Kesämeikki - Muoti ja kauneus

susuki

Nyt kun alkaa päivät menemään kesäänpäin, niin mulle iskee se sama vanha ahdistus. En vain kertakaikkiaan osaa meikata kesällä.
Kuulostaa kummalliselta, mutten oikein edes tiedä miten kesällä tuon meikin kanssa pitäisi niinkuin olla. Nykyinen pakkeli voi olla kesällä hieman tuhtia, sitten ne kaikkein ohuimmat litkut taas tuntuu liian ohuilta. Tuntuu että kaikki sanovat että ovat melkein ilman meikkiä kesällä, mutta kyllä sitä kesälläkin näkee meikanneita naisia (siis samalla tavalla kuin tyyliin talvimeikki) ja jos oma pärstä on jollain ohuella litkulla peitetty niin mulle tulee outo olo ja haluaa heti mennä pistämään sitä meikkiä enemmän. Tai mitä jos käytte kesällä baarissa/terassilla, minkälainen meikki silloin. ? Meikkaatteko tyyliin vaikkapa festareilla. ?
Tiedän ettei naamani tarvitsisi mtn paksua peittoa todellakaan, mutta kun niillä ihan ohuimmilla litkuilla meikkaa niin tulee jotenkin keskeneräinen olo ja tuntuu että ne levähtää naamalla välittömästi. En minä sitten tiedä. Tämä on aina ollut kamalin ongelmani kesässä. :'D vaikka kuinka huvittavalta kuulostaakin.

Miten te meikkaatte kesällä ja siis milloin alatte keventää meikkiä. ?

Kommentit (15)

Tsein

Satunnaista aurinkopuuterin käyttöä lukuunottamatta en tee kesällä mitään toisella tavalla meikatessani. Tosin meikin värit saattaa muuttua vähän, mutta se johtuu vaan pukeutusmivärien muuttumisesta ja kun tulee meikattua yleensä niin, että sopii kokonaisuuteen. Täysin meikittömänä olen kesällä vain kotona ja rannalla, jos on tarkoitus olla vain siellä rannalla ja sitten himaan.

susuki

Meikkaatko sitten muuten paljoa. ? :o

Onkohan kesällä liikaa ohuesti levitetty (tyyliin meikkisuti/sienellä vedellen) meikkivoide ja vähän sipaisu puuteria tyyliin nenälle ja otsalle, ja aurinkopuuteri. :o

BabyPhat

Kesällä yleensä vähennetään meikkivoiteen ja puuterin määrää ihan siksi, että iho hikoilee niin pirusti ja paksu maalikerros sitten näyttää tosi hyvältä ja tekee niiiiin hyvää iholle. :wink: [u]Talvella[/u] nuo antavat todella hyvän suojan pakkasta ja kylmää tuulta vastaan.
Ruskettunut iho ei muutenkaan kaipaa niin kovin mitään peittävää, joten puuteri riittää vallan mainiosti viemään kiillon pois. Aurinkopuuteria hiusrajan tuntumaan ja kevyt sipaisu koko naamaan tekee sellaisen fressin vaikutelman. Luomiväreillä kannattaakin sitten leikitellä entistä enemmän! Metallinhohtoiset sävyt, kulta, hopea jne sopivat niin täydellisesti rusketuksen kanssa. Samoin kaikki tropiikki-värit! Myös rajauksen värillä saa ihmeitä aikaan :) Huulia korostellaan ja meikkaillaan sitten oman maun ja värimaailman mukaan, mutta pitäisi muistaa se suojakerroin myös huulivoiteessa :D

Eikös tämä kuulu ketjuun "meikkaaminen"? :)

susuki

Nii no eihän mitään hätää olis jos ruskettuisi, mutta mä en rusketu. :D Tosin viime kesänä mun mielestä pärjäsin ihan hyvin jollain Lumenen Hydra drops meikkivoiteella joka lähentelee ihan jo jtn vähän sävyttävää päivävoidetta. Voi kai ne suurimmat ongelmakohdat sitten peittää vaikka peitepuikolla tai sipaisulla vähän tuhdimpaa meikkivoidetta. :o

BabyPhat

Entäs jos kokeilet meikkivoiteen sijasta meikkipuuteria? Se on peittävämpää kuin pelkkä puuteri, muttei yhtä raskasta ja peittävää kuin meikkivoide. Saisi ihokin enemmän hengittää. Millaisia iho-ongelmia sulla sitten on?

Tsein
susuki
Meikkaatko sitten muuten paljoa. ?

Riippuu siitä mitä pitää paljona. Perusarkimeikkiin kuuluu meikkivoide, puuteri, poskipuna, ripsiväri, rajaukset ja luomiväri sekä tässä lähiaikoina on ollu tarve ottaa käyttöön kulmakarvakynä. Mitään näistä en käytä paljon, vaan kevyesti ja arkena luonnolliset värit ja korostukset on pop.

Kesällä kun on enimmäkseen töissä, niin kaipaa silloinkin sen meikin. Vaikka tekeekin paskaduunia, tuntuu silti paljon paremmalta, kun on edes naama kunnossa. Varsinkin kun joutuu jatkuvasti tiirailemaan peilejä ja näkee siten itsensä monta kymmentä kertaa päivässä.

susuki

Mun naamaongelmat on aika perujuttuja, vaalee iho punottaa ja satunnaisesti näppylöitä silloin tällöin. Ja kun läheltä katsoo niin ihohuokoset on täynnä skeidaa. :x Vois vaikka mennä ennen kesää johkin kasvojenpuhdistukseen.

Meikkipuuteria en oo koskaan kokeillutkaan. :o

Tsein

^Mistä sie revit noita? Meinaatko, että etelän maissa ei kukaan nainen käytä ikinä puuteria, koska ne on niin ruskeita?

Jos sie vedät puuteria koko purkillisen naamaan kerralla, se voi vähän estää ruskettumista, mutta muuten se ei kyllä sitä estä.

Kickapoo

Kesämeikki on helppo tehdä jos pohjatyö on hoidettu kunnolla.
Itse värjään kulmat ja ripset, kulmat nypin myös hyvään malliin niin ei tarvitse niiden eteen nähdä vaivaa, ripsien taivutus riittää.
Ihon hoidan kuntoon niin ei tarvitse muutakuin vähän säväyttävää päivävoidetta ja ripaus puuteria viemään kiillon t-alueelta.
Vähän aurinkopuuteria ja värillistä huulirasvaa jossa on suojakerroin ja menoksi :).
Illaksi voi sitten ton päivämeikin lisäksi pistää vähän silmämeikinpohjustusvoidetta ja jotain kivaa sävyä luomille, kuultovoidetta poskille. Hirvee pakkeli ei mun mielestä sovi kesään :/.

Oiu

Minäkään en tykkää kesällä käyttää paksuja pakkelikerroksia, enkä jaksa vääntää niitä missään festareilla tai uimareissuilla. Pohjatyönä värjään ripset, nypin kulmat siisteiksi ja pidän ihon kunnossa.

Sävyttävää, suojakertoimellista päivävoidetta tykkään käyttää ja samoin ripsentaivutinta. Meikkipuuterilla peitän mahdolliset ongelmakohdat ja toimeliaina päivinä sipaisen vähän aurinkopuuteria mukaan. Hienompiin tilaisuuksiin rajaan silmät ohuelti, laitan ripsiväriä ja kiiltävää huulirasvaa.

En kyllä tykkää talvellakaan meikata hirveästi. Ruskettunut hyväkuntoinen iho näyttää itsessään niin hyvältä, että sääli ja turhaa sitä olisi millään peittää.

edit. kappas, tuli melkein identtinen viesti edellisen kanssa :D

marika_

^Kyllähän meikkivoide + puuteri voi hiukan hidastaa rusketusta, koska ne sinänsä antavat jo pienen aurinkosuojan. Suojaavathan ne palamiseltakin jonkinverran, jopa suojakertoimettomina.
Rusketushan itseasiassa ei ole iholle hirveästi sen parempi kuin palaminen ja liiallista rusketusta tulisi välttää. Jos on joka vuosi ihan papu niin kyllä se vaan vanhentaa ihoa ja kasvattaa myös ihosyöpäriskiä.

Tsein

^Nimenomaan näin. Voivat hidastaa ruskettumista pienessä määrin, mutta eivät sitä estä.

Ja miksi ihmeessä pitäisi vetäistä oikein pakkeli noilla tuotteilla naamaan? Meikkivoidetta ja puuteria voi käyttää hillitystikin, ilman että naama näyttää päällemaalatulta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat