Kuinka usein vaihdatte/pesette rintsikat? - Muoti ja kauneus

SunLion

oon aika samis tseinin kaa =)

ja tosiaan onhan sillä eroo et onko ne liivit päällä oikeesti selvästi hikoillut vai ei..toki tulee heti pestyä hikiset liivit.

marimma, ootkos imetysliivejä ajatellut?
On toki ymmärrettävää että jos on rahat tiukilla niin ei panosta moniin liivisetteihin mutta saahan alelaaristakin (kauniita ja) hyviä liivejä muutamalla eurolla :shock: ei kenenkään budjetti oo parista eurosta kii. Kaikki liivit ei istu kaikille mutta etsivä löytää. Ei hyvät liivit tunnu päällä miltään, enemmän ne vapaana repsottavat tissit tuntuu :roll: voihan niitä ostaa vaikka vaan yhdet, sit kun sattuu löytämään.

Sivut

Kommentit (47)

Hannis

Tuli tällainen mieleen, kun tuli päivällä ostoksilla myyjän kanssa puhetta, että rintsikat pitäisi pestä jokaisen käytön jälkeen. No en kyllä itse niin ole koskaan tehnyt, mutta peseekö joku muu?

Itse yleensä käytän päivän tai pari samoja ja sitten vaihdan toisiin, mutta yleensä en vielä tuonkaan jölkeen pistä pyykkiin vaan pidän yleensä kaksia tai kolmia liivejä viikossa vuorotellen ja pesen sitten noin viikon tai parin viikon käytön jälkeen.

Kuis Te?

Embo

Mä saatan käyttää jopa muutaman päivän samoja rintsikoita, jos ei oo tullu erityisen paljon hikoiltua. Vois kai niitä useamminkin vaihtaa, mutta se on tuntunu turhalta.. Musta se ei ole kuitenkaan vastaava hygienia-aihe kuin alushousujen vaihtaminen..

SunLion

oon vähän huono tälläsis. Päivittäin pitäis pestä mut mä kyl käytän monta päivää...ja toisinaan käytän sillee et yhen päivän ja sit laitan ne sivuun ja käytän välil jotain toisii..ja sit palaan ehkä niihin.

voihan niitä vaik vähän tuoksauttaa et tietää tarviiko nyt ihan joka päivä pestä..kuluttaisi kauheasti :?

Jesssi-

Kyllä miekin samoja rintsikoita pidän yleensä muutaman päivän ja sitten vaihdan.Mutta en välttämättä laita niitä vanhoja heti pesuun.Vähän siis vaihtelee miten millonki teen

idamri

En mäkään voi kyllä joka käytön jälkeen pestä ku en omista kovin useita liivejä. Johtuen ihan siitä että kuppikoko on 65GG ja sitä kokoo löytyy todella harvoin ja liivit maksaa sen 75€.

BabyPhat

Kattoko kukaan sitä 4D:tä silloin, missä kerrottiin kaikkea noista rintsikoista ja bakteereista, mitä niihin kerääntyy? Ihan mieletömiä numeroita, rupes ällöttämään sen verran, että en minä pidä samoja kuin kerran ja sitten pesuun!

Pesettekö pesuohjeen mukaan käsin, vaiko koneessa? Jos konepesu, niin monessako asteessa?

Msuh
BabyPhat
Pesettekö pesuohjeen mukaan käsin, vaiko koneessa? Jos konepesu, niin monessako asteessa?

Äitee pesee vielä toistaiseksi minun pyykkini, kotona kun asun, joten asteista ei ole hajua. Mutta koneessa meillä siis pestään kaikki liivit, mutta silloin kannattaa ehdottomasti käyttää pesupussia.

Täytyy myöntää, etten kauhean usein rintsikoitani pese, sillä en kovin paljoa hikoilekaan. Eivän ne vain yksinkertaisesti ala ihan muutaman käyttöpäivän jälkeen tuoksahtamaan, joten en näe syytä pestä :) Eli muutamia päiviä samat liivit käytössä ja sitten vaihdan toisiin. Ja kuten Sun:kin, saatan vielä palailla niihin edellisiin liiveihin kunhan ovat vähän ehtineet "tuulettua" :D

Minun mielestäni jokaisen käyttökerran jälkeen peseminen on aikamoista liiottelua :-k Herää kysymys, onko sellaisen rääkin jälkeen liiveistä pian enää mitään jäljellä...

marimma

Pidän niin kauan kunnes muistan pestä. TOSIN että mä en pidä niitä koskaan kotona ellei meillä oo vieraita. Joten vain ainoastaan jos ihmisten ilmoilla olen niin että sillä on jotain väliä pidänkö mun haisevia urheiluliivejä vaiko tavallisia rintsikoita (eli heitänkö esim. takin pois, sillon pitää olla oikeat rintsikat) tulee noita käytettyä.
Enkä omista kuin yhdet rintaliivit ja yhdet ikivanhat kulahtaneet urheiluliivit.

BabyPhat

En tiedä, onko se muka liioittelua pestä aina joka käytön jälkeen, eikä ainakaan minulla ole yhdetkään pilalle menneet. Ja siis konepesussa ovat, vaikka ohjeessa sanotaan käsinpesu.
Kuitenkin rintaliivithan ovat lähinnä ihoa, samoin kuin sukat ja alushousut, ja niihin myös imeytyy iholta kaikki hiki ja muu töhnä, joten kyllä katson ihan aiheelliseksi pestä aina käytön jälkeen.

Jokaisella tapansa, mutta JOS olisitte nähneet sen dokkarin!! :shock: :lol:

Msuh

^ Kyllä vaate kuin vaate kuluu, haalistuu ja tulee heppoisemmaksi pestessä. Itse olen huomannut liivien tukevuuden heikkenevän useiden pesukertojen jälkeen. Pienillä rinnoilla sitä ei ehkä havaitse samalla tavalla, mutta kun on vähänkin isompi varustus, sen tukemattomuuden huomaa heti. Mutta kuten sanoit, kukin tavallaan :)

BabyPhat

No tottakai pesu kuluttaa, mutta itse en huomaa sitä sen enempää rintaliiveissä, kuin paidoissakaan. Ihan hyvinä ne minulla ovat pysyneet.. Ymmärrän, että NS. halpismerkeissä tämä kuluminen onkin ihan silmin ja muutenkin havaittavissa, mutta jos santsaa laadukkaisiin liiveihin, niin kyllä niiden pitäisi kestää. (vaikkakaan en noudata pesuohjetta!!)

Yhtä paljon se lika pilaa sitä kangasta ja tekee nuhjuisen näköiseksi.. :roll:

marimma

Toki hiki haurastuttaa kangasta, mutta kyllä se pesukonekkin sitä tekee ja ihan yhtälailla ellei pahemminkin. Pesukoneessa on vielä linkous joka usein on sitten aika kovilla kierroksilla ellei satu pesemään jotain hienohienopyykkiä samaan aikaan koneessa kun rintsikat sinne laittaa että täytyis pienentää kierroksia. [size=9](Ei mua ainakaan huvita nostaa vettä valuvia vaatteita kuivamaan vaan sen takia että saisin rintsikat pestyä mahdollisimman hellästi koneessa :D)[/size]
Niin ja jotta tulee tuo pesukoneen kankaankuluttavuus oikein huomioitua, niin monellako paidat repeää ensimmäisenä niskasta tai kainalosta joissa hiki on eniten kosketuksissa paitaan? Mulla ne repee usein kaikkialta muualta, kuin niistä. Eikä sellasista paikoista edes missä ne joutuis jotenkin hirveelle kuormitukselle, kuten hihoissa vois olla että ne takertuis aina ovenkahvoihin tms. ja siitä syystä lähtisivät reikiintymään. Ekat reiät taitaa yleensä ensimmäisenä tulla mahan seudulle tai rintojen paikkeille vaikkei kyseessä olis edes mikään "makkarankuoripaita" joka joutuis venytykselle.

Sorry. Oli pakko tarttua ja läpistä.

BabyPhat

En sitte tiedä onko sellaset hiestä kellertävät rintsikat kovinkaan kauniit?
Itse laitan juurikin hienopesuun ja ilman suurta linkousta ja aina pesupussissa, ettei tartu mihinkään koneen osaan ja koko kone mene p*skaksi..
Itse mä pesen ne juuri siistä syystä joka päivä ts aina käytön jälkeen, koska en halua sellasia nuhjusia ja likasia (bakteerisisa) liivejä käyttää. Liikun suht paljon päivässä ja pidän koko ajan liivejä, joten mun mielestä edistän liivieni elinikää pesemällä niitä, kuin pesemättä jättämisellä! Joo ymmärrän myös, jos joku ei jaksa pestä/liiku yhtä paljon/ ei pidä koko ajan liivejä. Miksi niitä siis silloin tarvitsisi niin ahkerasti pestäkään, jos ei ole mitään pestävää?

läpisenpä itsekin.

enkelin

tiedän kyllä, että liivit tulisi pestä yhden käyttökerran jälkeen, mutta niin.... ei mulla riitä aika pestä pyykkiä joka päivä, saati edes joka toinen päivä. ja itsellänikin on tilanteena se, että mulla ei ole kovin useita sopivia rintsikoita, niin niitä saisi olla pesemässä koko ajan. pitäisi itsekin käydä kunnon liivikaupassa ostoksilla, kun toi nykyinen kokokaan ei tunnu oikein sopivalle, eikä mistään halppis liikkeistä löydy sopivan kokoisia.

tekisi mieli ostaa parit kunnon urheiluliivit, joita voisi myös käyttää normaalistikin, sillä en halua, että rintani menevät huonoon kuntoon jo nuorella iällä...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat