Laukut - Muoti ja kauneus

smirre-

Tää on oikeesti aina niin vaikeeta mulle, et löytäisin sopivan laukun. Viimeisin ostamani laukku on kuukauden takaa, espritiltä. Mulla on varmaan kymmeniä laukkuja ja nyt mietin et millasen ostaisin seuraavaksi, niinku opiskeluun ja syksyksi.

Tästä vois tulla sellainen laukkupulina;)

Sivut

Kommentit (165)

miku

Mullaki pitäs saaha ostettua laukku ku opiskelut taas alkaa.. En yhtään tiijä minkälaisen tahtosin. Ennestäänhän nuita löytyy ihan kivastikki, ja reppuki löytyy, mutta ku haluttais ostaa semmonen isompi johon mahtus kirjat ja kansio. :roll: Pyöräillessä reppu ois parempi, mutta laukku ois muuten kivempi... Vaikiaa! :lol:

Jos löytäsin nahkalaukun, jossa ois muutama tasku/lokero ja jonka sais olan yli, ostasin heti! Pirteät yksityiskohdat ois kans kivoja. Oon ranttu ku oon köyhä opiskelija. :)

Mustakirahvi

Rakastan laukkuja. Mulla on aina yks laukku käytössä joka paikassa niin kauan ennenkuse suunnilleen räjähtää. Tämän hetkisen laukun ostin alkukeväästä laivalta, se alkaa olla jo aika pahassa kunnossa. Täytyis ostaa uus laukku ens viikolla laivalta ja sitten vielä reppu kouluun kun pyöräilessä ei voi oikein laukkua käyttää.

Hei onko teillä kokemuksia sellasista koululaukuista (jotka ei oo niinku käsilaukkuja vaan on pitkähihna ja suht isoja) pyöräillessä? Jos nyt kukaan tajus mitä meinasin. :lol:

Tsein

^Esimerkiksi siiskö http://www.marimekko.fi/FI/laukut/klassikot/olkalaukku_white.htm tämän mallisesta? Miulla on aina tuollanen laukku kun pyörällä ajan. Mitään muuta ei voi harkitakaan ku en viiti tangossa kulettaa mitään, joka voi mennä pinnojen väilin. Ainoa mikä ärsyttää olkalaukun kanssa pyöräillessä on se, että se tahtoo aina valahtaa sivulle polven kohdalle ja sitten polkiessa olla vähän tiellä. Siirtelen sitten aina selän puolelle.

marimma
Tsein
Ainoa mikä ärsyttää olkalaukun kanssa pyöräillessä on se, että se tahtoo aina valahtaa sivulle polven kohdalle ja sitten polkiessa olla vähän tiellä. Siirtelen sitten aina selän puolelle.

Näin mäkin teen. Ja nimenomaan se että se tulee olan yli aina pyöräillessä, eli laukkuosa on oikealla ja hihna vasemmalla olalla :) Ei se "ykspuolisena" kyydissä pysy :D

tata
Mustakirahvi
Hei onko teillä kokemuksia sellasista koululaukuista (jotka ei oo niinku käsilaukkuja vaan on pitkähihna ja suht isoja) pyöräillessä? Jos nyt kukaan tajus mitä meinasin. :lol:

Mä pujotan sen kantohihnan tosta pään yli sillee, et on toisella olalla ja menee toisen kainalon alta ja sit aina tökin sitä paremmin takas selän puolelle kun ei taho pysyä paikallaan :roll: :D

muoks. eli siis juurikin niin, kuten [color=green]marimma[/color] ja [color=green]Tsein[/color] sano :D

Mun kaapista löytyy useempi laukku (tosin muuttaessa oli hyvä jättää äitille kaikki mistä en tykänny :lol: ), joita käytän fiiliksen ja asun mukaan. Tällä hetkellä käytössä tosi söpö pieni koiralaukku, eli siinä kankaassa on sinisiä, harmaita ja valkosia koiria :D Iso vetoketjutasku, pieni ja kaponen vetskaritasku ja kaks pientä taskua mitkä toimii magneetilla, toisessa on kotiavaimet ja huulirasva, toisessa työavaimet ja ne on täynnä :lol: Jumbosta löysin, ostin sit samalla äitille ainoon toisen kappaleen kun sekin kuolas sitä :D Ensin siis päätin ostaa itelleni sen, sit äiti himoitsi sitä kans nii käännyin vähän matkan päästä takas kauppaan ja ostin hyllyltä löytyneen yksilön sit kans pois :D

Tsein

Tarkennuksena: mieki siis ajelen tietysti niin ja yleensä muutenkin kannan laukkua hihna vinossa. Miulla on vääränmalliset hartiat kantaa pelkästään yksipuoleisesti laukkua eikä tollasta olkalaukkua pyöräillessä niin voi mitenkään pitääkään.

Laukkufriikki olen itsekin. Miulla on varmaan joku viitisenkymmentä laukkua. Teen aina välillä löytöjä omasta kaapistakin: "kato miulla on tällanenki laukku". Ja aina pitää vaan saada uusia, jos ei oo just sellasta ennestään. Tällä hetkellä on hankintalistalla läppärilaukku, IIIIISO pussimallinen kangasolkalaukku sekä tavallisen kokoinen kangasolkalaukku vähän kuten tuossa aiemmassa linkissä, mutta EI missään tapauksessa Marimekkoa.

edit. Aijoo, jos jollain on kokemusta sellaisista kiinnityssysteemeistä, joita kohta kuvailen tarkemmin, niin voisi kertoa miten on toiminut esim vyössä tai jos vaikka ihan laukussa. Näin nimittäin Seppälässä yhden just sopivan laukun, mutta epäilytti hihnan kestävyys sillä....

Hihnan/vyön toisessa päässä on kaksi metallirengasta ja toinen pää luonnollisesti on ihan tavallinen. Eka pujoitetaan hihna/vyö molemmista renkaista läpi ja sitten taivutetaan hihna/vyö takaisin ja laitetaan vain toisesta renkaasta läpi. Kiristys ja sitten pitäisi kestää, mutta kestääkö? Voiko laukkuun laittaa mitään painavaa, jos siinä on tuollainen hihna? Ei sillä, että kantaisin mukanani porakoneita ja 20 kirjaa, mutta joskus vaan laukulle tulee painoa.

Jesssi-

Tuollainen olkalaukku on kyllä erittäin kätevä,koska sitä on helppo kuljettaa mukana ja pyöräillessä se ei heilu miten sattuu.Miulla on sellanen toisenlainen marimekon olkalaukku missä ei ole säädettävää olkahihnaa ja se tuppaa aina valahtamaan pyörällä polkiessa eteen.

Pieneksi laukkifriikiksi miekin tunnustaudun.Ei miulla noita laukkuja kyllä ihan hirveän monta ole mutta ihastelen aina niitä kaupassa ja suunnittelen mitä ostan sitten joskus.Nyt ostoslistalla on joku suht iso,mielellään nahkainen,laukku jota voisi käyttää koulussa.Reppua kun en enää oikein osaa käyttää.

Jesssi-
jennamaria
En pidä nahasta asusteissa enkä vaatteissa, joten on nykyään melko hankala löytää siistiä laukkua, koska haluaisin sen olevan kangasta. Sillon tällön löytyy joku, mutta jotenki suurin osa ei kolaha muhun. :?

Miulla on just toisinpäin eli en osaa käyttää kun nahkalaukkuja(ja sitten sitä marimekon joka on tietty kangasta).En tiiä mikä siinä on,yleensä ne hienoimmat laukut vaan on nahkaa.Jos löytyis joku hieno kangaslaukku niin voisin mie sellasenkin ostaa :)

smirre-

Sellainen Marimekon olkalaukku on tietysti kätevä, mutta musta se on niin tylsä ja sellainen on varmaan puolella lukiota.

Haluisin just sellasen naisellisen ja söpön laukun, mikä ois aika iso mut sitä ei ois niin hiton raskas kantaa:D Onko kukaan käyny esimerkiksi sprit storesta kattomassa laukkuja?

JJEMMY

Miulla on vajaa 30 laukkua. Ihan joka lähtöön löytyy :lol: Isoa ja pientä, nahkaa ja kangasta. Ihan kaikkea mahdollista, joka tilanteeseen. Enkä tosissaan muista kaikkia laukkujani, löydän vaan kaapista "uusia" :lol: Miulla vaihtelee melkein päivittäin laukku ja joskus en tykkää jostain laukusta yhtään ja jonain päivänä rakastan sitä. Tunnustaudun kyllä laukkufriikiksi, tässä jokunen aika sitten ostin 3 laukkua samana päivänä :roll:

marika_

Mulle nää laukut on alkanu muodostua jo vähän ongelmaks, viimesen vuoden sisään oon ostanu varmaan n.10 laukkua.. Suurin osa on jotain halpiskamaa, mutta varmaan kerran viikossa käyn Stokkalla kuolaamassa niitä kalliimpia. Varmaan joku kerta vielä tuun sieltä jonkun DKNY:n laukun kanssa ja sit en syökään kuukauteen :roll:

Nyt olis mullakin joku hyvä laukku koulua varten haussa. Tai oikeastaan parikin erilaista laukkua, toinen vähän pienempi ja toinen sit ihan kunnon kokonen. Mut vielä kun keksis että mistä sais hyviä ja kestäviä laukkuja kohtuuhintaan...

SunLion

en yleensä ostele merkkilaukkuja....esim burberryt yms on musta kamalia. Inhoan sellasta sarjatuontantoa ja trendien perässä juoksemista.

hinnassa pidän n.40e maksimina...mut en koskaan ostais halvan näköistä laukkua. Välil bongailen aleista...kerran ostin stockalta 120e laukun 40ella..täyttä nahkaa.

pyöräilles reppu on paras...koululaukkuna usein olkalaukku tai sit isompi käsilaukku.

mulla on monia laukkuja ja laukut on kivoja =) tykkään että laukku ja kengät matchaa...ja jos ei laukku ja kengät niin sit ainaki muut asusteet.

SunLion

jep..mulla vaatteis ja laukuis on kans molemmis se ajatusmaailma että en todella pistä niihin hirveest rahaa koska se hinta ei tee niistä parempia. Hyvälle voi näyttää silti

SunLion
jennamaria
SunLion
jep..mulla vaatteis ja laukuis on kans molemmis se ajatusmaailma että en todella pistä niihin hirveest rahaa koska se hinta ei tee niistä parempia. Hyvälle voi näyttää silti

Täsmälleen. Ajattelet nähtävästi juuri niinkuin minäkin ko asiasta.

joo. mä aattelen myös vähän sillee et rumat ne rahalla koreilee =) mut eihän se aina näin mee...trendituotteet on musta kauheeta näyttämistä.

mut tosiaan..kallis vaate ei tee kestään paremman näköstä ja upealta voi toisaalta näyttää vaikka second hand vaatteessa :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat