästäkin oon kuullut vain haukkuja.

Tänään kuitenkin löysin loistavasti istuvat mustat farkut, jotka eivät kiristä lantiolta niin kuin vaikkapa vero modan yms samantapaiset. Silti tuo yksi hölmö merkki häiritsee minua vaikka ketä edes oikeastaan kiinnostaa minkä merkkiset vaatteet ovat jos ne näyttävät hyvältä. ? Ja muutenkin noi kaupat ovat laadultaan varmaan aika samaa tasoa.

Haluisin eroon tällasesta liiallisesta ajattelusta mutta miten.

Hölmö topic ehkä, mutta mua alko ahdistamaan nyt tuo ostos. :DD

Mirve

Munki lähipiirissä on tota että katotaan nenänvartta pitkin jos kertoo ostaneensa jotain Seppälästä.

Siellä on kyl paljon kaikkee sellasta missä on jotain mörrimöykkyjen kuvia ja söpöjä tekstejä, että ehkä jotkut kaihtaa niitä. Itekää pahemmin ostele sieltä mitään, koska tuntuu vaan ettei siellä oo mitään, mutta jos joskus löytää jotain kivaa niin kyllä sen sitten ostaa jos on mieleinen, mutta noi "mörrimöykky -jutut" jää kyllä ostamatta. :D

Tosin tää on niin pieni paikka että kaikki huomaa heti jos oot ostanu sieltä jotain kun joka toisella vastaantulijalla on samanlainen. Ite kyl tykkään hakea vaatteita muualta just sen takai ettei täällä oo oikein mitään.

susuki

ei mutta siis mä en yleensä osta seppälästä oikeen mitään, paitsi alusvaatteita. mutta noi on vaan ihan perus mustat pillifarkut, enkä oo löytäny vielä mistään noin istuvia farkkuja. Mulla ei mene henkkamaukan, vero modan tms farkut lantiosta kiinni yhtään mitenkään. Noi meni ja ilman mitään itkuakin kaikenlisäks. :o Varmaan ensimmäiset mun elämäni aikana.
Kattooko oikeasti joku niin tarkkaan että huomais että ne on seppälän.

BabyPhat

^Mä vahvasti luulen, ettei ketään voisi vähempää kiinnostaa mistä kaupasta sie oot farkkus ostanut! Niin ellei ala kyselemään vinkkejä nuin istuvien farkkujen sijainnista! ;) Kanna vaatteesi ylpeydellä, älä häpeillen :)

Janojuu.. OLI itsellänikin tuota ahdistusta ennen, mutta se katosi sitten samointein kun ostin niin ihanan takin Seppälästä, istuvan ja lämpimän, etenkin hyvännäköisen! ;) Ja ihmiset kyselleet paaaljon mistä sen löysin!

susuki

yeap, aivan. : >

mitä järkeä ostaa vaatteita jonkun merkin takia, jos niitä ei edes saa kiinni. :'D tai jos saa kiinni niin pursuavat jenkkakahvat näyttääkin todella hienoilta. ;)

BabyPhat

^AIVAN! :D
Pitäisi aina muistaa se oma vartalonmalli ja miettiä mikä itselle sopii/mahtuu ja istuu kunnolla. Jos se onkin sitten niin, että ne sopivimmat vaatteet löytyy seppälästä tai vaikka tarjoustalosta, niin sieltähän ne sitten kannattaa hakea! :D

Laitat heti huomenna ne uudet farkut jalkaan! ;)

Kathry

Mä en tiiä tajusinko mutta onko kyse jostain Dolce&Cabbana tyyppisistä merkeistä?? koska mun mielestä Seppälä ja H&M on ihan samaa luokkaa..

lunacracker

Ei sitä kannata ahdistua, mielestäni Seppälä on "laadukkaampi" kuin H&M, samaa luokkaahan ne on mutta jos testissä olis farkut kummastakin niin uskon että H&Män hajois nopeemmin :D

riinaF

Mulla on toisinpäin, koen ahdistusta merkkivaatteista. Löysin esim. ihanat tennarit, jotka sattuu olemaan Adidaksen. Mä inhoan kaikkia näkyviä tuotemerkkejä vaatteissani ja ärsyttää, kun ne kengät ois kivat mutta en tahtois olla kävelevä mainoskyltti. Okei, ei sitä kengän merkkiä rekisteröi varmaan kovin moni mutta Adidas on vielä näkyvämpi merkki kuin joku Knox tai vastaava, kun ne raidat paljastaa aika hyvin (kenkä siis on vaan vähän editoitu versio Superstareista), joten epäröin ostaa ne :?

Tsein

Ihmettelen kyllä miten köyhää elämä on, jos täytyy arvostella toista ihmistä sen perusteella, mistä tämä on ostanut vaattensa. Todellakin, ketä kiinnostaa minkä firman tai merkin vaatteet jollain toisella on päällä? Jos näyttää hyvältä, niin näyttää. Jos näyttää kauhealta, niin näyttää. Ei sillä merkillä ole vaikutusta siihen näyttääkö joku vaate päällä hyvältä vai ei.

Ei oo itellä mitään väliä mitä merkkiä vaatteet on. Pääasia, että näyttävät päällä hyvältä tai siedettävältä. Muut olkoon keskenään ihan mitä mieltä tahansa.

Yezzi

Itse ostan vaatteeni sieltä mistä löydän kivoimman näköisen oli kauppa sitten mikä tahansa. Uskokaa tai älkää todella harva huomaa onko sinulla jalassa kalliit merkki farkut vai halvat ei minkään merkkiset. Ennemminkin ihmiset kiinnittää huomiota siihen että WAU ompa tuolla tytöllä hyvin istuvat farkut ja ne näyttää todella hyvältä tuon tytön päällä... Ei kalliimmat merkkifarkut tee ihmisestä sen parempaa tai kauniimpaa kuin halpojen "merkittömien" farkkujen käyttäjät.

venny
riinaF
Mulla on toisinpäin, koen ahdistusta merkkivaatteista. Löysin esim. ihanat tennarit, jotka sattuu olemaan Adidaksen. Mä inhoan kaikkia näkyviä tuotemerkkejä vaatteissani ja ärsyttää, kun ne kengät ois kivat mutta en tahtois olla kävelevä mainoskyltti. Okei, ei sitä kengän merkkiä rekisteröi varmaan kovin moni mutta Adidas on vielä näkyvämpi merkki kuin joku Knox tai vastaava, kun ne raidat paljastaa aika hyvin (kenkä siis on vaan vähän editoitu versio Superstareista), joten epäröin ostaa ne :?

Mulla on sama juttu. En todellakaan halua olla mikään kävelevä mainoskyltti. Siksi raksinkin usein vaatteista pois kaiken maailman logot.

Shiny Me

Tykkään katella ja ostella laadukkaita vaatteita, mutta en oo kuitenkaan kovin tarkka jos löydän jonkun AIVAN ihanan vaatteen vaikka hennesistä. Ja jos joku "merkkitietoinen" sitten katselee mua pitkin nenänvarttaan niin ENTÄ SITTEN ? omapahan on ongelmansa. Mulle on tärkeetä että itse tykkään mun vaatteista mitä mulla on päällä ja että ne on mukavia. :wink:

Mistake

En juuri shoppaile Seppälässä, Kappahlissa, MicMacissä tai YourFacissa.
Seppälässä on lapsellisia vaatteita :x mutta yhdet ihan siedettävän näköiset kengät ostin sieltä jokunen aika sitten, jotka tosin hajosivat heti :evil: Joten seppälästä en osta enää mitään.

Kerrompa nyt ajankuluksi mitä mieltä olen seuraavista liikkeistä:

Kappahlissa ei ole mielestäni yhtään tyylisiäni vaatteita.

MicMacista ostin ylä-asteella vaatteita. Valikoima on suppea ja melko räikeä, mutta sieltä kyllä ostin tänä talvena villakangastakin joka oli hieno ja kivan värinen. Mutta sitten huomasin, että takin sisäpuolen kangas on revennyt pahasti kun olin takkia vasta pari kuukautta käyttänyt :roll:

YourFace:ssa en ole ikinä käynyt ja tuskin menen ennen kuin täytän 40 :lol: minulla on sellanen mielikuva, että se on vanhemmille ihmisille.

H&M:ssä käyn usein, mutta vaatteet ovat melko heikkolaatuisia ja tavallisia/tylsiä. Mutta ostan kyllä kyseistä liikkeestä koruja, sukkia ja alusvaatteita jotka ovat mielestäni hyviä hinta laatu suhteeltaan.

Lindexissä vaatteet ovat liian isokokoisia.. ja synkän värisiä.

Gina trigosista pidän paljon! Vaatteet ovat värikkäitä, mallit vaihtuvat usein :)

Only ja Vero Moda ovat mielestäni aika samanlaisia liikkeitä ja niistä löytyy paljon samoja vaatteita. Olen joskus erehtynyt ostamaan muutaman hupparin Onlystä jotka kutistuivat pesussa (vaikka pesin ihan pesuohjeen mukaan) :?
Mutta muuten farkut, korkkarin, takit ja muut pitkähihaiset ovat olleet hyviä :)

Ei minua siis ahdista tuo MicMacin talvitakki tai Seppälän saappaat mutta kyllä huomaa että laatu on huono ja jatkossa en osta enää mitään niistä liikkeistä :x Maksan kyllä enemmän jos vaate on laadukas. En väitä, että Gina trigosissa olisi laadukkaita vaatteita, mutta minun käytössä ne eivät ole hajonneet.

Minua ei juuri ahdista ostoksieni merkki koska yleensä menenkin sisään vain niihin liikkeisiin mitkä minua mielyttävät ja mistä tiedän, että vaatteet siellä ovat jotain merkkiä. Ei merkin tarvitse todellakaan näkyä vaatteessa selvästi, vaan tärkein on että itse tiedän mistä vaatteeni on ja että se on laadukas.

Lisäänpä vielä ettei minua todellakaan kiinnosta/haittaa mistä ystäväni tai muut ostavat vaattensa. Helposti voin kehua jonkun seppälästä ostamaa paitaa tai farkkuja koska hänen päällään ne voivat näyttää hyvältä ymym. Eihän se minulle kuulu mistä muut tykkäävät tai ostavat vaattensa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat