millä teet kiharat? - Muoti ja kauneus

marieh

mikä on mielestäsi paras tapa tehdä kiharat? onko se lämpörullat, piippausrauta, paplarit, vai joku ihan muu?

olisi kiva kuulla suosituksia hyvistä laitteista ja muotoilutuotteista.

muukin keskustelu kiharoista ja niiden tekemisestä on enemmän kuin sallittua :D

Sivut

Kommentit (74)

Tsein

Miulla on tässä viikon ajan ollut omatekoiset "kiharat", jotka tosin tällä hetkellä alkaa muistuttaa enemmän rastoja ja aluksi olivat vähän liiankin villit. Tykkään näistä nyt muutaman päivän kihartamisen jälkeen paljon enempi kuin silloin kun avaan tukkavirityksen.

Itsellä on kyllä käytössä piippausrautakin, mutta tykkään enempi tehdä näin kuin nämä viimeisimmät kiharat eli:

Kun tukka on pesun jälkeen vielä vähän kostea kierrän hiukset pienille nutturoille. Eli otan pienen hiusosion, suihkautan siihen muotoilunestettä ja alan kieputtaa sitä niin kauan kunnes se menee automaattisesti sykkyrälle. Sitten vain mummopinnillä kiinni. Kun koko pää on valmis, pikkunutturoita on n. parikymmentä. Sitten suihkautan vielä vähän muotoilunestettä ja annan kuivua/föönaan kuivaksi. Avaaminen kuivumisen jälkeen sormin ja päälle ehkä hitusen lakkaa, mutta ei ole välttämätöntä.

Yhden nukutun yön jälkeen tosiaan pahin afrokihara katoaa ja tilalle tulee se mitä itse haluan eli pöyheä, sinne tänne kaartuileva tukka. Kun hiusosioita ei pura ihan hius hiukselta auki, ne eivät myöskään muutu ihan mahdottomaksi kiharapilveksi vaan jäävät vähän rastamaisiksi. En harjaa tukkaa ennen seuraavaa pesukertaa ollenkaan, jotta säästyn harakanpesältä.

Vie hetken aikaa ja on aika väkertämistä, mutta kun kiharoista on kyse, niin mikäpä ei olisi. Tämän tekniikan olen lisäksi todennut itselläni kaikista pysyvimmäksi. Piipparilla ja paplareilla tehdyt kiharat katoavat aina parissa päivässä. Näistä omatekoisista on pidempään iloa, ainakin seuraavaan pesukertaan.

Tsein

Nukun yleensä aina hiukset auki.

Teen nuo nutturat jostain syystä aina illalla (no, ehkä koska käyn silloin suihkussa) ja pitää kuivatella ne vaan hyvin ennen nukkumista. Nyt viimeksi tein niin, että otin pinnit pois päästä yöksi mutta annoin sykkyröiden olla sikäli kun kasassa pysyivät. En kyllä suosittele herkkäuniselle, miun päätä ei kuitenkaan painaneet.

Tätä edellisellä kerralla kyllä avasin sykkyrät illalla ja nukuin yön afrotukassani. Aamulla oli hyvä.

marika_

Ite teen kiharat suoristusraudalla. Tulee musta kaikken näteimmät kiharat tolleen - ei liian afro, muttei kuitenkaan ihan vaan laineetkaan. Tosin en kyllä kiharra juuresta alkaen vaan n. puolesta välistä.

Jos joku kaipaa ohjeita, niin youtubeen hakusanaks "flat iron curls", niin löytyy paljon videoita.

Niin ja ei oikein onnistu ihan millätahansa raudalla, tai pitää olla riittävän kapea keraaminen rauta jossa ei oo ylimääräsiä "reunoja". Tai toki muunkinlaisella voi saada, mut aika taisteluks se menee.

celia

Tsein: Itse olen myös kokeillut tuota pikkunuttura-juttua joskus vuosia sitten ja tuli kyllä juu oikein kiva afro :lol: :shock:

marika_: Kerran olen saanut hiuksiini kivat "kiharat" suoristusraudalla mutta kun olen uudestaan yrittänyt niin ei tule mitään :shock: Ainakaan juuri pestyyn tukkaan ei tule mitään muuta kuin rumia "painaumia". :?

marimma
celia
Tsein: Itse olen myös kokeillut tuota pikkunuttura-juttua joskus vuosia sitten ja tuli kyllä juu oikein kiva afro :lol:

Tehkääpä ens kerralla vaan parit niistä päälimmäisistä ja sitten lopun pistätte yhdelle isolle kieputetulle niskaan :)

Mä nukun joka yö nutturapäässä kun en voi sietää näitä pitkiä hiuksia naamalla ja kuumentamassa mun oloa. Mutta mullahan siis on luonnostaan jo kihartuvat, mutta ihan kuivatkin hiukset tiukkaan nutturaan ja ponnarilla kiinni, mitään haittaa siitä ei oo jos se itekseen aukee yöllä, aamulla sitten saa harjata tai haroa ja näyttää nätiltä :)

Tsein
marimma
celia
Tsein: Itse olen myös kokeillut tuota pikkunuttura-juttua joskus vuosia sitten ja tuli kyllä juu oikein kiva afro :lol:

Tehkääpä ens kerralla vaan parit niistä päälimmäisistä ja sitten lopun pistätte yhdelle isolle kieputetulle niskaan :)

Ei ei ei, kun mie tykkään siitä afrostakin, jos vaan laitan sen nipsuilla nätisti ja seuraavana aamuna (kuten sanottu kihartamisen jälkeen yleensä meenkin jo kohta nukkumaan), tukka on hyvästi, kun on vähän painunut nukkuessa. Sellanen iso nuttura ei kuivu miulla sitä paitsi ikinä.

SunLion

teen kiharat joko kiharrinraudalla taikka sitten vaahtomuovi "patukoilla"...käytin kerran hot curlz ainetta ja sit tukankuivaajal lämmitin hiuksia kun oli ne patukat...tuli aivan mahtavat kiharat. raudalla tulee luonnollisemmat.

Tsein
marimma
Ehän mä käskenykkään kastella sitä nutturaa :lol:

Niiiiii, mutta ku mie teen aina kosteisiin hiuksiin ja muotoiluaineiden kanssa kiharat. Ei ne muuten pysy varttituntia kauempaa hiuslaadun ja -määrän takia.

marimma

Oon muuten monta kertaa miettiny että mikähän muotoilutuote ois kaikkein paras tollaseen nutturan tekoon. Kosteus on tosi hankalaa kun itellä on tosi paksut hiukset ja ne tosiaan ei kuiva ihan yhdessä yössä (tai no nyt ne on kuivanu nopeempaa mutta se nyt johtuu siitä että pidän aina hiuksia kiinni eikä ne enää oo niin hyvässä kunnossa kun aikasemmin) mutta ois kiva kokeilla saisko sinne väliin työnnettyä jotain vahaa, lakkaa vai mitä se ois? :D

Tsein

^^Oisko tollanen suihkutettava muotoiluneste sitten hyvä? Ite oon sellasta käyttänyt ja on kyllä kuivunu nopeasti. Merkeistä en tiiä. Itellä on käytössä XZ:n halpis ja se kyllä on toiminu hyvin omissa hiuksissa.

marimma

XZ pesuaineet ei oo kyllä ainakaan hyvää tehny
Onko se siis ihan vaan sellain suihkupullo? Pitäis kurkkia jos jostain löytyis.. Ei sillä että nyt ihan välttämättä haluaisin parempia kikkaroita, mutta saispahan niille badhair päiville sitten ehkä jotain inhimillistä tukkaa tehtyä :D

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat