Mustista hiuksista punaiset? - Muoti ja kauneus

daikini

Elikkäs, mahtaakohan onnistua kaupan väreillä ja ilman värinpoistoa vetää täysin mustat (värjätyt) hiukset punaisiksi? kokemuksia? tietoja? taitoja? :)

Kommentit (8)

diian

Ainakin mitä oon kaverin hiustilanteita seurannut ihan läheltä, on hänelle jouduttu kampaajan toimesta joskus tekemään jopa useita vahvoja värinpoistoja ennen kuin on uuden värin, hänenkin tapauksessaan punaisen, laittamista voinut miettiä. Riippuu tietysti että kuinka monesti ja "syvään" sun hiukset on mustalla värjätty, että miten hyvin yksi värinpoisto saisi vaalennettua. Mutta kokonaan ilman värinpoistoa en usko kyllä muuhun kuin että mustat hiukset vähän tietyssä valossa kiiltää punasävyisinä.

Jospa tähän vastaisi joku jolla on omakohtaisempaa kokemusta! :oops:

Emmily_

Punaset niistä voi saada aika kätevästikin kun vetää ensin yhden värinpoiston ja siihen vaan punasen värin päälle.. Voisi kuvitella ainakin että punaisen värin kanssa toimis, tuo että laittaa vaan yhden värinpoiston..(?)

Tsein

Ei ole millään tavalla mahdollista saada mustista hiuksista punaisia ilman värinpoistoa. Punainen vaatii aina vaaleamman värin pohjalle. Ei hiuksia voi muutenkaan pelkästään värjäämällä saada vaaleammaksi, siihen tarvitaan aina värinpoisto.

Sitten kannattaakin miettiä, onko valmis rasittamaan hiuksiaan niin paljon, että lähtee värinpoistoa tekemään. Se kannattaa joka tapauksessa tehdä sitten kampaajalla, jos tähän ratkaisuun päätyy.

Msuh

Itsekin kaverin värjäysrumbaa vierestä seuranneena voin sanoa, että ilman värinpoistoa mustasta ei punaista saa. Tämän kaverin tukkaan laitettiin, en muista kuinka monta, värinpoistoa ennen kuin hiukset olivat tarpeeksi vaaleat punaisella värjäämiseen. Hiuksille tuo teki todella pahaa, oikein sydäntä särki katsella sitä hamppua :roll: Mutta kai se sitten on vähän yksilöllistäkin, kuinka hius reagoi siihen värinpoistoon (?)

Emilie

Sanoisin, että jos on pidemmän aikaa värjäilty mustalla, punaisten hiuksien saaminen vaatii aika pitkällisen vaalennusprosessin. Yksi värinpoisto ja punainen väri päälle voi tuottaa melko järkyttävän lopputuloksen (epätasainen väri, joka ei ole lähelläkään punaista) tai sitten homma onnistuukin mutkattomasti. Riippu täysin värjäilyhistoriasta, hiuksien kunnosta ja entisen värin "kulahtaneisuudesta". Jos ei tahdo tappaa hiuksiaan kertoheitolla pistämällä värinpoistoa värinpoiston perään, hiuksien vaalentaminen raidoittamalla on myös mahdollista (vie tosin aikaa, vaivaa ja maksaa mansikoita). Parhaimman tuloksen saat menemällä kampaajalle, mutta useimmat kampaajat kyllä kieltäytyvät tekemästä isoja vaalennuksia (eli koko pää vaaleaksi kerralla) ellei aikaansa väitä vastaan. Silloin he eivät kyllä vanno mitään täydellistä lopputulosta, saati sitten lupaa hiuksien olevan upeassa kunnossa vaalennuksen jälkeen.

Toki nämäkin asiat ovat yksilöllisiä, joillakin tukka kestää kymmeniä värinpoistoja ja värin vaihtelemisia tummasta vaaleaan. Toisille se yksi kerta saa jo hiukset tippumaan päästä. Itse punaista havitellessani odottelin vain rennosti, että musta haalistui ja vaalensin aste asteelta ruskeammaksi. Värjäsin myös sellaisella värillä, jossa punaista oli sekoitettu ruskean sekaan. Lopulta kyllästyin koko projektiin ja päätin vetäistä takaisin tummanruskeaksi. Teininä tuli myös laitettua kirkkaan punaista ja pinkkiä mustiin hiuksiin, mutta tällöinkin asiantuntevan kampaajan toimesta (eikä lopputuloksesta voinut valittaa). Mutta onnea punaisten hiuksien tavoitteluun!

redhead

kyllä mulla onnistui mustasta semmoseksi syvänpunaiseksi värjääminen ilman värinpoistoa. värjää Live Color XXL punaisella pari-kolme kertaa niin hyvä tulee. ekalla kerralla tulee hieman pigmenttiä joka näkyy auringonvalossa, toisella kerralla oli jo punaiseen vivahtavat ihan "normaalissakin" valossa ja kolmannella kerralla sitten täysin syvänpunaiset:) hiukset ei kärsiny juurikaan kun käyttää tehohoitoja eritoten latvoihin useamman kerran viikossa. näin ainakin minulla:)

RosalindRedhair

Kun itse värjäytin pääni vaaleaksi kampaaja teki minulle pään täyteen vaaleita raitoja, ja se ei rasittanut juuria lainkaan. Todellakin vähemmän rasittava toimenpide paksujen raitojen tekeminen kuin koko pään värinpoisto ja värjäyttäminen. Suosittelen :) Maksaakin vähemmän kuin värinpoiston kanssa ja sitten värjäys.

Vierailija
Vierailija: redhead

kyllä mulla onnistui mustasta semmoseksi syvänpunaiseksi värjääminen ilman värinpoistoa. värjää Live Color XXL punaisella pari-kolme kertaa niin hyvä tulee. ekalla kerralla tulee hieman pigmenttiä joka näkyy auringonvalossa, toisella kerralla oli jo punaiseen vivahtavat ihan "normaalissakin" valossa ja kolmannella kerralla sitten täysin syvänpunaiset:) hiukset ei kärsiny juurikaan kun käyttää tehohoitoja eritoten latvoihin useamman kerran viikossa. näin ainakin minulla:)

Hei redhead! Kuinka kauan sulla oli ollu mustat hiukset ennen punaiseksi värjäämistä? Itse värjäsin mustaksi ekan kerran kesällä (kestoväri) ja se haalistui kyllä todella nopeasti ja lokakuun alussa värjäsin uudestaan kevytvärillä. mustat hiukset saavat kuitenki mun ihon näyttämään liian kalpealta ja haluan vaihtaa punaiseen. oonkin nyt kaksi kertaa värjännyt live color xxl:llä (sillä vaahtoversiolla) ja näkyy jo semmonen punanen vivahde "normaalissa" valaistuksessa. viikonloppuna värjään kolmannen kerran, saas nähä muuttuuko syvänpunaiseksi kuten sinulla. :D kuinka pitkän välin pidit värjäysten välillä ja saako vielä kysyä sävyn nroa/nimeä mitä käytit? :D kiitoksia!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat