Hiusten hoito - Muoti ja kauneus

Kathry

En loytanyt haulla aiheesta keskustelua niin avasin sitten, siirtaakaa jos loydatte.

Olen kuullut shampoissa olevista silikoneista jotka aiheuttavat hiusten lahtoa. Naita silikoneja on kuulemma melkein kaikissa marketeissa ostettavissa shampoissa. Netista loysin sellaisen listan joskus niista silikoneista mutta enaan en sita loytanyt kun koitin etsia. Kuitenkin silloin tarkistin ja loysin Garnierin ja Sunsilkin shampoista noita silikoneja.
Onko kellaan tarkempaa tietoa niista?

Sitten nama kotona keksityt poppakonstit hiuksien kohottamiseksi, kellaan kokemusta ja millaisia?? Enta miten te cosmottaret hoidatte kutrejanne muuten?

Sivut

Kommentit (28)

marika_

Garnier tosiaan ainakin 100% varmuudella sisältää silikonia, käsitääkseni sama kosekaa Garnierin hiusvärejä. Muakin kyllä kiinnostais toi lista, jos joku sen löytää

Mutta lähinnä nyt tohon hiusten hoitamiseen, niin pyrin käyttämään vaan kampaamoista ostettuja shampoita ja hoitoaineita. Ero on mun päässä ainakin niin selkeä kaikkiin paska-panteneihin. Esimerkiks nyt kun oli köyhä kausi ja just pesin hiukset ties millä, niin rupes lähteen melkein tukottain hiuksia. Lisäks käytän tehohoitoa kerran viikossa. Oon myös aika tarkka siitä mitä laitan hiuksiini muotoilutuotteeks, varsinkin kun suoristan hiuksiani säännöllisesti ja pää on siis aika kovilla.

Merkeistä käytän lähinnä Paul Mitchelliä, 4R:ää ja Goldwellia.

zera

Mulla on shampoo ja hoitoaina Goldwellia eli ihan kampaamotuotteita. Muilla tuotteilla en suostu hiuksiani pesemään. Tuskaa oli mökillä pestä jollain halpis mömmöllä, kun omat oli jäänyt kotiin. Sit mulla on semmonen Swarzkofin (en todellakaan muista miten kirjoitetaan :D EI varmaan lähellekään noin, eli voi korjata! ;)) jätettävä hoitosuihke. Mutta käytän ihan kaupan lakkaa Erisania, siinä ei ole silikonia myöskään. :)

olematon

Mulla on nyt doven shampoot ja hoitoaineet... ois kyllä aika jees käyttää aina kampaamojuttuja! :) mutoiluun käytän cutrinin chooz-sarjaa.. Tehohoitoja mäkin käytän kerran - pari viikossa.

zera

Mäkin ostin yhen tehohoito pullon, mutta se on mun mielestä ihan huonoa, vaikka onkin kampaamotuote. Se ei varmaan vaan sovi mun hiuksille, tekee ihan takkusiks ne. Pitäs varmaan kävästä ostaa uus...

agarina

Ostin Tigin shampoon n. kuukausi sitten ja hiustenlähtö on ollut aivan karmeaa! Jotain on pahasti pielessä siinä aineessa! :evil:

Nyt on turvallinen Wella käytössä ja hiustenlähtö vähenemässä.

zera
Kathry
Niita silikonejako on muuallakin kun shampoissa? Perskule ko oon alkanu ihan vainoharhaseksi naiden kanssa..

Joo, mun käsittääkseni on. Ainakin silloin kun äiti toi mulle sen Erisan- lakka pullon, nii se hehkutti sitä, että se ei sisällä silikonia. :D

Kathry

Noniin, pienen vaivannaon ja muistelun jalkeen loysin internetin ihmeellisesta maailmasta taman listan! Nyt vaan kaikki syynaamaan niita purkkeja ja purtiloita!

Hiustuotteissa esiiintyviä silikoneja ja niiden liukoisuus naturallycurlyn mukaan:

Amodimethicone - Ei ole yksinään vesiliukoinen
Amodimethicone (and) Trideceth-12 (and) Cetrimonium Chloride - Yhdistelmä, joka on vesiliukoinen (ks.pelkkä amodimethicone)
Behenoxy Dimethicone - Osittain vesiliukoinen
Cetearyl methicone - Ei ole vesiliukoinen
Cetyl Dimethicone - Ei ole vesiliukoinen
Cyclomethicone - Ei ole vesiliukoinen
Cyclopentasiloxane - Ei ole vesiliukoinen
Dimethicone - Ei ole vesiliukoinen
Dimethicone Copolyol - Vesiliukoinen
Dimethicone copolyol - Vesiliukoinen
Dimethiconol - Ei ole vesiliukoinen
Hydrolyzed Wheat Protein Hydroxypropyl Polysiloxane - Vesiliukoinen
Stearoxy Dimethicone - Osittain vesiliukoinen
Stearyl Dimethicone - Ei ole vesiliukoinen
Trimethylsilylamodimethicone - Ei ole vesiliukoinen
Lauryl methicone copolyol -Vesiliukoinen

Jesssi-

Mie oon kyllä nykyään alkanu pitämään hiuksistani hyvää huolta.Tosin vielä en oo siihen siirtyny että alkaisin tutkimaan onko shampoissa silikoni vai ei.Mutta tällä hetkellä käytössä on Lorealin shampoo,joka on osoittautunut erittäin hyväksi miun hiuksille.Sitten laitan aina hoitoainetta,joko sellasta mikä huuhdellaan pois tai sitten suihkutettavaa joka jää hiuksiin.Tän kaiken hoitamisen teen siks että yritän kasvattaa näitä kutreja pidemmiks :) Haluisin ostaa Tigin tuotteita mutta ne on vaan niin kalliita ettei taida olla ihan varaa moisiin.Ja on noi markettituotteet ollu ihan ok tähän asti.Hiuslakat kyllä ostankin sitten kampaamoista.Nyt on käytössä sellanen jättikokonen pinkki lakka(siis se purkki on pinkki :lol: )jonka nimeä en nyt muista.

Tsein

Silloin kun olen käynyt kampaajalla värjäyttämässä hiukseni, käytän vain värjättyjen hiusten shampoita. Kun väri alkaa haalistua, voin ottaa käyttööni muitakin tuotteita. Lähestulkoon kaikki hiustuotteeni ovat kuitenkin jotain muuta kuin halvinta markettikamaa. Kaikki, paitsi muotoilutuotteet, joissa halvat olen todennut ihan yhtä hyviksi kuin kalliimmatkin.

Hiustenhoitorutiineihiin kuuluu:
-pesu 3-5 päivän välein, käytössä aina myös hoitoaine
-syväpuhdistava shampoo n. kerran parissa viikossa
-tehohoito aina silloin tällöin, suunnilleen kerran parissa viikossa
-säännöllinen harjaus
-lämpösuojaavat muotoilutuotteet, jos föönaan hiuksia
-superselvittävä hiuksiin jätettävä hoitoaine vielä lähes jokaisen pesukerran jälkeen
-hiukset auki nukkumista
-kampaajalla käynti

Näillä on tultu hyvin toimeen. Tukka kasvaa ihan hirveää vauhtia. Tosin siihen vaikuttavat muutkin tekijät kuin em. hoitotoimet.

Shampoista & hoitsuaineista on käytössä tällä hetkellä Bonacure, Oyster ja Tigin tuotteet sekä XZ:n tehohoito + satunnaisesti myös muita merkkejä. Muotoilutuotteista taitaa olla Wellaa, XZ:aa sekä joku jättisuuri ja kohtuullisen huono hiuslakka, joka on menossa vaihtoon piakkoin. Oysterilla on paras lakka.

nomani

Shampoon ja hoitoaineen mäkin ostan kampaamoista. Tällä hetkellä käytän Paul Mitchellin tuotteita. Sitten käytän myös semmosta suihketta, jossa on lämpösuoja, kun yleensä föönaan hiukset. Kyllä mäkin olen huomannut eron, kun siirtyi markettituotteista ja kampaamotuotteisiin.

Hiuslakka on ihan sitten marketista. Hyväksi olen todennut Shokwavesin. [size=9](en oo varma kirjotetaanko noin)[/size]

Mun tekisi ihan kamalasti mieli koittaa Tigin shampoota. Sitä ruskeille hiuksille tarkoitettavaa. Viimeksi kampaajalla käydessäni sitä mulle suositeltiin. Voi olla että sen sorrun ostamaan. :D

Kathry

Mulla tata mietittavaa riittaa kun kyse on hiuksista. Kun mulla oli taa paa kaksi vuotta musta, valilla sinimusta ja varjasin tosi usein ja aina koko vari paahan. Ei puhettakaan kevytvareista tmv. Tein sitten kaksi varinpoistoa, tai toisen teki kampaaja. Edellisen tein itse jollain lorealin kokolla joka poltti hiukset ihan kokonaan. Ne sitten katkeili ihan sikana tasta operaatiosta, tietenki. Ja nyt mulla on paassa viiden sentin pituisia hiuksia (hiukset puoliselkaan) Laitan ne lyhyet hiukset aina lyttyyn vahalla ja itken niiden kanssa kun koitan jarjestella kuontaloa. Kysymykseni siis on etta mita himputtia niille voi tehda ?
Kannattaako ne vaan repia irti paasta ?

Tsein

^Riippuu siitä ovatko ne varmasti katkenneita/kuolleita hiuksia vai uusia, kasvavia. Kasvavaa sänkeä ei missään nimessä kannata mennä nyppimään pois. Hyvä vaan jos vielä kasvaa, vaikka on yritetty värinpoistolla tappaa koko pää.

Värjäys ei muuten juurikaan vahingoita hiusta, jos kyseessä on ammoniakiton väri, vaalentaminen ja värinpoisto taas on pahinta mitä hiukselle voi tehdä. Samasta syystä jälkimmäiset pitäisi aina tehdä ammattilaisen luona eli kampaajalla. Noh, vahingoista viisastuu.

Jesssi-

Olen muuten havainnut kanssa tuon hiusten harjauksen todella hyödylliseksi.Ennen siis en välttämättä harjannut hiuksia edes päivittäin mutta kyllä ne nyt on paljon paremmassa kunnossa kun olen alkanut harjaamaan joka aamu ja ilta.

Nuo katkeilleet hiukset on tosi raivostuttavia,miullakin kun niitä on.Ei se ehkä niin kamalalta näytä,koska varmaan kaikilla niitä jonkin verran on,mutta itseään vaan häiritsee.

Se piti shampoista vielä sanoa että käytän kans ite värjätyille hiuksille tarkoitettua,koska muulla väri huuhtoutuu saman tien pois(siltä se ainakin tuntuu).Jossain vaiheessa värjäsin hiuksiani liiankin usein(tai en tiiä oliko se liian usein,kerran kuussa suunnileen,mutta ne kuivuivat kamalasti)mutta nyt oon yrittäny harventaa värjäysväliä niin et joka toinen kuukaus.Ja aina teen värjäyksen kotona.Eihän ne värit hyvää hiuksille tee,mutta kun on joutunu siihen kierteeseen et muuten tulee tosi ruma juurikasvu jos jättää värjäyksen kokonaan.

Tsein

^Sehän voi olla hormoniperäistä sinullakin. Se pitäis käydä lääkärillä selvittelemässä tai osaavalla kampaajalla. Sattuuks siulla sinne puolen vuoden taakse hormonilääkkeiden aloitus tai lopetus? Toki muutenki hormonit voi aiheuttaa tuon. Samaten "huonot" elämäntavat.

Ehkä siun pitää kuitenkin vaihtaa vielä noita shampoita ihan rasvaiselle päänahalle kehitettyihin erikoistuotteisiin. Käy kampaajalla kyselemässä asiasta ja tarvittaessa tosiaan ihotautilääkärillä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat