Vaatekaappisi - Muoti ja kauneus

temelia

Mulla on vaatehuone, missä on hyllyillä omat pinot topeille, housuille, paidoille ja muovikorit alusvaatteille ja sukille. Toisella puolella huonetta on henkaritanko, jossa pidän sit siistimpiä vaatteita. Eteisessä mulla on myös vaatekaappi, mitä pidän kyl enemmän liinavaatekaappina,on siellä tosin jotai talvivaatteita ym. mitä ei aina tarvita. Sen vieressä on vielä toinen kaappi, mis on tanko, jossa pidän takkeja, joita en just sillon käytä...tilaa on siis aikas mukavasti :)

Tykkään pitää vaatteet siististi, ni löytyvät sitten kun tarvitsen. Kotikotona mulla oli pieni vaatekaappi ja siitäkin käytössä vaan kolme hyllyä, ni nyt tietysti pysyykin helpommin järjestyksessä kuin ennen.

Sivut

Kommentit (16)

cerise

Vaatekaappini on valkonen ja aika mitäänsanomattoman näkönen, oli valmiiks tossa seinässä kiinni kun tänne muutettiin. Leveempi sais olla tai noiden kahden oven lisäks vois olla vielä kolmaskin.

Kaapin siisteysaste vaihtelee paljon. Yleensä kaappini on kyllä kuin pommin jäljiltä, yritän kuitenkin edes pientä järjestystä pitää niin että housut olis alahyllyllä ja paidat ylemmillä. Ehkä kerran kahessa kuukaudessa jaksan tehä oikeen vaatekaapin suursiivouksen. Sillon yleensä myös heitän kaapista pois vaatteita, joita ei oo tullut pitkään aikaan käytettyä ja vien ne johonkin odottaamaan kirppiksele pääsyä.

Vaatteet oon lajitellu niin että alimmalla hyllyllä on sukat ja vyöt, tokalla housut, kolmannella t-paidat (toisessa kasassa hienommat ja toisessa lähinnä aluspaidoiks tai kotioleskeluun tarkotetut) ja pitkähihaset, neljännellä topit ja yöpaidat. Alusvaatteille ja sukkahousuille/legginseille on tuollaset hyllyn alareunaan kiinnitettävät korit. Kaapin henkaripuoliskossa sitten roikkuu hupparit ja neuletakit ja tämän puoliskon pohjalle on heiteltynä laukut. Ihan toimiva järjestys mielestäni, tosin paitahyllyillä ja henkaripuolella alkaa olla vähän ahdasta.

Disaster

Toivottavasti tästä ei ole jo keskustelua, haulla en ainakaan löytänyt.

Millainen vaatekaappi sinulla on? Vai kenties vaatehuone? Pidätkö sen koko ajan siistinä, siivoat säännöllisesti vai onko se kuin pommin jäljiltä? "Päivitätkö" sitä, eli heitätkö käyttämättömiä vaatteita pois? Oletko kenties lajitellut vaatteet värin, vuodenajan tai muun vastaavan mukaan?

olematon

Miten mä muistelisin että tästä ois ollut joskus joku aihe, tosin en mäkään sitä löytänyt :o

Noh. Mulla on ihan vaan vaatekaappi, johon ei mun kaikki vaatteet meinaa sopia sitten millään. Vaatehuone olis jotain parasta :D Oon lajitellut vaatteeni niin, että topit, t-paidat, pitkähihaiset, hupparit ja housut erikseen omissa pinoissaan. Sit on eri kaapissa hameet ja alusvaatteet ja sukat. On täällä näitä kaappeja ihan ok:sti, mutta mun puolesta voisolla vielä toinen tollanen kaappi missä on hyllyjä :roll:
Ja pyrin pitämään suht kuosissa tuon kaapin jo siksikin, että se ei mee kiinni jos pinot on ihan miten sattuu. Tosin se ei aina oo kovin esimerkillinen jos haluunkin jonkun vaatteen alempaa pinosta ja kiskon niitä sieltä väleistä. 8-[

rebecka

Mulla on kaksi vaatekaappia, joista toisessa on pelkkiä hyllyjä ja toisessa on niitten lisäks myös henkaripaikka. Se puoli onkin jotenki kunnossa, farkut on lähes siisteissä pinoissa lajiteltu vähän sen mukaan mitä käytän eniten. Kaikista siisteimmät vaatteet roikkuvat sitten niissä henkareissa.

Tää toinen vaatekaappi onkin sitten asia erikseen! Tilanne on tällä hetkellä se, että vaatekaappi ammottaa tyhjyyttään ja kaikki vaatteet on mukavasti pitkin mun huonetta. :D Aiemmin vaatekaappi oli täynnä kaikkia sellaisia vaatteita, joita en käytä laisinkaan ja vastaavasti kaikki käyttövaatteet, niinkuin jo sanoinki, on mulla nätisti sängyllä, tuolilla ja lattialla sellasissa epämääräsissä kasoissa. Eilen sain sitte itteäni niskasta kiinni ja repäsin kaikki vaatteet alas vaatekaapista ja kävin ne läpi ja heitin turhat mäkeen. Nyt tarvis enää viikkailla noi mun "oikeet" vaatteet takasin kaappiin.

Elikkäs mä en siivoile mun kaappeja säännöllisesti, vaan usein ne näyttää lähinnä sellasilta kirppareiden vaatepöydiltä, jotka on myllätty sataan kertaan läpi :D aion kyllä joskus vielä hankkia itelleni kunnon vaatehuoneen!!

riinaF

Mulla on aivan ihana teetetty vaatekaappi ? Siinä on liukuovet, toisessa ovessa on ylhäältä puoleenväliin asti peili [size=9](haluaisin kyllä kokovartalopeilin, täytyy aina pikkuveljen huoneeseen mennä katsomaan koko asua :lol:)[/size] ja itse sisällykseen kuuluu kiinteästi vain toisella puolella oleva henkareille tarkoitettu tanko :D Toisella puolella on sitten sellainen ihan irrallisesti ostettu koristohässäkkä, yhteensä yhdeksän koria.

Korit oon jakanu lähinnä tyyliin "sukat", "alusvaatteet", "t-paidat", "pitkähihaiset", "housut". Pari tyhjää koriakin on vielä :D Ja yleensä noi on aika siististi, kun ei mulla oo niin paljon vaatteita että sinne sotkun sais aikaiseksi. T-paidat on joskus vaan rytättynä sinne koriin, mutta muuten aika siististi jaksan viikkailla kaiken :D Yleensä kerran tai pari vuodessa käyn vaatekaapin läpi ja heitän pois vaatteet, joita ei oo tullu käytyä läpi.

Mä tykkään tosta koristosysteemistä ihan älyttömästi ? Helppo ottaa takanakin olevia vaatteita, kun vaan kiskoo sen korin ulos eikä tarvii kaivaa jostain kaapin takaseinän tienoilta mitään. Ja ton hässäkän saa helposti purettua ja kasattua uudelleen eli saan siitä sitten tarvittaessa omaan kotiin lisää säilytystilaa eikä tarvii koko huippusuurta vaatekaappia raahata mihinkään :D

Emilie

Oma kaappini menee helposti sotkuun, koska tila ei yksinkertaisesti riitä, kun olen jatkuvasti kantamassa uusia vaatteita vanhojen seuraksi. Itselläni on melko peruskaappi, toisen oven takana hyllyt, toisen oven takana tanko henkareineen. Miehen vaatteet rohmuavatkin kaksi hyllyä ja osan tangosta, joten kaappi on vielä enemmän tukossa tämän takia. Oma kaappinihan on siis suunniteltu yhdelle hengelle, ei suinkaan kahden käytettäväksi (kun vielä lapsuudenkodissani asun).

Yksi asia mikä vaikeuttaa osaltaan tavaroiden löytämistä on se, että 90% vaatteistani on mustia. Tietyn mustan t-paidan löytäminen muiden seasta onkin osottautunut vaikeaksi tehtäväksi, jos kaappi on valmiiksi sotkussa. Siksipä tasaisin väliajoin (n. kerran puolessa vuodessa) tyhjennän kaappini, kokoan tietyt vaatekappaleet tietyille hyllyille ja heitän vanhat pois. Luultavasti seuraava tälläinen operaatio tulee muuton yhteydessä.

Ylimmälle hyllylleni pistän asusteet ruskeaan pajukoriin (vyöt, hansikkaat pipot..) ja samaan rakoon menee hameeni pituudeen mukaan. Pitkät omaan kasaansa, puolipitkät toiseen ja lyhyet kolmanteen. Isoimpaan hyllyväliin kasaan yläosalle tarkoitetut rytkyt. T-paidat, pitkähihaiset, samettipaidat ja pitsipaidat saavat kaikki oman paikkansa. Housuja käytän sen verran harvoin, että ne tungen vain mielivaltaisessa järjestyksessä toisiksi alimmaiselle hyllylle. Sukille, pikkuhousuille+rintsikoille ja sukkahousuille minulla on omat korinsa. Kaikkein ylimmät hyllyt menevät mieheni kamoille. Tankoon pistän luonnollisesti rypistyvät vaatteet ja juhlavaatteet. Korsetitkin säilytän mieluiten henkarissa.

Huoneessani on myös vaatekomero, mutta se on muuttunut koko perheen romuvarastoksi, missä on kirjahylly ja vaatteet, jotka eivät mahdu muualle. Harmi, koska olisin voinut mielelläni käyttää sitä pukeutumishuoneenaani. Kenkäkokoelmanikin olisi varmasti loistavasti mahtunut sinne eikä sitä tarvitsisi säilyttää eteisen ahtaassa komerossa (omistan melkeinpä 20 paria kenkiä niin vintage tyylisistä korkokengistä pitkävartisiin remmisaappaisiin).

Disaster

Mulla on kaksi vaatekaappia, toisessa pelkkiä hyllyjä ja toisessa muutama hylly ja tanko henkareille. Tällä hetkellä se on täysi kaaos, vaatteita on ihan liikaa ja siksi ei pysy mitenkään järjestyksessä.. Joten tässä joku päivä projektina on siivota se ja hävittää sieltä turhat pois. Tarvitsisin myös jonkun hyllykön laukuille ja vöille kun muuten niitä lojuu missä sattuu. Tarttis myös pistää bilepaidat ja -mekot yms. henkareihin ja sitten perusvaatteet järjestellä jotenkin järkevästi. Myös sukkia on paljon sellasia jotka vois heittää menemään kerran uusia ja parempia on ostettu. Myös turha vaatekaappiin kuulumaton roina saa vaihtaa paikkaa, tällä hetkellä mun vaatekaapissa säilytetään mm. lahjaksi saatuja käyttämättömiä astioita ja tuuletinta. :roll:

novelty

Itselläni oli ennen vaatehuone, jossa oli tilaa mielin määrin, ja turhia käyttämättömiä vaatteita tuppasi aina kerääntymään sinne. Jonkun aikaa sitten muutin uuteen kotiin, jossa on vaatekaappi. Aluksi oli vaikea saada kaikki mahtumaan sinne, mutta sitten karsin pois vaatteita, joita en ollut käyttänyt enää pitkään aikaan. Nykyään sitten yritän pitää vaatekaappini mahdollisimman siistinä; t-paidat, pitkähihaiset, housut, hameet sun muut ovat omissa pinoissaan viikkattuina, useimmiten... :)

marimma

Vaatekaappi.
Neljä hyllyä on molemilla käytössä. Hyllyjen väli siis on jonkun n. 40cm koska niissä on molemmilla 1 iso banaanilaatikko (pahvia) ihan alimmaisena niille vaatteille joita käytetään harvemmin. Seuraavilla hyllyillä on 2 isoa muovilaatikkoa joissa on toisessa mulla paremmat vaatteet ja toisessa kotivaatteet. Ja miehellä omalla puolellaan työpaidat toisessa ja muut paidat toisessa. Ylimpänä on molemmilla 2 pienempää muovikoria. Niitä "sukkakoreja" joista toinen on sukille ja toinen alushousuille.

Pysyy järkässä!

Ja vihaan vaatetankoja! Mä en käsitä miksei nykyään saa VAATEKAAPPIA ilman vaatetankoa. Ja monilla hyllyillä. Tähänkin kaappiin on tehty ite hyllyt, koska tähänkin kuulu vaatetanko mutta revittiin se irti. Tää oli sentään niin fiksu että vaatetanko puolellekin oli tehty edes noi hyllyjen kannatinreiät.
Ja ilman laatikoita meidän vaatteet ois ihan hirveän epäselvästi tuolla. Ensinnäkään ne ei pysyis pinossa. Toiseks ne ois älyttömän vaikea kaivella sieltä esiin kaatamatta ja sekottamatta kaikkia. Eikä niitä aina väristä tunnista ja sitten joutuu kaivelee uudelleen sen toisen samanvärisen jostain. Joo. Eli laatikkoon eikä viikata! Taitetaan vaan nätisti. Sit saa myllätä vaatteita just niin paljon kun mieli tekee :)

celia

marimma: Eiköhän esim. Ikeassa myytävän Pax-sarjan saa koottua mieleisekseen eli ilman niitä tankoja? Maksaa tietysti enemmän mutta saa ainakin mieleisensä ja omiin käyttötarkoituksiin sopivan. :)

marimma
celia
marimma: Eiköhän esim. Ikeassa myytävän Pax-sarjan saa koottua mieleisekseen eli ilman niitä tankoja? Maksaa tietysti enemmän mutta saa ainakin mieleisensä ja omiin käyttötarkoituksiin sopivan. :)

Joo mut Ikea on vähän kaukana.
Eikä meillä oo oikein rahaa laittaa sellaseen kun on paljon tarpeellista ostettavaa, ennenkuin voidaan alkaa "päivittää" uudempiin noita vanhoja tavaroita. Toiseks noi Paxit pitää kiinnittää seinään. Niinkun oikeastaan kaikki mitä Ikea myy :?

Elfan korit ois kivat. Mutta kun pitäis saada se kaappiosa jostain :?

gnirom

Vaatekaappi tässä kämpässä on liian pieni, eikä mahdu ostamaan lisääkään. On siis yks hyllytetty kaappi ja yks leveä tangollinen, lisäks oon täyttäny myös tankokaapin "lattian" vaatepinoilla ja sit siinä on vielä pari ylähyllyä.

Vaatteet on järjestelty tyypin mukaan, eli omissa pinoissaan topit, t-paidat, hupparit, neuleet jne. henkareissa on farkut, mekot, kauluspaidat ja sellaiset. pari hyllyä on käytännössä sellasia koreja, niistä toisessa on sukat ja rintsikat, toisessa alushousut ja epämääräset asusteet (vyöt jne).

Kaappi on nyt ihan hyvässä järjestyksessä, se oli muuton jäljiltä aika pitkään kaaos. Nyt kyllä pyrin pitämään sen kuosissa. Päivittelen sillon tällöin, mutta en kovin rajulla kädellä, vaatteista on vaan niin vaikea luopua :lol:...

Jesssi-

Miun vaatekaappi on kans aivan liian pieni miulle.Oikeastaan vaattteille siinä on vaan yhen oven takana tilaa,sekin on aika kapea.Onneks sitten on toisen oven takana henkareille tilaa ja siellä on jotain paitoja ja mekkoja(no miun hurjat 2 mekkoa :lol: ) ja takkeja,sellasia mitä en käytä.Yritän pitää vaatteet edes noin suurinpiirtein järjestyksessä, mutta jotenkin se siisteys aina häviää kun otan aina vissiin sen kasan alimmaisen paidan :roll: Oon yrittäny pitää vaatteet silleen lajiteltuina, että farkut on omassa kasassaan,muut housut omassaan,kaikenlaisen paidat omassaan(esim.t-paidoille on oma kasa ja topeille oma jne.) ja näin edelleen.Alusvaatteet ja vyöt on miulla sitten omassa laatikostossaan, joka ei edes ole vaatekaapissa.

Juuri tuossa muutama viikko sitten kävin vaatteet läpi ja heitin pois sellasia mitä en enää käytä.Sitä edellisestä päivityksestä olikin jo liian kauan :D

tephanis

Mulla on huoneessa kolmen kaapin kaapisto, joista yks on tankokaappi ja muut hyllyllisiä. Vaatteet on tällä hetkellä yhdessä kaapissa ja parissa Ikean lipastossa. Olen lajitellut farkut ja hameet omiksi pinoikseen samalle hyllylle, toisella hyllyllä on neuleet ja hupparit ja villapaidat. Topit ja T-paidat mulla on sellasessa Ikean senkissä. Alusvaatteet ja sukat on samaan sarjaan kuuluvassa korkeassa laatikostossa, jonka ylin laatikko on pieni taso koruille ja siitä aukeava kansi on peili. Osa niistäkin lipastoista on täynnä kaikkea muuta kamaa ja vaatekaapin yläkaapeissa säilytän lahjaksi saatuja astioita ja muuta omaa kotia varten hommattua kamaa. Pääsiskin jo laittamaan omaa kotia, tekis mieli mennä jonnekkin kansanopiston puutyökurssille ja suunnitella itse oma vaatekaappinsa. Sais just sellasen kun haluais 8)

orchid

Kaks ihan tavallista vaatekaappia, aikamoinen sotku kyl. :S
Jotain 3-4 kertaa vuodessa teen kunnon inventaarion ja heitän turhat vaatteet pois (tai oikeestaan annan pikkusiskolle) ja järjestän ne. :)
Oon lajitellu ne eri hyllyköille kategorioihin topit, neuleet, hameet, housut, mekot.. yms. Mut sitten ku on jotain vaatekriisiä aina niin ne pinot sekottuu ihan kunnolla. Huoh.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat