ranskalainen manikyyri kotona - Muoti ja kauneus

mifi

Kuinka moni tekee ranskalaisen manikyyrin kotona? Kuinka teette sen? Käytättekö niitä aputarroja? :)

Sivut

Kommentit (26)

camomilla

Mä teen aina kotona. Ihan "free-handilla" vetelen sen valkoisen lakan. Sen oppii aika nopeasti. Musta se Trindin ranskalainen manikyyripakkaus on hyvä!

des

Mullakin menee ihan vapaalla kädellä tuota vuosia tehneenä, mutta ainakin alkuun aputarrat on ihan käteviä! Nivean Bamboo-sarjan vitivalkosta lakkaa oon aikasemmin käyttänyt, nyt käytössä jotain tosi halpista jonka nimeä en edes muista, mutta ajaa asian siinä missä kalliimpikin. Vaaleenpunanen tai beige lakka on aina vähän mitä sattuu. Nyt Rimmelin French Manicure -sarjan french rose.

Mimia

Mäkin vedän ihan vapaalla kädellä vaan.
Sain ystävältä lahjaksi ranskalaisen manikyyrintekosetin, jossa oli noita tarroja. Hermothan noiden kanssa paloi, kun ei niitä saanut pidettyä paikallaan kunnolla.. Huomattavasti helpompi on tehdä ilman niitä. Tosin pikkuisen harjotteluahan se vaatii, että saa vasemmalla kädellä tehtyä oikean käden kynnet hyvin, mutta nopeasti tuon oppii kun harjottelee.

Teen sen suunnilleen näin: aluslakkaa, läpikuultavan vaaleanpunaista lakkaa, kynsien päät valkoisiksi, päällyslakalla kiilto kynsille.

SinRuid

Minul myös muistaakseni Trindin setti ollut ja toiminut. Tarroja aina käyttänyt kun niillä saa niin selkeän kauniin rajan. Nyt on niin lyhyet kynnet vaan ettei ranskis näytä hyvältä.

Pirpana

Mä kans vetelen vapaalla. Käsi oliki jo valmiiksi vakaa ahkerasta piirtämisestä :wink: Tarroista tosiaan on vaan enemmän haittaa kun hyötyä ja kestää kauemmin. Vuoden verran oon nyt pitäny ranskalaista enkä malta enää olla pitämättä, tulee niin puhtaan ja siistin näköiset kädet.

Emmily_

Miten ihmeessä onnistutte siitä kärjestä saamaan hyvännäkösen?! Tykkään tosta tyylistä mut kokeilin joskus ja tuntu vaikeelta eikä lopputulos ollu ihan ees vaivan arvonen...

beckie

Muutaman kerran olen tehnyt. En muista nyt tarkkaan merkkiä, mutta sen muistan ettei siitä tullut joidenkin kynsien kohdalla lainkaan hyvä. Pitäis ostaa uudet tarrat ja kokeilla taas joku päivä.

des
Emmily_
Miten ihmeessä onnistutte siitä kärjestä saamaan hyvännäkösen?! Tykkään tosta tyylistä mut kokeilin joskus ja tuntu vaikeelta eikä lopputulos ollu ihan ees vaivan arvonen...

Harjottelua ja harjottelua vaan. Aluks tuli kyllä tehtyä vaikka mitä sottua, kun käsi ei pysyny vakaana. Joskus jos rajasta tulee epätasainen, niin vapaan käden jollain kynnellä "vedän" sen kaaren tasaseksi (hmm :roll:), mutta nykyään tulee yleensä ihan kertavedolla hyvännäköstä.

Kylpyankka

Vapaalla kädellä teen minäkin sen viivan. Koitin niillä lapuilla joskus, mutta siitä tuli mun mielestä aika sotkuinen, koska siihen tarran päälle meni sitä lakkaa, ja kun sen tarran otti pois, sen viivan alareuna jäi törröttämään rumasti. Sen viivan teon oppii kyllä äkkiä.. kannattaa varata aikaa ja poistoainetta kun harjottelee. Ei kannata ajatella liikaa, koska sillon tulee paineita :lol: Aina kannattaa muistaa että jos se viiva on huono, sen voi poistaa ja tehdä uuden. Ei se ole mikään tatuointi mikä on siinä ikuisesti :lol:

Mä itse käytän Orlyn settiä, mihin kuuluu väritön aluslakka, valkonen lakka niihin kynnen päihin ja vielä pink nude -päälyslakka. Ite tykkään siitä päälyslakasta, se lopputulos on jotenkin luonnollisempi niin, se kontrasti kynnen ja sen kärjen välillä ei ole niin silmiinpistävä. :)

Mustakirahvi

Itellä jo monesti mainittu Trindin setti käytössä. Hyvin toimii!

Ihan vapaalla kädellä vetelen, ilman mitään aputarroja. Käsi vakaantuu nopeasti.

Eikä kukaan huomaa jos vähän viiva epätasainen onkin. Itselläni luultiin tekokynsiksi. :wink: :twisted: :shock:

Carmencita

No mä saisin loppuelämäni harjotella ja silti olisi vino ranskis :lol: Ei vaan hankin Sokoksesta Mavalan Corrector (?) -kynän, vedän vaan kärjen miten sattuu, sitten kynällä korjaan rajan suoraksi ja päällyslakkaa. Kynä maksaa noin kympin verran. Nopeaa ja vaivatonta, kannattaa kokeilla :wink:

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat